حلقه‌های صالحین نقش بسزایی در نهادینه‌سازی مباحث اعتقادی دارد
کد خبر: 3784045
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حلقه‌های صالحین نقش بسزایی در نهادینه‌سازی مباحث اعتقادی دارد

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت معزز در زمینه تولید محتوای عمیق و ریشه‌ای و تغذیه فکری می‌تواند به مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای رشد کمی و کیفی حلقه‌های صالحین کمک شایانی کند؛ بنابراین اگر امروز می‌خواهیم این انقلاب را در برابر این طوفان حفظ کنیم، باید جایگاه خود را پیدا کنیم.

حلقه‌های صالحین نقش بسزایی در نهادینه‌سازی مباحث اعتقادی داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی دیروز، سوم بهمن ماه، در دومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین در مجمتع فرهنگی آموزشی امامت با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار نظام ولایی است، اظهار کرد: متاسفانه طی عمر 40 ساله انقلاب اسلامی به مهم ترین دستاورد این انقلاب که نابودی حاکمیت طاغوت و استقرار نظام ولایی بوده، توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام یک حکومت اسلامی که بتواند 40 سال عمر کند، وجود نداشته، تصریح کرد: از همین رو استکبار جهانی تاکنون انواع حجمه‌های نظامی و فرهنگی را علیه این انقلاب عظیم انجام داده اما به لطف خداوند انقلاب همچنان زنده است ولی با فراز و نشیب های بسیار، هنوز هیچ توقفی نداشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام سیاسی آمریکا و استکبار جهانی معتقدند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آن‌ها را رقم زده است. علاوه بر این انقلاب ایران نسبت به گذشته پیشرفت داشته ولی نظام سیاسی آمریکا عقب گرد داشته است که مقاومت اندک صهیونیست‌ها در برابر حزب الله لبنان طی جنگ ‌های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و بعد 2 روزه نشانگر حقیقت این مطلب است.

حاجی صادقی ایران و حزب الله لبنان را دو جبهه در مقابل دشمنان انقلاب برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جبهه دشمنان 4 ویژگی این جبهه را «وسیع، عظیم، نامتناجس و برخوردار از توانایی تبلیغاتی» بیان فرمود که هدفشان برهم زدن ماندگاری، تحریف و جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی است.

وی خطاب به غربگرایان گفت: تفکر درباره این موضوع که پیوند انقلاب اسلامی با استکبار جهانی تحقق خواهد یافت، طبق قرآن کریم غیر ممکن است چرا که جنگ و جدال بر سر موجودیت تفکر انقلابی و تفکر استکبار جهانی است؛ به این ترتیب دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی از دهه 50 تا دهه 90 فتنه‌های مختلفی را انجام دادند که شکست خوردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری برای مقابله با دشمنان انقلاب دو دستور صریح صادر کرده‌اند، بیان کرد: نخستین دستور ایجاد جبهه منسجم با محوریت ولایت برای پیشبردن اهداف انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان است و دومین دستور ایشان شناخت عناصر ماندگاری انقلاب یعنی موتور حرکت، ولایت، مانع زدایی و داشتن روحیه استکبار زدایی است.

حاجی صادقی اضافه کرد: جامعه روحانیت در این جبهه انقلابی نقش بسزایی دارد چرا که روحانیت به عنوان سنگرنشین ناب انقلاب، هرگاه انقلاب به خطر می‌افتد، با تمام وجود آماده است. علاوه بر این وجود نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در این جبهه تاثیر فراوانی دارد؛ لذا تعامل این دو نهاد با زعامت رهبر معظم انقلاب ضامن رفع فتنه‌ها و تداوم این انقلاب عظیم خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که مقام معظم رهبری در اغلب جلسات به عمق بخشی محتوایی در حلقه‌های صالحین تاکید فراوان دارند، عنوان کرد: سطحی نگری و عدم توجه عمیق و ریشه‌ای به مباحث اعتقادی باعث ضربه خوردن انسان می‌شود؛ لذا باید در مجموعه‌ حلقه‌های صالحین به مساله تربیتی، معنوی و علمی بسیجیان توجه شود و عمق بخشی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توجه ویژه به محتوا در حلقه‌های صالحین را حائز اهمیت بیان کرد و گفت: روحانیت معزز در زمینه تولید محتوای عمیق و ریشه‌ای و تغذیه فکری می‌تواند به مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای رشد کمی و کیفی حلقه‌های صالحین کمک شایانی کند؛ بنابراین اگر امروز می‌خواهیم این انقلاب را در برابر این طوفان حفظ کنیم، باید جایگاه خود را پیدا کنیم.

انتهای پیام

captcha