تخلفی در اتاق بازرگانی شیراز انجام نشده است/ لزوم حفظ آرامش در ایام انتخابات
کد خبر: 3784096
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

تخلفی در اتاق بازرگانی شیراز انجام نشده است/ لزوم حفظ آرامش در ایام انتخابات

گروه سیاست و اقتصاد ـ در پی انتشار اخباری مبنی بر وقوع تخلف در اتاق بازرگانی شیراز، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران تأكید كرد كه اقدام خلاف قانونی در اتاق شیراز انجام نشده است.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی انتشار اخباری مبنی بر وقوع تخلف در اتاق بازرگانی شیراز در فضای مجازی، حسین پیر مؤذن، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و همچنین عضو هیئت نمایندگان و خزانه‌دار اتاق بازرگانی ایران امروز، 4 بهمن‌ماه در یك نشست خبری در شیراز بر این نكته تأكید كرد كه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در اتاق شیراز به کمیته انضباطی اتاق ایران واصل نشده و اقدام خلاف قانونی در اتاق شیراز انجام نشده است.
وی افزود: در تمام تشکل‌های بخش خصوصی مرتبط با اتاق بازرگانی، اعضای هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه منتخب، حق دریافت حقوق، مزایا، عیدی، پاداش، حق جلسه و ... را ندارند.
پیرمؤذن در عین حال گفت: اعضای هیئت نمایندگان در عین حال می توانند تحت عنوان رئیس، نواب، معاون یا دیگر مباحث و براساس تصمیمی و مصوبه هیئت نمایندگان، در امور مختلف همکاری و کمک داشته باشند.
وی با بیان اینکه هر سال 2 نوبت گزارش کامل وضعیت مالی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به اتاق تهران اعلام می شود، گفت: یک مورد هنگام تصویب بودجه و در چنین ایامی و نوبت دوم در زمان تفریق بودجه و حوالی خردادماه است؛ با توجه به گزارش‌های واصل شده از اتاق شیراز، هیچ تخلفی و تخطی از قانونی در مباحث مالی در این اتاق رخ نداده است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه اتاق‌های بازرگانی در نقاط مختلف کشور می توانند چارت مصوب هیئت نمایندگان خود را داشته و بر اساس آن عمل کنند، گفت: بنده به عنوان امین التجار و خزانه دار اتاق ایران اعلام می کنم که در مباحث مالی هیچ تخلفی در اتاق شیراز رخ نداده است.
وی همچنین با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی کشور معمولا یک نفر را از خارج هیئت نمایندگان به عنوان دبیر انتخاب کرده و با تعیین حقوق و مزایا، عهده دار امور اجرایی و مدیریتی مجموعه می‌کنند، گفت: به اتاق شیراز هم توصیه شد که یک دبیر را انتخاب کند اگرچه براساس تصمیم هیئت نمایندگان اتاق می تواند تغییراتی در چارت ایجاد کند.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با اشاره به قرارداشتن در ایام انتخابات هیئت نمایندگان اتاق‌های کشور، لزوم حفظ آرامش برای انجام انتخاباتی خوب را یادآور شد و گفت: هر چهارسال، این انتخابات در بهمن ماه برگزار و در هر استان 15 نفر به عنوان اعضای هیئت نمایندگان انتخاب خواهند شد که این افراد از میان خود هئیت رئیسه را انتخاب می کنند.
پیرموذن با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی شیراز در سطح ایران و حتی بین الملل دارای جایگاه خوبی است، گفت: طی سه دوره گذشته، اتاق بازرگانی شیراز دارای جایگاه شایسته ای بوده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایرانتأكید كرد: رسانه ها در حفظ و ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی شیراز تاثیرگذاری بسیار زیادی دارند.
نایب رئیس کمیته انضباطی اتاق ایران همچنین گفت: در هیچ یک از اتاق‌های بازرگانی کشور کارت بازرگانی جعلی وجود نداشته که ابطال شود، در اتاق اهواز، تعدادی کارت عضویت به دلیل آنکه مدارک لازم و قانونی دیر واصل شده بود، معلق شد تا مدارک تحویل شود.
انتهای پیام

captcha