آلمان در روند صلح با افغانستان همکاری می‌کند
کد خبر: 3784181
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

آلمان در روند صلح با افغانستان همکاری می‌کند

گروه بین‌الملل ــ وزیر دفاع آلمان تأکید کرد که کشورش آماده همکاری با افغانستان در روند صلح است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان؛ دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اعلام این خبر نوشت؛ محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد با «اورسولا فون درلین»، وزیر دفاع آلمان دیدار کرد.

فون درلین در این دیدار از مبارزه صادقانه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقابل تروریسم تمجید کرد و گفت: ما شاهد توانایی، قابلیت و کارایی مؤثر قوای امنیتی و دفاعی افغانستان هستیم که بیانگر رهبری قوی نظامی و سیاسی آن کشور است.

همچنین، در این دیدار درباره پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها بحث همه‌جانبه صورت گرفت و وزیر دفاع آلمان ضمن اعلام حمایت کشورش از این پروسه، گفت که آلمان آماده هر نوع همکاری در پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌هاست.

وزیر دفاع آلمان همچنین از تداوم همکاری‌های کشورش در زمینه آموزش و ارتقای توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد.

محمداشرف غنی نیز در این دیدار از کمک و همکاری درازمدت آلمان برای انکشاف افغانستان به‌ویژه در عرصه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی قدردانی کرد و گفت: بهبود وضعیت امنیتی باعث تطبیق برنامه‎های اقتصادی بزرگ در افغانستان خواهد شد.

وی نقش کشورهای اروپایی را در روند صلح افغانستان مهم و ارزنده خواند و از همکاری‌های همیشگی این کشورها به÷ویژه آلمان ابراز قدردانی کرد. افغانستان در حال مبدل شدن به چهارراه اقتصادی منطقه بوده و در این مرحله توجه بیشتر ما به تأمین امنیت است.

گفتنی است؛ بسیاری از کشورها آمادگی خود را برای کمک به روند مذاکرات صلح افغانستان اعلام و در این زمینه با دولت این کشور همکاری کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به پاکستان، امارات، روسیه، چین، ایران و عربستان اشاره کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha