ادای احترام کاروان قرآنی انقلاب به شهید حججی + عکس
کد خبر: 3784186
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

ادای احترام کاروان قرآنی انقلاب به شهید حججی + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعضای کاروان قرآنی انقلاب در پنجمین روز از سفر خود به استان‌های مختلف کشور با حضور بر مزار شهید محسن حججی به مقام شامخ این شهید مدافع حرم ادای احترام کردند.

ادای احترام کاروان قرآنی انقلاب به مزار شهید حججیبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ اعضای کاروان قرآنی انقلاب در پنجمین روز از سفر 21 روزه خود به استان‌های مختلف کشور، جمعه پنجم بهمن‌ماه با حضور بر مزار شهید محسن حججی به مقام شامخ این شهید مدافع حرم ادای احترام کردند و در جوار زیارتگاه این شهید آسمانی محفل انس با قرآن کریم، برپا داشتند.

محمدرضا صلحجو، استاد پیشکوت قرآن کریم و عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در این محفل اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب(ره) فرموده بودند: روزی قبر شهدا زیارتگاه می‌شود. ما این را با چشم خود دیدیم و می‌بینیم. چه کسی فکر می‌کرد مزاری برای شهدا درست شود و مردم گروه گروه به زیارت آن بیایند؟ خداوند در قرآن وعده داده است «اگر من را یاری کنید، یاری‌تان می‌کنم» و ما تحقق این وعده الهی را بارها در دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مبارزه با اسرائیل به چشم خود دیده‌ایم.

وی یادآوری کرد: در سال 1963 میلادی، چهار کشور عربی در جنگی شش روزه با اسرائیل جنگیدند، اما هر کدام از این کشورها، بخشی از خاک خود را از دست دادند. اردن، کرانه باختری، سوریه، بلندی‌های جولان، لبنان, مزارع شبعا و مصر, صحرای سینا را از دست داد. این در حالی است که در سال 2006 در جنگ 33 روزه معروف به جنگ تموز، فقط قسمتی از جنوب لبنان که شیعه بود به رهبری یکی از شیعیان و فرزندان امام حسین(ع) یعنی سیدحسن نصرالله، با اسرائیل جنگید و نه تنها هیچ چیز از دست نداد بلکه اسرائیل را به زانو درآورد. وقتی که جنگ تمام شد، همه دنیا حزب‌الله را پیروز جنگ شناختند. آن روز در اسکندریه مصر در زایشگاهی هر پسری به دنیا آمد اسمش را «حسن» یا «نصرالله» گذاشتند.

ادای احترام کاروان قرآنی انقلاب به شهید حججی

صلحجو ادامه داد: مفتی اعظم سوریه در سالگرد جنگ 33 روزه گفت: کشورهای عربی 70 سال با اسرائیل جنگیدند و هیچ پیروزی کسب نکردند اما یک بار شیعیان جنوب لبنان با آن جنگیدند و پیروز شدند. مفتی اعظم سوریه می‌گفت: «من معتقدم این پیروزی به این علت است که این بچه‌های شیعه، فرزندان و پیروان امام حسین(ع) است». باید توجه داشته باشیم اسلام یک حقیقت و گوهر نابی است که با گذشت زمان، حقانیت آن بیش از گذشته بر مردم آشکار می‌شود. مطمئن باشیم که این حقیقت پیروز می‌شود. حججی‌جا پای سیدالشهدا(ع) گذاشت و به این دلیل ولوله‌ای در کشور به پا کرد.

استاد پیشکسوت قرآن کریم گفت: امروز روز جمعه است و روز امام زمان(عج)؛ ایشان حتماً به زیارت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا می‌روند، در زیارت شهدای کربلا عبارتی هست به نام: «بابی انتم و امّی»، امام زمان(عج) و موعود قرآنی به عده‌ای از این شهدا می‌گوید: بابی انتم و امی. در بین این شهدا کسی مثل وهب بود که تا قبل کربلا، نصرانی بود و دو رکعت نماز نخوانده بود. حرّ هم تا روز قبل از کربلا، سردار لشکر دشمن بود. اما همین وهب و حر، مخاطب امام زمان(عج) قرار می‌گیرد. چون تصمیم گرفتند زندگی خود را عوض کنند و دست به حرکتی شجاعانه بزنند.

ادای احترام کاروان قرآنی انقلاب به شهید حججی

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پایان تأکید کرد: فرهنگ شهادت، فرهنگ سیدالشهدا(ع)، فرهنگ اسلام عزیز که با جانفشانی شهید حججی‌ها زنده مانده است، نباید از بین برود. این باید به نسل‌های بعدی منتقل شود و چراغ‌هایی که روشن شده به همت مسئولان فرهنگی، سپاه و بسیج لحظه‌ای خاموش نشود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha