مهم‌ترین دستاورد انقلاب رواج خداگرایی در دنیا بود/ رباخواری اقتصاد كشور را نابود می‌كند
کد خبر: 3784220
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله دژكام:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب رواج خداگرایی در دنیا بود/ رباخواری اقتصاد كشور را نابود می‌كند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را خداگرایی و خداخواهی و دین‌خواهی و رواج آن در دنیا دانست

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 5 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: در آستانه دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، این ایام با برکت، یادآور چهل سال زحمتی است که مردم سربلند ایران برای اعلام کلمه‌الله و برافراشتن پرچم دین در جهانی که یکپارچه به سمت کفر می‌رفت، بود.
وی با تصریح اینکه هیچ انسان منصفی نمی‌تواند بگوید کاری انجام نشده است، گفت: کسی بداند کجا بودیم و الآن کجا هستیم و جزئی آشنایی با سیر تحولات جامعه بشری داشته باشد، متوجه کار بزرگی که ایرانی‌ها در این چهل سال انجام داده‌اند، خواهد شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را خداگرایی و خداخواهی و دین‌خواهی و رواج آن در دنیا دانست و گفت: انقلاب اسلامی زمانی در جهان واقع شد که تمدن حاکم بلامنازع عالم، لیبرال دموکراسی بود،‌ تمدنی که بر پایه قهر با خدا ایجاد شده است.

اشاره به شرایط دین‌داری در زمان طاغوت
آیت‌الله دژکام یادآور شد: حرکت اروپا بعد از رنسانس از قهر کردن با خدا شروع شد، آنان با کلیسا قهر کردند و رسیدند به اینجا که می‌بینید؛ آن‌وقت حرف و اندیشه خود را حتی به ایران تسری دادند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه شاه، جرائم و خلاف‌های متعددی مرتکب شده بود، جرم اول شاه را قهر با خدا و دین دانست و گفت: آن ملعون رسماً در میدان آستانه قم ایستاد و به حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت به این‌ها بگویید دوره شما و دین تمام شده است.
وی اظهار كرد: ملت ایران با حرکت خود نشان داد که دوره خداخواهی و دین خواهی نه تنها تمام نشده بلکه امروز هم به امید دوره‌ای در حال تلاش و نبرد هستیم به امید روزی که پرچم خداخواهی و حکومت عدل مهدوی در سراسر جهان برپا شود.

هراس آمریکا از حرکت دین‌خواهی و خداخواهی
آیت‌الله دژكام با تصریح اینکه آمریکا از این حرکت دین‌خواهی و خداخواهی هراس دارد، گفت: اگر نترسیده بود نمی‌گفت تحریم همه جانبه می‌کنیم، ترامپ ترسیده است و گمان می‌کند قیافه می‌گیرد و قلدری می‌کند، ملت ایران ترسیده، اما فریاد بلند مردم ایران که مبارزه با استکبار را در یک شعار خلاصه کرده است، همچنان تا تبدیل کاخ سفید به حسینیه ادامه دارد.

حرکت انقلاب اسلامی رو به جلو است
وی با تصریح اینکه حرکت انقلاب اسلامی رو به جلو است، گفت: خداوند انقلاب را پیروز کرد و تا امروز آن را نگه داشت و به حتم آن را به حکومت امام زمان(عج) وصل خواهد کرد؛ ما باید نسبت به این نعمت شکرگذار باشیم.
امام جمعه شیراز یکی از جهات شکرگذاری نعمت خداخواهی و دین‌خواهی را برگزاری و گرامیداشت ایام دهه فجر دانست و از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست که گرامیداشت چهل سالگی انقلاب را به خوبی نشان دهند، بهترین کار هم احترام به ارباب رجوع است.

لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در جشن چهل سالگی انقلاب
آیت‌الله دژکام همچنین بر لزوم پاسداشت و احترام ایام فاطمیه را متذکر شد و تاکید کرد که برپایی جشن چهل سالگی انقلاب نباید در قالبی انجام شود که تناسبی با ایام فاطمیه نداشته باشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در ادامه با بیان اینکه نقطه ضعفی که انقلاب از ما گرفته، مشکلات اقتصادی است،‌ گفت: طی 15 سال اخیر مدام مانور می‌دهند که کارآمدی اقتصادی باید اصلاح شود اما از طرفی مدام فشار می‌آورند و تحریم می‌کنند تا کارآمدی نداشته باشیم.

مسئولان حركت جدی در بحث معیشت مردم انجام دهند
وی از تمام مسئولان خواست که در موضوع اقتصاد مقاومتی، اشتغال و معیشت مردم، حرکت جدی انجام دهند و با قدردانی از موضع استاندار فارس، تاکید کرد که در سخنان استاندار تاکید بر مسئله معیشت و اشتغال بوده است.
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه امروز نباید تو و منی کرد، گفت: تمام جریان‌های سیاسی، خودی و درون نظام هستند، هر جریانی که در مسیر اشتغال و معیشت گام بردارد، مورد حمایت ما نیز خواهد بود.

دعواهای سیاسی مشكل معیشت مردم را حل نمی‌كند
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ادامه داد: اگر قرار بر رشد شهر و استان ما باشد، با تداوم دعواهای سیاسی که بعضا مربوط به دیگران هست، حاصل نخواهد شد، امروز عده‌ای زیادی به اشتغال و بسیاری نیز به چاره‌اندیشی معیشت نیاز دارند.
وی همچنین با اشاره به حرکت جدید علمی در کشور در خصوص توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، آن را فاز جدیدی از علم و ارتباط دهنده علوم تجربی و انسانی دانست و بر توجه به آن در فارس تاکید کرد.
آیت‌الله دژکام با طرح این سئوالات که آیا بر اساس طرح آمایش، به اندازه کافی دانشگاه در سراسر استان فارس وجود دارد و اینکه مراکز آموزش عالی ایجاد شده تنها توسعه فیزیکی دارد یا به لحاظ علمی هم نقش درستی ایفا می‌کنند و آیا در بحث علوم شناختی کجای کار قرار داریم؟ پاسخ به این پرسش‌ها را ضروری دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 8 سوره مائده « یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا یجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى...؛ اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید براى خدا به داد برخیزید [و] به عدالت‏ شهادت دهید و البته نباید دشمنى گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنید عدالت كنید كه آن به تقوا نزدیكتر است...»، گفت: خداوند در خصوص توجه و عمل به عدالت برای کسی که کینه و دشمنی با او داریم، خداوند دستور داده، برای برادر دینی که دیگر مسلماً است.

در رفتار با دیگران از مرز انصاف خارج نشویم
وی با تأكید بر اینكه اگر می‌خواهیم با تقوا باشیم باید تلاش کنیم که در رفتار با دیگران از مرز انصاف خارج نشویم، افزود: اگر کسی بخواهد عدالت را در جامعه پیاده کند، خودش باید عادل باشد، نه اینکه موردی عدالت را اجرا کند، شخصیتش باشد؛ مدیران جامعه اسلامی باید عادل باشند.
آیت‌الله دژكام تأكید كرد: هیچ رئیسی نباید بگوید که هر کس که دلم خواست در مناصب می‌گذارم، وقتی افراد عادل وجود دارند باید در انتخاب افراد مراقب باشیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه عادل فردی است که گناهان کبیره و حتی گناه صغیره هم انجام نمی‌دهد، گفت: عادل کسی است که خلاف انصاف و مروت انجام نمی‌دهد.

هنوز با مفهوم كامل عدالت مدنظر اسلام خیلی فاصله داریم
وی با تصریح اینکه هنوز با مفهوم کامل عدالت مدنظر اسلام خیلی فاصله داریم، گفت: همه خلق عالم بر علیه‌ ما هجمه می‌كنند، اما ناامید نیستیم زیرا خدا را داریم.
آیت‌الله دژكام در ادامه با بیان اینكه یکی از موارد که جزو گناهان کبیره محسوب می‌شود، توجه نکردن به حقوق والدین است،‌ گفت:‌ برخی از صحنه‌ها بسیار رنج آور است، باید کاری کنیم که رفتار جوانان با بزرگترها درست باشد؛ جوانگرایی یعنی هم مسئولیت بده هم مسئولیت بخواه، یکی از جوانب مسئولیت خواستن، رعایت احترام والدین است.

اهمیت توجه به تكریم والدین و صله رحم
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تاکید براینکه اگر دل مادر یا پدری شکست، فرد خیر نخواهد دید، گفت: از بس فیزیک خواندیم متافیزیک یادمان رفته، فکر می‌کنیم همه چیز در همین دنیای ملموس است؛ نباید دعای مادر را فراموش کنیم.
آیت‌الله دژکام اظهار كرد: یکی از عوامل شکننده شدن جامعه این است که به متافیزیک و تاثیر مسائلی نظیر دعای مادر، احترام والدین و ... توجه نداریم یا کم توجه شده‌ایم.
وی با بیان اینکه کسی که دل مادرش را شکسته است نمی‌تواند مدیر باشد، گفت: کسی که دل پدر و مادر را شکسته است، دل مردم را به راحتی خواهد شکست. کسی که صله رحم نکند برای خود و دیگران مشکل ایجاد می‌کند. صله رحم سی سال عمر را اضافه می‌کند.
امام جمعه شیراز، رمز دستیابی به آرامش را صله رحم و تعامل با خانواده و فامیل دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) گاهی با فامیل،‌ حتی کسانی که دشمنانشان بودند مراوداتی داشتند و دست آنان را می‌گرفتند؛ همیشه نمی‌توان با مر قانون مسائل را حل کرد، قرار نیست به واسطه صله رحم قانون را زیرپا گذاشت، صله رحم به این معنا نیست که از میز و مسئولیت برای آن‌ها خرج کن، رانت به قوم و خویش نده اما محبت را دریغ نکن، صله رحم ارتباط دوستی و محبت با بستگان است.

رباخواری اقتصاد كشور را می‌خورد
وی همچنین با تاکید براینکه قسم دروغ و شهادت دروغ، گناه کبیره است، گفت: رباخواری که دارد مانند موریانه اقتصاد کشور را می‌خورد، چه در ظاهر چه در پنهان، گناه کبیره است، اگر از این گناهان کبیره بتوانیم دور شویم شخصا عادل خواهیم شد، اگر شخصا عادل شویم، جامعه را به سمت عدالت سوق خواهیم داد.
انتهای پیام

captcha