آمیزه‌ای از قرآن و هنر در نخستین قرآن مدور دنیا
کد خبر: 3784287
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

آمیزه‌ای از قرآن و هنر در نخستین قرآن مدور دنیا

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ «قرآن مدور» پنجمین اثر هنرمند قرآنی چهارمحال و بختیاری است که در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی از آن رونمایی شد.

آمیزه‌ای از قرآن و هنر در نخستین قرآن مدور دنیا

حجت‌الاسلام محمدحسین ثرایی، هنرمند قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ‌ قطر دایره‌ این قرآن 183 سانتی‌متر است و تمام آیات قرآن را شامل می‌شود، گفت: هر جزء قرآن در این اثر با دایره‌ای آبی‌رنگ و هر 10 جزء با دایره‌ای قرمز رنگ مشخص شده است و جنس آن از سنگ کاغذ است که خاصیت ضدآب دارد.
وی «جمال حیات» را دیگر اثر هنری خود خواند و افزود: این اثر شامل 183 شماره است که حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و منازلی را که ایشان عبور کردند و خطبه های ایشان را با ذکر منابع و مآخذ بیان کرده است.
ثرایی با بیان اینکه «جمال حیات» در حال ترجمه به زبان‌های عربی و انگلیسی است تا در تمام دنیا معرفی شود، اظهار کرد: نسخه عربی این اثر پس از نگارش در حرم امام حسین(ع) نصب می‌شود.
این هنرمند قرآنی نگارش احکام به صورت رمزی را از دیگر آثار خود خواند و تصریح کرد: در این نوع نگارش احکام به گونه‌ای بیان شده که خواننده با نگاه نخست می‌تواند آنها را به خاطر بسپارد.
وی با اشاره به اینکه «قرآن مدور» نخستین اثر قرآنی با این ویژگی‌ها در دنیاست، اظهار کرد: تلفیق قرآن و هنر موجب جذب جوانان و اهل هنر به قرآن می‌شود و اجر معنوی و بصری برای بینندگان آن دارد.
ثرایی به ارائه یکی از آثار قرآنی خود در محضر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این اثر پس از نگارش قرآن اسامی و ویژگی‌های همه شهدای استان در حاشیه آن نوشته شد که رهبر انقلاب با استقبال از این قرآن آن را به آستان قدس رضوی اهدا کردند و اکنون در موزه آستان در مشهد مقدس قابل بازدید است.
هنرمند قرآنی استان تلفیقی از قرآن، احادیث و هنر را ویژگی بارز اثر جدید خود خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه آیات بسیاری از قرآن با احادیث نقل شده از ائمه اطهار(ع) مطابقت دارند، در اثر جدید احادیث به صورت نقاشی در کنار آیات قرآن ترسیم می‌شوند.
یادآور می‌شود نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی تا 7 بهمن‌ماه و از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 18 در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

آمیزه‌ای از قرآن و هنر در نخستین قرآن مدور دنیا


انتهای پیام

captcha