«کاروان قرآنی انقلاب» به شهدای خوزستان ادای احترام کردند
کد خبر: 3784328
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

«کاروان قرآنی انقلاب» به شهدای خوزستان ادای احترام کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کاروان قرآنی انقلاب، صبح امروز، ششم بهمن‌ماه با ورود به استان خوزستان در گلزار شهدای اهواز حضور یافته و به مقام شهدای استان ادای احترام کردند.

«کاروان قرآنی انقلاب» به شهدای خوزستان ادای احترام کردندبه گزارش ایکنا از خوزستان، کاروان قرآنی انقلاب، صبح امروز، ششم بهمن با ورود به استان خوزستان، در گلزار شهدای اهواز حضور یافته و به مقام شهدای استان ادای احترام کردند.

این کاروان شامل دو نفر از قاریان بین‌المللی کشور؛ وحید نظریان و حمید شاکرنژاد، مجیدی‌مهر مجری سیمای قرآن، احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن و قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کشور است.

این برنامه با تلاوت وحید نظریان آغاز شد و پس از غبارروبی مزار شهدا، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: امروز توقیق حاصل شد در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در جوار مزار مطهر شهدای استان از کاروان قرآنی انقلاب در بدو ورودشان به اهواز استقبال کنیم.

وی اظهار کرد: شعار این کاروان، «قرآن؛ کتاب ایثار و شهادت» است. ما امروز در همه محافل و مجالس و حتی یادواره‌های شهدا، یادواره شهدای قرآنی را می‌بینیم. استان خوزستان با دارا بودن 23 هزار شهید و 35 هزار جانباز و 2 هزار و 750 آزاده دومین استان از لحاظ آماری بعد از تهران بزرگ است. با توجه به مرکزیت دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف در این استان، 70 درصد وقایع دوران دفاع مقدس در خوزستان اتفاق افتاد و 70 درصد شهدای کشور در خوزستان از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

فرجیان گفت: خوزستان دارای 36 شهید قرآنی است و ما هر ساله در نمایشگاه قرآن ماه رمضان، یادواره سی و شش شهید قرآنی استان را با محوریت یکی از شهدا برگزار می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه سفر کاروان قرآنی انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرگذار خواهد بود، گفت: بنیاد شهید به عنوان دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، مسئولیت برگزاری کاروان یاد عزیزان را بر عهده دارد. این کاروان هر ساله والدین شهدا، جانبازان و آزادگان را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌کند.

به گزارش ایکنای خوزستان، این کاروان از 6 تا 8 بهمن به مدت سه روز در استان خوزستان به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازد. نخستین برنامه کاروان پس از حضور در مزار شهدای اهواز، برگزاری همایش «حامیان قرآن حافظان انقلاب» در دارالقرآن‌الکریم استان خوزستان است.

این کاروان در ادامه برنامه‌های خود 7 بهمن‌ماه با حضور در شهرهای آبادان و خرمشهر در مناطق جنگی و مسجد جامع خرمشهر به اجرای برنامه می‌پردازد. سپس 8 بهمن‌ماه به ماهشهر عزیمت کرده و حضورشان در خوزستان به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha