درخواست طالبان برای آزادی یک زندانی زن همکار القاعده
کد خبر: 3784373
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

درخواست طالبان برای آزادی یک زندانی زن همکار القاعده

گروه بین‌الملل ــ گروه تروریستی طالبان طی مذاکره با نمایندگان آمریکا در دوحه، خواستار آزاد کردن بانویی که به اتهام همکاری با القاعده در زندان پاکستان به سر می‌برد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» روسیه؛ منابع آگاه در این باره اظهار کرده‌اند که یکی از خواسته‌های این گروه در مذاکرات با آمریکا، رهایی فوری عافیه صدیق، دانشمند پاکستانی است که به اتهام همکاری با القاعده توسط سازمان سیا بازداشت شده بود. عافیه صدیق طی چند سال پیش از سوی گروه‌های ویژه سیا به اتهام تلاش برای ساخت سلاح شیمیایی برای القاعده ربوده شد و سال‌ها در زندان‌های آمریکا در بگرام و گوانتانامو زندانی بوده است.

این منبع در این باره که نمایندگان آمریکا با این خواست موافقت کرد‌ه‌اند یا خیر، مطلبی نگفته است.

گفتنی است، مذاکرات صلح میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان طی امروز 6 بهمن (26 ژانویه) برای ششمین روز متوالی در قطر ادامه دارد. در مذاکرات طی 5 روز گذشته، دو طرف درباره خروج نیروهای آمریکایی و اینکه افغانستان به مرکز تروریسم تبدیل نشود توافق کرده‌اند.

مذاکرات صلح میان هیئت آمریکایی به رهبری زلمی خلیل‌زاد و هیئت طالبان به رهبری محمد عباس استانکزی از اول بهمن (21 ژانویه) در دوحه (پایتخت قطر) شروع شده است و حکومت افغانستان در این نشست حضور ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha