۲۱۹ واحد مسکن مددجویی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3784459
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
دهه فجر امسال؛

۲۱۹ واحد مسکن مددجویی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۱۹ واحد مسکن مددجویی در گیلان با زیر بناء ۱۲ هزار و ۷۵۶ مترمربع و با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز، 6 بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در توانمندسازی خانوارها تهیه مسکن مناسب برای مددجویانی که فاقد مسکن و یا مسکن مناسب ندارند است.

وی با تاکید بر توانمند ساختن کلیه اقشار ضعیف جامعه برای دسترسی به سرپناه مناسب، افزود: از آنجایی که در سبد هزینه‌های زندگی خانوار، مسکن نقش بسزایی دارد، داشتن مکان امن برای زندگی یکی از شاخص‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت و یکی از عوامل سرعت بخشیدن توانمندسازی به شمار می‌رود.

اهرابی با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر ۲۱۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گیلان با زیر بناء ۱۲ هزار و ۷۵۶ مترمربع و با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این واحدهای مسکونی شامل ۹۲ واحد روستایی و ۱۲۷ واحد شهری با مشارکت خیران مسکن‌ساز استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح گیلان است که به آن‌ها واگذار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی و همچنین ساخت سرویس بهداشتی را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد گیلان در سالجاری عنوان کرد و گفت: اتمام تعمیر و بازسازی سه هزار و ۹۰۰ مسکن مددجویان شهری و روستایی همراه با سرویس بهداشتی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۴۷۲ واحد مسکونی در هفته دولت سالجاری خاطرنشان کرد: از این پروژه‌های عمرانی ۳۵۲ واحد مسکن روستایی و ۱۲۰ واحد شهری در مجموع با زیربناء ۲۲ هزار و ۲۷۴ مترمربع و با هزینه ۱۴ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است که تحویل مددجویان داده شد.

اهرابی با اشاره به اینکه برای اجرای ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی ۹۲ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری پیش‌بینی‌شده است، ادامه داد: از این میزان اعتبار، ۶۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه‌وبودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها و مابقی از منابع کمیته امداد، مشارکت خیران و بستگان مددجو تامین می‌شود.

گفتنی است؛ از دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در حال اجرا، هزار و ۲۷ واحد مسکن روستایی است که با مشارکت سپاه در حال ساخت است.

انتهای پیام

captcha