هفتمین نمایشگاه‌ «مدرسه انقلاب» در مدارس گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3784466
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

هفتمین نمایشگاه‌ «مدرسه انقلاب» در مدارس گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، هفتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» در مدارس منتخب استان ‌برپا خواهد شد.

برپایی هفتمین دوره نمایشگاه‌ «مدرسه انقلاب» در مدارس منتخب گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، یاسر تقوی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان امروز، 6 بهمن‌ماه در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، ترویج و جریان سازی گفتمان انقلاب اسلامی ‌بین نسل نوجوان و شناسایی سهم آنان در آینده انقلاب یکی از مهمترین اقدامات عرصه فرهنگی کشور است، اظهار کرد: ایجاد شکاف فکری و فرهنگی ‌بین نسل‌های مختلف انقلاب می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را در جهت حرکت به سمت آرمان شهر مهدوی ایجاد کند لذا ضروری است متولیان فرهنگی کشور، تمام تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی به کار گیرند.

تقوی اجرای جشنواره فرهنگی و هنری «مدرسه انقلاب» را برای هفتمین سال متوالی از اقدامات انجمن اسلامی در این راستا برشمرد و افزود: امسال علاوه بر رویکرد نمایشگاهی، قالب‌های جدید دیگری نیز به جشنواره اضافه شده است.

وی تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش‌آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی و تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت بینش دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آن‌ها به مبانی اسلام و انقلاب و برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

تقوی تحقق دو مأموریت تشکیلات یعنی نیروسازی و جریان‌سازی در سطح مدارس، هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی، حضور پرنشاط‌تر اعضای انجمن اسلامی در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف‌ ادبی، هنری و جمع‌آوری ایده‌های اقدامی نسل پنجم انقلاب را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که در آن، ابتدا گروه‌های دانش‌آموزی شکل می‌گیرند، تصریح کرد: هر کدام از این گروه‌ها با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده به مطالعه و تحقیق و همچنین تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکارات دانش‌آموزی خواهند پرداخت و در نهایت هم با افتتاح نمایشگاه‌های دانش‌آموزان به روایتگری در باب موضوع غرفه می‌پردازند.

تقوی‌ با اشاره به اینکه هفتمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب در دو بخش نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی برگزار می‌گردد، گفت: بخش نمایشگاهی شامل سه محور «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» می‌باشد که در بخش دیروز ما، دانش‌آموزان در قالب غرفه‌هایی به بررسی کارنامه سیاه پهلوی و اسوه‌های انقلاب می‌پردازند. در بخش دیروز ما، جایگاه ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، استكبارستیزی و دشمن‌شناسی، نقش محوری دانش‌آموزان در تحولات آینده جامعه و مجاهدان سایبری مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش فردای ما نیز دانش‌آموزان با بررسی ویژگی‌های منتظران در قالب غرفه‌ای با عنوان انصارالمهدی(عج) به ارائه محتوا خواهند پرداخت.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به بخش ویژه بعنوان یکی دیگر از غرفه‌های این نمایشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این بخش شامل میز پاسخگویی به شبهات، پویش دانش‌آموزی «پنبه دانه»، بیان دستاوردهای معنوی انقلاب و چالش‌های پیش‌رو و تبیین آیه سال است.

تقوی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر، گفت: غرفه هویت بانوی مسلمان با هدف تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) بعنوان الگویی برای دانش‌آموزان دختر از بخش‌های ویژه این نمایشگاه برای مدارس دخترانه می‌باشد.

وی عرضه کتاب سرباز کوچک امام (ره) و کتاب سلام بر ابراهیم در حاشیه نمایشگاه مدرسه انقلاب را از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: تشکیل گروه‌های روزنامه دیواری، نشریه، کاریکاتور، اینفوگرافی، نماهنگ و ارائه آن‌ها در حاشیه نمایشگاه از دیگر برنامه‌های جنبی می‌باشد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان، سرود، تئاتر، داستان و خاطره انقلابو فراخوان ایده‌های ناب انقلابی را از بخش‌های غیر نمایشگاهی جشنواره برشمرد و اضافه کرد: بخش ویژه سرود جشنواره مدرسه انقلاب با سرودهایی از «آلبوم بزرگراه» برگزار می‌شود که دو قطعه سرود «باغبون» و «هفتمین دقیقه» با مضامینی از دو شهید والامقام برونسی و تهرانی مقدم در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته‌ است تا دانش‌آموزان با بازخوانی یکی از این دو سرود در جشنواره شرکت کنند.

تقوی ادامه داد: در بخش تئاتر، دانش‌آموزان نمایش‌هایی که برگرفته از کتاب سرباز کوچک امام(ره) (ویژه پسران) و کتاب راز درخت کاج (ویژه دختران) می‌باشد را اجرا خواهند نمود.

وی با بیان اینکه در بخش داستان انقلاب، دانش‌آموزان می‌توانند داستان‌های خود را با موضوع حوادث سال‌های پیروزی انقلاب و ایام دهه فجر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند، گفت: همچنین دانش‌آموزان می‌توانند خاطراتی را که از نزدیکان و آشنایان در خصوص سال‌های مبارزاتی و پیروزی انقلاب شنیده‌اند و یا خاطرات خود در رابطه با حضور در راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های دهه انقلاب را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هدف از بخش ایده‌های دانش‌آموزی و مدرسه‌ای را زمینه‌سازی برای شناسایی، هدایت و حمایت از ایده‌‌های‌ انقلابی عنوان کرد و افزود: بر این مبنا، دانش‌آموزان گرامی می‌توانند با ارسال عکس، متن و یا فیلم اجرای ایده‌ انقلابی انجام شده خود در این بخش شرکت نمایند.

تقوی‌ برگزاری اردوی مدرسه انقلاب را یکی دیگر از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برشمرد و گفت: این طرح برای نخستین بار و به منظور آشنایی هرچه بیشتر اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با گفتمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شود. این اردو جهت بازدید دانش‌آموزان از اماکن تاریخی و معنوی اثرگذار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

وی‌ برگزاری هیئت‌های انصارالمهدی(عج) را از دیگر برنامه های اتحادیه عنوان کرد و افزود: با توجه به تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه، برگزاری سوگواره فاطمی با عنوان «ضریح بی نشان» در سطح مدارس و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

تقوی‌ با اشاره به برگزاری 40 ویژه برنامه میز مطالبه از مسئولین در قالب طرح «نون و پنیر و صحبت»، ادامه داد: برگزاری نشست‌های بصیرتی – معرفتی در مدارس منتخب استان با حضور مبلغین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان قم، اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار و مستندهای فاخر در جلسات قرارگاه شهری و مدارس، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای دانش‌آموز و مدافع حرم، برگزاری پویش دانش‌آموزی و ارائه کارت تخفیف تماشای فیلم در سینما مارکت از دیگر برنامه‌های اتحادیه در این ایام خواهد بود.

انتهای پیام

captcha