نمایش ظرفیت‌های قرآنی با بیش از 100 محفل
کد خبر: 3784834
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
با حضور قاریان مشهدی انجام می‌شود؛

نمایش ظرفیت‌های قرآنی با بیش از 100 محفل

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کاروان جهادی قرآنی سروش وحی مشهد با اشاره به اجرای بیش از 100 محفل قرآنی در 56 شهر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هدف ما از برگزاری چنین محافلی، فقط تلاوت قرآن نیست، بلکه به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های قرآنی انقلاب ماست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ قاریان قرآن مشهدی صبح امروز، هفتم بهمن‌ماه با ورود به استان بوشهر و جزیره خارگ، طی مراسمی در گلزار شهدای این منطقه حاضر شدند و به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.
امیرعلی عظیمی، مدیر کاروان جهادی قرآنی سروش وحی مشهد گفت: حرکت کاروان قرآنی انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۲۰ دی‌ماه شروع شده و قرار است طی ۳۲ روز در ۵۶ شهر بیش از ۱۰۰ برنامه اجرا شود که اهم این برنامه‎ها کرسی‌های تلاوت، محافل انس با قرآن و کشف استعدادهای قرآنی هر منطقه است.
وی افزود: هدف ما از برگزاری چنین محافلی، فقط تلاوت قرآن نیست، بلکه به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های قرآنی انقلاب ماست که ما باید روز به روز بر این ظرفیت بیفزاییم و به شرایط کنونی قانع نباشیم، زیرا مبنای انقلاب ما قرآن بوده است.
این کارشناس قرآنی با اشاره به وجود تشکل‌های قرآنی در کشور اعم از مؤسسات، خانه‌های قرآن و... شکل‌گیری این نهادها را از برکت قرآن و ظرفیت‌ انقلاب برشمرد و گفت: شرایط کنونی وضعیت بسیار مطلوبی است، اما با افق دید مقام معظم رهبری فاصله دارد. ما باید تمرکزمان را در آغاز دهه‌ پنجم انقلاب بر روی عملی کردن مفاهیم قرآن در سطح جامعه بگذاریم و این کار به وسیله فعالان جامعه قرآنی که می‌توانند الگوی خوبی برای جامعه باشند، قابل اجرا است.
وی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در پایگاه دریایی جزیره خارگ، بیان کرد: قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط احسان سوختانلو، علی‌اصغر علی‌پور، محمدرضا دربان ملک، اجرای گروه‌ تواشیح شمس‌الهدی، ابتهال‌خوانی علی افضلی و مدیحه‌سرایی محمدامین کهن در مدح حضرت زهرا(س) از جمله بخش‌های این برنامه بود.

علی خداپور
انتهای پیام

captcha