دانشگاه علوم و معارف قرآن اجازه جذب دانشجو ندارد
کد خبر: 3784839
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
وزیر علوم در پاسخ ایکنا:

دانشگاه علوم و معارف قرآن اجازه جذب دانشجو ندارد

گروه دانشگاه ــ وزیر علوم در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فارابی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایکنا با بیان اینکه جذب دانشجو در دستگاه‌های اجرایی غیر از وزارت علوم تنها برای رفع نیاز نیروی انسانی آن نهاد باید صورت گیرد، گفت: دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها از جمله علوم و معارف قرآن اگر برای خود نیرو نمی‌خواهد و قصد دارد فارغ‌التحصیل به سطح جامعه بفرستد تا برای خود شغلی دست و پا کند، اجازه جذب دانشجو ندارد.

به گزارش ایکنا؛ منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر انحلال و یا ادغام دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و اینکه آیا دولت و مجلس می‌توانند درباره اساسنامه این دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند، اظهار کرد: یک مصوبه‌ای در شورای عالی اداری کشور وجود دارد، همچنین یک بند در برنامه مصوب قانون برنامه ششم توسعه هم این مسئله در نظر گرفته شده که دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و سایر سازمان‌ها نمی‌توانند دانشگاه داشته باشند و تمام این مراکز علمی باید زیرمجموعه وزارتین علوم و بهداشت قرار گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: برخی از نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها از این قاعده مستثنی هستند به دلیل اینکه این مرکز را برای تربیت نیروی انسانی متخصص خود تشکیل داده‌اند، از جلمه دانشگاه صداو سیما نیز تریبون در اختیار دارد در رشته‌هایی که برای رفع نیاز خودش دانشجو پذیرش می‌کند از این قاعده مستثنی است.
 
وی همچنین درباره انحلال و یا ادغام دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: نهادهایی که برای خود نیرو نمی‌خواهند و قصد دارند فارغ التحصیل را به سطح جامعه بفرستند تا او برای خود شغلی دست و پا کند، اجازه جذب دانشجو ندارند، دانشگاه علوم و معارف قرآن هم مشمول این قاعده است.
 
انتهای پیام
captcha