تحول را از خودمان آغاز كنیم/ انقلاب اسلامی تك‌بعدی و محدود نیست
کد خبر: 3784865
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
آیت‌الله دژكام:

تحول را از خودمان آغاز كنیم/ انقلاب اسلامی تك‌بعدی و محدود نیست

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه باید تحول را از خودمان آغاز كنیم، گفت:‌ در دهه فجری كه در پیش داریم تلاش كنیم تا فضایی از محبت، عاطفه، انسان‌دوستی و امثال این‌ها را حاكم كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 7 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با تأكید بر لزوم حفظ وحدت و برادری در جامعه گفت: در فضای جامعه باید فضای برادری حاكم باشد.
وی یادآور شد: تاكنون كنفرانس‌های خبری متعددی ‌دیده‌ام اما احساس اینكه یك جامعه كه برادران و خواهران دینی در كنار هم جمع‌ شده‌اند، القا نمی‌شود و مدل و الگوی ما اروپایی است و این مسئله نهایتاً منجر به این می‌شود كه ترامپ به خبرنگاران بد و بیراه بگوید.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه هرچه مسیر و الگوی غربی را دنبال كنیم، نتیجه‌اش بروز بداخلاقی‌ها خواهد شد، گفت: در شیراز باید طوری برنامه‌ریزی كنیم كه احساس شود خبرنگاران از همین جامعه ایرانی ـ اسلامی خودمان هستند، و همه اعضای یك پیكر هستیم القا شود.
امام جمعه شیراز با اشاره موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران گفت: اینكه در نماز جمعه جای مناسبی برای خبرنگاران نیست، خوب نیست و باید از این نقطه شروع كنیم كه جایگاه رسانه را قبول داریم و می‌خواهیم كار رسانه‌ای كنیم و در جامعه متناسب با ارزش‌ها و اخلاق اجتماعی این مسئله را سامان دهیم.

نسبت به سبك زندگی خود بازنگری داشته باشیم
وی تأكید كرد:‌ در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید نسبت به سبك زندگی و مدل‌های رفتاری خودمان ‌مقابل تمدن رقیب بازنگری كنیم و ببینیم هر كدام را چگونه باید انجام دهیم.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه باید فضای برادری و انس و الفت را حتی نسبت به رسانه‌های منتقد ایجاد كنیم، گفت: این برادران هستند كه از همدیگر انتقاد می‌كنند، پس باید اساس كار را بر روی همدلی و برادری گذاشت. البته باید مدنظر داشته باشیم كه اگر اساس انتقادها را كینه‌ورزی قرار دهیم، چیز دیگری از آن درمی‌آید.

تحول را از خودمان آغاز كنیم
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه باید تحول را از خودمان آغاز كنیم، گفت:‌ در دهه فجری كه در پیش داریم تلاش كنیم تا فضایی از محبت، عاطفه، انسان‌دوستی و امثال این‌ها را حاكم كنیم و باید بتوانیم القا كنیم كه در این بستر از یكدیگر نیز انتقاد كنیم؛ ممكن است كارهای همدیگر را نپسندیم اما همه این‌ها در این بستر قابل تعریف است و هیچ چیزی كم نخواهیم آورد كه البته ممكن است گاهی اوقات نتوانیم یك جوسازی غیراخلاقی رسانه‌ای ایجاد كنیم كه آن هم به نفع است.
وی در ادامه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: برای ما كه سال‌های دهه 50 و 60 را به یاد داریم، آیه 11 سوره رعد «... إِنَّ اللَّهَ لَا یغَیرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یغَیرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ...؛ ... در حقیقت ‏خدا حال قومى را تغییر نمى‏ دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند...» را بسیار مشاهده كردیم؛ در سال 57 می‌گفتند كه در خانه بنشینید و كاری نداشته باشید و اگر خدا بخواهد امام زمان(عج) می‌آید در صورتی كه این آیه قرآن نشان می‌دهد كه خداوند سرنوشت هیچ قومی را تا زمانی كه خودشان حال خود را تغییر ندهد، تغییر نخواهد داد.

انقلاب اسلامی تك‌بعدی و محدود نیست
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه انقلاب اسلامی یك تغییر در عرصه‌های مختلف است، گفت: گاهی انقلاب سیاسی و گاهی اقتصادی و اجتماعی است اما همیشه این سئوال مطرح بوده است كه انقلاب اسلامی ایران از كدام سنخ انقلاب‌های دنیاست و عموم صاحب‌نظران گفته‌اند این انقلاب، یك انقلاب اجتماعی بسیار ریشه‌دار است یعنی تحول باید در عرصه اجتماع رخ دهد و سیاست و اقتصاد پشت سر آن می‌آیند، پس انقلاب ما یك انقلاب تك‌بعدی و محدود نیست.

تحقق اهداف انقلاب به مرور صورت می‌گیرد
امام جمعه شیراز اظهار كرد: اگر بناست ما بخواهیم ا انقلابی را به این گستردگی، در چهل سالگی سبك و سنگین كنیم و بررسی كنیم قاعدتاً باید از خودمان بپرسیم یك انقلاب با این گستردگی كه ما مدعی هستیم باید در چه مدت زمان شكل بگیرد و به اهدافش برسد؛ این چیزی هست كه معمولاً در جوان‌ترها می‌بینم كه از روی دلسوزی هم بیان می‌كنند كه چرا اهداف انقلاب محقق نشده است اما ما می‌گوییم این اهداف دارد تحقق پیدا می‌كند.
وی ادامه داد: تفاوت نگاه این است كه جوان ما احساس می‌كند كه به محض اینكه خواستیم باید بشود اما ما می‌دانیم از وقتی كه می‌خواهیم تا وقتی به هدف برسیم یك بازه زمانی قابل توجه طول می‌كشد.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه در مسیر حركت اجتماعی باید دوره‌ای بگذارنیم تا انقلاب به مرز بلوغ و پختگی برسد و جواب دهد، گفت: جامعه‌شناسان معمولاً می‌گویند چیزی حدود 60 سال و دو نسل باید كار شود تا تأثیر انقلاب و تحول مشاهده شود.
وی با طرح این سئوال كه نقطه آغاز انقلاب اسلامی از سال 57 بود یا سال 42 كه امام نهضت را شروع كرد، گفت: حتی اگر نقطه آغاز انقلاب اسلامی را سال 42 قرار دهیم، می‌بینیم كه هنوز دو نسل پای انقلاب اسلامی تكمیل نشده است و باید این دو نسل تلاش كنند تا اهداف انقلاب محقق شود و به نتیجه برسد.
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه در مسیر انقلاب اسلامی ما در جهاتی جلو هستیم و هیچ‌كس نمی‌گوید چرا شما نمی‌توانید از خودتان دفاع كنید، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند كه ما در دهه 50 آمریكا را از ایران و در دهه 90 از منطقه خاورمیانه بیرون می‌كنیم پس ما این قدرت را داریم و كسی در این زمینه تردید ندارد.
آیت‌الله دژكام تأكید كرد:‌ اینكه توانسته‌ایم ‌مقابل این همه توطئه نه اینكه خودمان را حفظ كنیم بلكه رشد كنیم و از نظر علمی و كارهای نظامی و غیره جایگاهی در منطقه برای خود پیدا كنیم، غیرقابل تردید است اما جاهایی هم می‌بینیم كه هنوز به اهدافی كه داشتیم نرسیده‌ایم و عمده آن هم مباحث اقتصادی است و مرتب می‌گوییم باید مشكل اقتصادی برطرف شود و این تبدیل به پاشنه آشیل ما شده است و گیر می‌دهیم كه چرا حل نشده است و گروه‌های مختلف سیاسی درون نظام هم از همدیگر گله دارند كه ولی همه می‌دانیم كه در مسیر انقلاب كه به جلو حركت می‌كند، عقب‌گردی نبوده است بلكه همیشه پیشروی بوده است.

‌حل مشكلات اقتصادی ‌
وی مشكلات اقتصادی یكسال اخیر را یك امتحان اقتصادی برشمرد و گفت: درست است مشكلات و فشارها زیاد است اما ما توانایی این را داریم كه بر روی پای بایستیم و ملت مقاوم و صبور هم این راه را دارد طی می‌كند اما نكته‌ای كه باید بدان توجه داشته باشیم این است كه به كجا باید برسیم و دنبال آن برویم و ببینیم با آن اهداف چقدر فاصله داریم كه عمده رقابت گروه‌های سیاسی همین جا شكل می‌گیرد یعنی اینكه ببینیم كدام راهكار بهتری ارائه می‌دهد نه اینكه فقط از همدیگر گله كنیم و هیچكس هم راهكار بهتری ارائه ندهد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار كرد: گروه‌های سیاسی باید در جاهایی كه اهداف انقلاب اسلامی هنوز دقیقاً تحقق پیدا نكرده است می‌گویند ما برای رسیدن به هدف راهكار مناسب‌تر و موفق‌تری داریم كه باید این‌ها را ارائه كنند و مردم هم به همان كه اعتماد می‌كنند، رأی دهند و جلو روند تا مشكلی از این جهت نداشته باشیم.
وی با تأكید بر اینكه باید تغییر را در خودمان ایجاد می‌كردیم كه این تعییر هم در بستر زمان بود، گفت: هنوز زمان تغییر نگذشته است؛ البته ممكن است بگوییم می‌شد از این سریعتر و بهتر انجام شود اما اینكه بگوییم از نگاه جامعه شناختی و علوم اجتماعی ما اكنون عقب هستیم بیایند، درست نیست و كسانی كه چنین ادعایی دارند، بیایند آن را ثابت كنند.
آیت‌الله دژكام در عین حال یادآور شد: بسیاری از بنیان‌های انقلاب را خوب چیدیم و در آن زمینه جلو هستیم و در جاهایی هم هنوز به اهدافمان نرسیده‌ایم اما هنوز هم فرصت به طور كلی از دستمان نرفته است.

امیدبخشی كاذب
وی همچنین گفت: وقتی می‌گوییم امید و نشاط، سریع به مسائلی كه بیشتر سرگرمی هستند پرداخته می‌شود و یادشان می‌رود كه ما انقلاب می‌خواستیم بكنیم یا اینكه مردم را سرگرم كنیم لذا منظور ما از ایجاد نشاط و امید در جامعه، امیدبخشی از نوع كاذب نیست در صورتی كه اگر نگاهی تخصصی به عرصه‌های مختلف انقلاب داشته باشیم، امید به ما می‌دهد.
امام جمعه شیراز تأكید كرد كه ارائه دستاوردها خوب است اما به تناسب اینكه انقلاب ما یك انقلاب فرامدرن و پست مدرن است، باید به این نكته هم توجه داشته باشیم كه نگاه انقلاب اسلامی سوای اینكه اقتصادی و سیاسی و جهات مادی این دنیا بود به معنویت انسان هم بود و باید در دستاوردهای انقلاب اسلامی این جهت را هم مدنظر قرار دهیم.
آیت‌الله دژكام یادآور شد: ما در نسل سوم انقلاب اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری توانسته‌ام امثال حججی‌ها را تحول دهیم و این نقطه قوت انقلاب اسلامی است كه یكی از اهداف آن هم هست.

هدف انقلاب اسلامی
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: انقلاب اسلامی آمده است كه انسان را متوجه به خدا و دین كند و این كار را انجام می‌دهد؛ روزی كه بحث سوریه داغ بود و عده‌ای برای دفاع از حرم داوطلب می‌شدند، در شیراز برخلاف اینكه اطلاع‌رسانی نشده بود، 800 نفر داوطلب شده بودند و اگر این افراد بدون اطلاعیه حاضرند برای دفاع از حرم خدا وارد میدان شوند، پس برای دفاع از ایران چه تعدادی خواهیم داشت.
وی با تأكید بر اینكه باید این‌ها را جزو موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب برشماریم، گفت: نگاه انقلاب فرامدرن تنها به ابعاد توسعه مادی نیست بلكه فراتر از این‌ها می‌خواهد بگوید ما به انسان و تربیت انسان هم توجه داریم و در این راستا كارهای شگرفی انجام داده‌ایم.

‌توجه رسانه‌ها به تربیت انسان‌ها ‌
آیت‌الله دژكام همچنین با اشاره به ایثارهای خانواده شهدا برای رسیدگی به محرومان و ایتام گفت: این نشان می‌دهد انقلاب اسلامی انسان ساخته و در این جامعه انسان تربیت شده است كه نتیجه انقلاب اسلامی و زحمات امام و شهداست و باید به این جهت هم در رسانه بپردازید این جهت باید نمود و جلوه پیدا كند به خصوص خبرگزاری ایكنا در این زمینه ورود كند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در ادامه به در پیش بودن انتخابات در سال آینده اشاره كرد و گفت: افراد بسیاری از هم‌اكنون برای این انتخابات خیز برداشته‌اند و خود را آماده می‌كنند؛ اما آماده كردن خود كاندیداها یك چیز است و آماده كردن كسانی كه فرهنگ را می‌سازند، چیز دیگری است.

اشاره به نقش فرهنگ‌سازی رسانه‌ها
وی بیان كرد: نقش رسانه در انقلاب اسلامی نقش فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ اسلامی است و ما نمی‌توانیم بگوییم این نقش را نمی‌خواهیم ایفا كنیم؛ اگر این نقش را داریم پس باید نقش خوبی هم در انتخابات ایفا كنیم و خدای نكرده رسانه‌ای به این قضیه ورود نكند كه تیتری انتخاب كند كه تنها برای خودش منفعت دارد در حالی كه آن فردی كه برایش تیتر انتخاب كرده است، شایسته نیست و در 40 سالگی انقلاب نباید چنین چیزی داشته باشیم.

رسانه‌ها برای انتخابات سال آینده هوشیار باشند
آیت‌الله دژكام گفت:‌ اگر كسی شایسته نشستن بر روی صندلی مجلس نیست نباید او را پررنگ كرده و تبلیغش كنیم؛ اگر چنین فردی را به مردم معرفی كردیم و انتخاب شد اما به نظام لطمه وارد كرد، مسئول این كار چه كسی است؛ پس اخلاق رسانه‌ای به ما می‌گوید چنین كاری نكنید.
وی در عین حال این نكته را متذكر شد كه بحث آگهی تبلیغاتی متفاوت است كه در همه جا هم آن را می‌زنند، اما در پوشش اخبار باید مراقبت كنیم تا مبادا بار یك فرد ناشایسته را تا جهنم به دوش بكشیم. برخی‌ها از نظر علمی و فرهیختگی لیاقت دارند اما برخی این‌ها را ندارند و ما این‌ها را در رسانه‌ها بزرگ می‌كنیم كه این مسئله برای انقلاب بسیار خطرناك است.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاورد معنوی انقلاب اسلامی گفت: وقتی می‌گوییم در بعد مادی و معنوی موفقیت پیدا كردیم باید دلیلی هم ارائه كنیم كه این‌ها را از طریق یك پیمایش علمی می‌توانیم ثابت كنیم كه آیا چنین چیزی رخ داده است یا خیر.
وی با بیان اینكه برای پیمایش نیاز به تعریف معیار داریم، گفت:‌ تحقیق اینكه انقلاب در جهت معنوی موفق بوده است یا خیر، در آكادمی‌های ما وجود ندارد؛ البته در این مسئله كه بخواهیم سلامت معنوی جامعه را با عدد و رقم بیان كنیم، باید دقت فراوانی داشته باشیم.

‌شاخص‌های گزینش مسئولان را بازنگری كنیم
آیت‌الله دژكام با تصریح اینكه برخی از شاخص‌های ارزیابی به اصالت شخص و برخی دیگر به اصالت اجتماع می‌رسد، گفت: امروز كسانی كه مسئول هستند، پیش از انقلاب گزینش نشده‌اند و بعد از انقلاب گزینش شده‌اند اما هر روز می‌بینیم جایی گیر هستیم پس این نشان می‌دهد كه باید در شاخص‌های گزینش بازنگری كنیم.
وی با یادآوری اینكه شاخص بسیار مهم است كه در آن ما به یك صفت و رفتار و عملكرد ضریب می‌دهیم، گفت: در انقلاب اسلامی در آن مبنای فلسفی خودمان كه اصالت را به فرد می‌دهیم، بله موفق بوده‌ایم ولی این كار را باید مجموعه‌‌ای مانند جهاد دانشگاهی به عهده بگیرد و ما هم حاضریم هم‌فكری كنیم تا یك شاخص استاندارد برای این كار استخراج كنیم و مشخص كنیم كه چه كرده‌ایم.
آیت‌الله دژكام با ذكر این نكته كه معتقد است كه ما در این جهت موفق بوده‌ایم، گفت: البته به این معنا نیست كه از نظر ساختاری همه چیز را تغییر داده‌ایم ولی ملاك ما ساخته شدن فرد است كه از این جهت نسبت به پیش از انقلاب بسیار جلو هستیم.
وی گفت: هنوز یك نمودار كه تغییر رویكرد تربیتی و آموزشی و انسان‌سازی را در انقلاب اسلامی را نشان دهد، نداریم و این مشكل هم از ناحیه علوم انسانی است كه درصدد تحول آن هستیم و باید با همراهی مبانی دینی بتوانیم این مسائل را دقیقاً اندازه‌گیری كنیم البته بسیاری از اوقات به دلیل شاخص‌های اندازه‌گیری توسعه غرب این قسمت را نادیده می‌گیریم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر ما این جهت معنوی را بتوانیم نمود دهیم مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی همین است و باید به این معنا توجه كنیم وگرنه انقلاب ما اسلامی نخواهد شد و شاید در بعد نظامی و اقتصادی به قله برسیم اما اسلامی نخواهد شد و اسلامی زمانی است كه این جهات معنوی را حفظ كرده و در جهات دیگر به تناسب آن جلو برویم.

فواید راه‌اندازی میز خدمت در ستاد نماز جمعه شیراز
آیت‌الله دژكام در ادامه به بحث برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه اشاره كرد و گفت: میز خدمت تلاشی است كه ستاد نماز جمعه می‌كند برای اینكه مدیرانی را كه ممكن است مردم دسترسی كمی به آن‌ها دارند، در یك فضای بسیار صمیمی در كنار مردم جمع كند كه البته فوایدی هم دارد و نخستین فایده این است كه مدیران از مشكلات متن جامعه باخبر می‌شوند و نگاه مدیر نسبت به واقعیت جامعه تصحیح می‌شود.
وی، فایده دیگر میز خدمت را راه‌اندازی هر چه سریع‌تر كار مردم دانست و گفت: گاهی اوقات ممكن است كارشناس اختیارات چندانی نداشته باشد تا بتواند كار مردم را راه‌ بیندازد اما یك مدیر می‌تواند مشكل او را حل كند.
آیت‌الله دژكام همچنین به بحث محرومیت‌زدایی در مناطق محروم اشاره كرد و گفت: خدمات قابل توجهی از سوی كمیته امداد، بسیج، بهزیستی در برخی از مناطق محروم شیراز آغاز شده است كه البته ممكن است نسبت به آن چیزی كه نیاز است فاصله داشته باشد اما این همت آغاز شده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: نكته‌ای كه در رسیدگی به محرومان باید مدنظر قرار دهیم این است كه نباید دائماً آمار دهیم كه چه تعداد خانوار خدمات دریافت كرده‌اند و ممكن است شأن خانواده‌ها زیر سئوال رود چرا كه قرآن فرموده است طوری انفاق كنید كه كسی نفهمد.
وی در ادامه همچنین ظرفیت گردشگری شیراز و فارس را یادآور شد و گفت: استان فارس در ابعاد مختلف طبیعی و مذهبی، سلامت و غیره می‌تواند یك قطب گردشگری باشد اما اكنون مشكلی كه با آن مواجه هستیم این است كه در كشور چون رانت نفتی وجود داشته، به آن زمینه‌هایی كه می‌توانستیم در آن رشد كنیم توجه كافی نشده است و همه عقب‌ماندگی ها از این نقطه آغاز شده است.

لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری حلال
آیت‌الله دژكام تأكید كرد كه امروز كشورهای غیرمسلمان گردشگری حلال را تعریف كرده و استانداردهای این نوع گردشگری تدوین كرده‌اند كه ما می‌توانیم از این الگوها استفاده كنیم ضمن اینكه باید افراط و تفریط هم در كار نباشد و مقابله با تضادها و تعارض‌ها تشدید نشود.
وی بیان كرد: ظرفیت دیگر گردشگری مذهبی است كه می‌توانیم از شهرهای مذهبی مختلف به سومین حرم اهل بیت(ع) زائر بیاوریم كه این مسئله در مشهد جا افتاده است و امیدواریم در شیراز هم جابیفتد.

مسجد جامع به یكی از مقاصد گردشگری تبدیل می‌شود
امام جمعه شیراز گفت: با صحبت‌هایی كه با مسئولان انجام داده‌ایم تأكید كردیم كه مسجد جامع نو شیراز جزو یكی از هداف گردشگری شیراز قرار دهند تا ببیند كار چه شكلی است.
وی همچنین به مباحث مطرح شده در خصوص اشتغال اشاره كرد و گفت: در زمینه اشتغال، بنده یك تسهیلگر و مطالبه‌گر هستم و متولی آن نیستم لذا توقعات از كسی كه اختیاری ندارد درست نیست اما به عنوان اینكه باید چشم و گوش مردم باشم این مسائل را رصد می‌كنم و به جای خودش درخواست‌ها و مطالبات را مطرح خواهم كرد.

 ‌قطب‌های بین‌المللی در تمدن‌سازی ‌
آیت‌الله دژكام در ادامه به سفر خود به مشهد و قم اشاره كرد و گفت: در آینده تمدن‌سازی اسلامی باید قطب‌های بین‌المللی برای تبادل اطلاعات و افكار و فرهنگ داشته باشیم و مسلماً یكی از كانون‌های اصلی حرم سوم اهل بیت(ع) و حرم احمدبن موسی(ع) است كه ظرفیت آن موجود است و در این زمینه هم گفت‌وگوهایی انجام شده كه امیدواریم همت عالی شیرازی‌ها كنار آن بیاید.

اشاره به سرمایه اجتماعی انقلاب
وی همچنین به مبحث سرمایه اجتماعی نظام اشاره كرد و افزود: پشتوانه مردمی بسیار خوب است ولی نباید آن را به میزان اعتبار مدیران دولتی نزد مردم سنجید چرا كه فهم مردم بسیار بالاست و اینكه رهبر معظم انقلاب بر این نكته تأكید دارند به خاطر این نیست كه همه كارها را خوب انجام داده‌ایم بلكه به خاطر این است كه معظم‌له مردم را خوب می‌شناسند؛ مردم ما مردمی فهیم و نجیب هستند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: درست است كه ممكن است مردم در برخی از جاها بسیار گله‌مند باشند اما بسیار بزرگواران از انقلاب خود حمایت می‌كنند و این واقعیت است؛ در حقیقت این مردم دارند امتحان می‌دهند؛ اگر بنا بود كه مردم بر روی حساب كار یك مسئول به میدان بیایند، كه ممكن بود حمایتی نباشد اما مردم بر روی حساب اینكه این كار برای خدا هست به میدان می‌آیند.

كاستی‌های خودمان را باید صادقانه بپذیریم
وی با بیان اینكه در مجموعه مدیریت‌ها متأسفانه كاستی‌های قابل توجهی داشته‌ایم، گفت: فراموش نكنیم كاستی‌های خودمان را باید صادقانه بپذیریم اما سیاه‌نمایی‌های دشمن را نمی‌پذیریم؛ و باید بدانیم كه ما دشمن داریم زیرا می‌خواهند نظام ما را نابود كنند لذا تلاش می‌كنند وضعیت را خراب‌تر از آنچه هست ترسیم كنند.

كمك كردن به سیاه‌نمایی دشمن خوب نیست
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه رسانه‌ها باید اینجا نقش خود را درست ایفا كنند، گفت: بیان واقعیت‌ها در چارچوبی كه اصلاح شود ارزشمند است اما كمك دادن به سیاه نمایی دشمن كار خوبی نیست و ما خواهشمان از همه رسانه‌ها این است كه آستین بالا زده و از این همه زحمتی كه مردم كشیده‌اند حمایت كنند.
انتهای پیام

captcha