پیکر مطهر دو شهید گمنام در یزد تشییع می‌شود
کد خبر: 3784914
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

پیکر مطهر دو شهید گمنام در یزد تشییع می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: پیکر دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، ۲۳ بهمن‌ماه در استان تشییع می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، سردار رضا هدایتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس یزد ظهر امروز، 7 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: یک سال از افتتاح موزه دفاع مقدس یزد می گذرد اما متأسفانه هنوز موزه‌‌آرایی آن به سرانجام نرسیده است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان برای ساخت موزه دفاع مقدس هزینه شده و برای موزه‌‌آرایی و تکمیل نهایی آن به 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله فجر در استان گفت: برگزاری شب خاطره انقلاب و دفاع مقدس با همکاری سپاه الغدیر، نمایشگاه چهل شخصیت انقلاب و دفاع مقدس، جشنواره اسوه‌‌های صبر و مقاومت با همکاری امور بانوان استانداری، نمایشگاه کتاب مشتمل بر هزار عنوان کتاب از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در این ایام است.
وی تجمع پیشکسوتان با حمایت هیئت‌ امنای پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رونمایی از کتاب و نرم‌ افزار دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: همچنین مراسم اختتامیه اولین جایزه ادبی یوسف و هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در ۱۴ بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس یزد افتتاح کافه کتاب یزد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: کافه کتاب یزد با اعتباری بالغ‌ بر پنج میلیارد ریال در جنب موزه دفاع مقدس افتتاح می‌شود.
وی از رونمایی اولین دانشنامه دفاع مقدس استان یزد در سال آینده خبر داد و گفت: برنامه‌‌های ایام‌الله دهه فجر امسال همراه با شعار محوری «افتخار به گذشته، امید به آینده» اجرا خواهد شد.
هدایتی اظهار کرد: 23 بهمن‌ ماه پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در استان یزد تشییع و 24 بهمن‌ماه در انرژی اتمی تفت به خاک سپرده خواهند شد.
وی تصریح کرد: تاکنون 153 شهید گمنام در سراسر استان به خاک سپرده شده‌ اند که در 74 نقطه استان دارای یادمان هستند و همچنین 42 هزار و 633 نفر دانشجو در 53 مرکز آموزش عالی درس دفاع مقدس را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام

captcha