افتتاح 17 پروژه بهزیستی در دهه فجر
کد خبر: 3784926
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

افتتاح 17 پروژه بهزیستی در دهه فجر

گروه اجتماعی- مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: به‌مناسبت دهه فجر 17 پروژه بااعتبار 12 میلیارد و 235 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 17 پروژه بهزیستی در دهه فجر

به گزارش ایکنا از قزوین، علیرضا وارثی در نشست خبری که صبح امروز هفت بهمن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: در سال‌های قبل از انقلاب، انجمن‌های خیریه در حوزه سلامت اجتماعی، معلولیت، کودکان و زنان بی‌سرپرست کار می‌کردند اما امروز بهزیستی نهادی دولتی و حمایتی است که با نیروهای تخصصی در این حوزه فعال است.
وی افزود: بهزیستی اعتبارات دولتی دارد و توانسته خیر جمعی را برای توسعه اجتماعی فراهم کند، در استان نیز ۴۰۰ مرکز غیردولتی در کنار سازمان بهزیستی برای خدمت‌رسانی به قشر آسیب‌دیده و در معرض آسیب تلاش می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: امروز در حوزه قانون‌گذاری پیشرفت جدی داشتیم، برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۰، منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم در حوزه آسیب اجتماعی قوانین خوبی وجود دارد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر امکان رصد اجتماعی در کشور صورت گرفته است که این امر در توزیع خدمات و اعتبارات تأثیر بالایی دارد، عوامل فردی، روانی و اجتماعی خاصی برای ایجاد آسیب اجتماعی در فرد وجود دارد؛ طلاق، فقر، فرهنگ اقتصاد و نوع شغل خانواده در ایجاد آسیب اجتماعی نقش دارند.
وارثی تأکید کرد: در این میان رسانه‌ها در کنترل و تلطیف آسیب اجتماعی نقش مؤثری دارند و باید آگاه‌سازی صورت بگیرد، بهزیستی در حوزه‌های مختلفی ازجمله حوزه پیشگیرانه، توانمندسازی اقشار آسیب‌دیده، حمایت اقتصادی، توانمندسازی از طریق اشتغال در حوزه گروه همیار، طرح‌های آگاه‌سازی، فراهم کردن دسترسی آزاد به خطوط ۱۴۸۰ و ۱۲۳، حمایت بازدارنده از دختران در معرض آسیب و حمایت از کودکان خانواده‌های آسیب‌دیده فعالیت دارد.
وی بیان کرد: در سال ۹۷ مداخلات در بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی بیش از ۶۶ درصد افزایش داشته است، همچنین اورژانس اجتماعی پاسخگوی نیازهای افرادی که نیاز داشتن بوده است که بیش از ۵۴۲ درصد و تعداد اورژانس اجتماعی 166 درصد رشد داشته است؛ در همین راستا اورژانس اجتماعی تا پایان سال در تمام شهرستان‌ها و همچنین سامانه طلاق تا پایان سال ۹۸ در تمام شهرستان‌ها مستقر می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به افتتاح ۱۷ پروژه در دهه فجر سال‌جاری، تصریح کرد: مسکن ۲ معلولی شهری ۵۰ واحد در مهرگان بااعتبار هر واحد ۳۰ میلیون تومان، خانه‌های حمایتی سالمندان بااعتبار ۱۵۰ میلیون تومان و مرکز اورژانس اجتماعی بااعتبار ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین در این دهه کلنگ‌زنی 5 خانه کوچک معلولین ذهنی، 5 خانه کوچک بیماری روان و عملیات اجرایی خانه امام حسن مجتبی (ع)، موسسه کوثر و کلینیک دندانپزشکی معلولان ذهنی در محمدیه آغاز می‌شود.
وارثی اعلام کرد: میزان اعتبار پروژه‌های قابل‌افتتاح 12میلیارد و 235 میلیون تومان است که زمینه اشتغال ۴۹ نفر را فراهم ‌می‌کند.

انتهای پیام

captcha