21 یادواره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3784930
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
همزمان با دهه فجر؛

21 یادواره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از برگزاری 21 یادواره شهدا در استان همزمان با ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

21 یادواره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، فریبرز نجفی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری هفتم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با بیان اینکه فعالیت‌های این بنیاد در سه قالب تعریف می‌شود، گفت: فعالیت‎های این بنیاد تمام امور فرهنگی، معیشتی و اجتماعی و امور درمان و پزشکی جامعه ایثارگری را تحت پوشش قرار می‌دهد اما غالب این خدمات طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از جامعه هدف نیز فراتر می‌رود و در سطح جامعه ساری و جاریست.
وی افزود: برگزاری مراسمات مذهبی و ارائه خدمات علمی و فرهنگی در سطح جامعه در جهت تحقق رسالت این بنیاد یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد مردم، از جمله فعالیت‌هایی است که علاوه بر جامعه هدف، عموم مردم را نیز پوشش می‌دهد، ضمن اینکه بنیاد در تمام برهه‌ها ارتباط تنگاتنگی با تمام دستگاه‌های اجرایی در تمام زمینه‌ها دارد.
نجفی در ادمه گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، از استان 2438 شهید، 7253 جانباز و 508 آزاده تقدیم نظام شد و در حال حاضر 46 هزار نفر تحت پوشش خدمات بنیاد در سه محور یاد شده هستند.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید در تمام شهرستان‌ها به جز کوهرنگ دفتر دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 150 نیروی انسانی رسمی که غالبا از جامعه ایثارگر هستند، امور این بنیاد را در سراسر استان پیش می‌برند.
نجفی با اشاره به مشکلات خانواده‌های ایثارگر در جامعه، تصریح کرد: ایثارگران نیز در بطن جامعه و در کنار عموم مردم زندگی می‌کنند و تورم و مشکلات اقتصادی بر معیشت این افراد نیز تأثیر مستقیم گذاشته است، ضمن اینکه مانند آحاد مردم با معضل اساسی جامعه یعنی بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند که در این راستا بنیاد شهید اقداماتی را برای کاهش این معضل انجام داده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه به برنامه‌های پیش رو در جشن چهل سالگی انقلاب اشاره و بیان کرد: این برنامه‌ها از 12 بهمن آغاز و تا 22 اسفند که با نام روز شهید و هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده ادامه دارد.
نجفی گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده بنیاد شهید در جشن انقلاب با دو رویکرد ارائه دستاوردهای 40 ساله نظام که در این راستا دفترچه فعالیت‌های بنیاد شهید در دست تدوین است و گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در این خصوص نیز 86 برنامه محوری در قالب 460 مراسم در نظر گرفته شده است.
نجفی ادامه داد: در دهه مبارک فجر، عطرافشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس در روز 18 بهمن در سراسر استان اجرا خواهد شد و در 40 روستا نیز برنامه گلباران قبور مطهر شهدا با همیاری جهاد کشاورزی استان، انجام خواهد شد و اجرای 21 یادواره شهید در استان نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به نصب و رونمایی از سردیس دو شهید در استان در ایام‌الله دهه فجر، گفت: رونمایی از المان شهید صالحی در فرخشهر با حضور خانواده‌های شهدا و با همکاری شهرداری فرخشهر و نیز نصب تندیس اولین خلبان استان، شهید نعمت‌الله اکبری در شهر سامان به همراه رونمایی از ماکت هواپیمای ساخت ارتش از برنامه‌های مهم پیش رو است.
نجفی برگزاری گنگره شهدای دانشجوی استان با حضور دانشگاه‌های سراسر استان در دانشگاه شهرکرد، تجلیل از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر مدارس شاهد را از دیگر برنامه‌‎های پیش‌بینی شده در جشن چهل سالگی انقلاب برشمرد.
انتهای پیام

captcha