300 بسته سرمایه‌گذاری در فارس قابل ارائه به سرمایه‌گذاران است
کد خبر: 3784940
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

300 بسته سرمایه‌گذاری در فارس قابل ارائه به سرمایه‌گذاران است

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: بیش از 300 بسته سرمایه‌گذاری در استان فارس آماده و قابل ارائه به سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس امروز، 7 بهمن در نشست مشترک با هیئت رئیسه مجمع مشورتی توسعه این استان با بیان اینكه بیش از 300 بسته سرمایه گذاری در استان فارس آماده و قابل ارائه به سرمایه‌گذاران است، گفت: در استان فارس حساسیت برای ایجاد رضایتمندی سرمایه‌گذار یک اولویت است.
وی شاخص‌های اقتصادی استان فارس را در سه یا چهار سال گذشته امیدوار کننده توصیف كرد و افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در فارس از 5 میلیون دلار در سال 95 به حدود هزار و هشت میلیون دلار در سال 96 افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، کاهش نرخ بیکاری در این استان از 16.8 درصد در سال 92 به 8.7 درصد در سه ماهه نخست سال 97 را یکی از شاخص‌های امیدوارکننده دانست و گفت: امیدوار هستیم که این آمار پایان امسال نسبت به سال قبل نیز کاهش داشته باشد.
رحمانی، مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور را مولود مبارک دولت تدبیر امید دانست و ایجاد آن را در راستای تحقق وعده‌های این دولت مبنی بر ایجاد توسعه متوازن بین استان‌های کشور ارزیابی کرد.
وی افزود: در فارس نیز این مجمع با دراختیار داشتن حدود 5 هزار نیروی کارشناس و با تجربه می‌تواند در راستای تحقق سند چشم‌انداز کمک شایانی داشته باشد.
جواد جمشیدی، رئیس مجمع مشورتی توسعه استان فارس نیز با اشاره به اهداف شکل‌گیری این مجمع گفت: بررسی ظرفیت‌های بالقوه فارس با توجه به سند آمایش سرزمینی از لحاظ امکانات اقتصادی، خدماتی، فنآوری، فرهنگی و اجتماعی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی و راهکارهای اجرایی برای توسعه این بخش‌ها از اهداف شکل گیری مجمع مشورتی است.
وی مزیت این مجمع را بهره‌گیری از نظر متخصصان، نخبگان و فرهیختگان مجرب استان دانست و گفت: ارائه پیشنهاد، طراحی و برنامه‌ریزی عملیاتی برای تسریع در اجرای پروژه و طرح‌های عمرانی و فرهنگی نیز از دیگر وظایف و اهداف این مجمع است.
عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان‌ها با اشاره به جایگاه این مجمع در چارت سازمان برنامه و بودجه گفت: هماهنگی و همکاری برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر برنامه‌ها و سیاست‌های دولت از دیگر وظایف پیش‌بینی شده برای این مجمع است.
انتهای پیام

captcha