فعالیت ۴۴۵ تشکل قرآنی ـ مردمی در کردستان
کد خبر: 3785013
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

فعالیت ۴۴۵ تشکل قرآنی ـ مردمی در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از فعالیت ۴۴۵ تشکل قرآنی در قالب مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در استان خبر داد.

ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی، توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه بوده که در این راستا روند مطلوبی داشته است.
وی افزود: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه سازمان تبلیغات اسلامی هم تشکل‌های قرآنی مردم نهاد را فعال کرده و هم جلسات خانگی قرآن را ساماندهی کرده است.
رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان از فعالیت 445 تشکل قرآنی در قالب مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 299 واحد آن خانه قرآن شهری، 108 خانه قرآن روستایی و 38 مؤسسه قرآنی هستند.
وی بیان کرد: از تعداد خانه‌های قرآن شهری 201 واحد آن ویژه بانوان و 98 واحد آن ویژه آقایان و از خانه‌های قرآن روستایی 63 واحد ویژه آقایان و 45 واحد آن ویژه بانوان بوده است.
علیپور یادآور شد: از تعداد 38 موسسه قرآنی ــ مردمی 17 مؤسسه در سنندج، هفت مؤسسه در بیجار، سه مؤسسه در بانه، سه مؤسسه در قروه، سه مؤسسه در کامیاران، دوم مؤسسه در مریوان و در شهرستان های سقز، دیواندره و دهگلان هرکدام یک مؤسسه فعال است.
انتهای پیام

captcha