کنسولگری پاکستان در مزارشریف بسته شد
کد خبر: 3785042
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

کنسولگری پاکستان در مزارشریف بسته شد

کنسولگری پاکستان در مزارشریف افغانستان پس از اینکه یک زن قصد ورود با نارنجک به این مکان را داشت، بسته شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ابنا؛ وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که کنسولگری‌ این کشور را در شهر مزارشریف (واقع در استان بلخ در شمال افغانستان)، پس از آن که یک زن قصد ورود به این مکان با نارنجک را داشت،‌ بسته است.

این زن پس از بازرسی محافظان کنسولگری و پیدا شدن نارنجک در کیف دستی او بازداشت شده است. وزارت خارجه پاکستان از مقامات امنیتی افغانستان خواسته است که امنیت کنسولگری‌های پاکستان در افغانستان را به طور کامل تأمین کنند و نتایج تحقیقات از مظنون را با آنها در میان بگذارند.

منیر فرهاد (سخنگوی استان بلخ) گفته است که مظنون ۱۷ سال دارد و یکی از متقاضیان ویزای پاکستان بوده است.

به گفته فرهاد، این زن در بازداشت است و تحقیقات از وی ادامه دارد و تا کامل شدن تحقیقات نمی‌شود قضاوت کرد که آیا وی قصد حمله به کنسولگری را داشته است یا خیر؟

در همین حال عادل شاه عادل (سخنگوی پلیس استان بلخ) نیز گفته است که دو زن دیگر که همراهان این دختر بوده‌اند نیز بازداشت شده‌اند.

پاکستان در کابل (پایتخت افغانستان)، سفارت و در شهرهای مزارشریف، قندهار، هرات و جلال‌آباد کنسولگری دارد.

کنسولگری پاکستان در جلال‌آباد واقع در شرق افغانستان نیز طی سال گذشته میلادی برای حدود یک ماه بسته شد و پاکستان دلیل آن را دخالت مقامات در امور اجرایی کنسولگری مطرح کرده بود.

گفتنی است، کنسولگری پاکستان در مزارشریف در منطقه حوزه چهارم امنیتی این شهر واقع شده است و روزانه حدود 500 متقاضی ویزای پاکستان از 9 استان شمالی به این کنسولگری مراجعه می‌کنند.

افغان‌ها بیشتر برای درمان بهتر به پاکستان سفر می‌کنند.

انتهای پیام

captcha