ادامه بررسی شفاف‌‌سازی حمایت‌‌‌‌‌های معاونت قرآن و عترت
کد خبر: 3785135
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

ادامه بررسی شفاف‌‌سازی حمایت‌‌‌‌‌های معاونت قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پس از انتشار ریز حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسات قرآنی در سال 96، تماس‌هایی از برخی استان‌ها مبنی بر وجود اطلاعاتی متناقضی در فهرست حمایت‌های صورت گرفته دریافت شده است.

ادامه حاشیه‌های یک شفاف‌‌سازی

به گزارش ایکنا؛ طی روزهای گذشته و در ادامه پیگیری و اجرای سیاست شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرست حمایت‌های معاونت قرآنی از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و ناشران قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.
روز گذشته در گزارشی تحلیلی به زوایای مختلف این شفاف‌سازی پرداخته و برخی زوایای این حمایت‌ها مورد نقد قرار گرفت. انتشار این تحلیل، تماس‌هایی از استان‌های مختلف کشور را به دنبال داشت.
ازجمله می‌توان به وجود خارجی نداشتن برخی موسسات که نامشان در فهرست مؤسسات دریافت‌کننده حمایت‌ به چشم ‌می‌خورد، اشاره کرد.
به عنوان مثال در بخش حمایت از طرح‌های موسسات قرآنی از حمایت 50 میلیون ریالی به موسسه «بیت‌الاحزان» استان لرستان شعبه خرم‌آباد نام برده شده است؛ این در حالی است که مسئولان اتحادیه این استان فعالیت موسسه‌ای با این نام را نه تنها در شهر خرم‌آباد که در کل استان لرستان تکذیب کرده‌اند.
برای اطلاع دقیق‌تر از این موضوع با مسئول روابط عمومی موسسه قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تماس گرفته شد. مهدی شهسوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا و در پاسخ به این سوال در مورد فعالیت‌ شعبه‌های این موسسه در استان لرستان، گفت: در شهرستان بروجرد مرکز شبانه‌روزی دایر شده است، اما در دیگر شهرهای این استان و از جمله مرکز استان هیچ شعبه‌ای از موسسه قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) فعالیت ندارد.
شهسوار در صحبت‌های خود بر این موضوع که اگر نام موسسه دریافت کننده حمایت به صورت کامل[موسسه قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)] درج نشده باشد، احتمال دارد موسسه دیگری غیر از شعب بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) باشد نیز تأکید کرد.
اما اگر نگاهی به دیگر موسسات فهرست داشته باشیم متوجه خواهیم شد که نام چند مؤسسه دیگر که در استان‌های همدان، یزد، کرمان و قم فعالیت دارند با عنوان بیت‌الاحزان درج شده است‌ که می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که مراد مسئولان معاونت قرآنی وزارت ارشاد از درج عنوان بیت‌الاحزان در فهرست موسسات دریافت‌کننده حمایت، موسسه قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) باشد.
همچنین برخی مسئولان اتحادیه‌های استانی از جمله گیلان، طی تماس‌هایی از درج نام موسساتی در فهرست دریافت‌کننده حمایت‌ها خبر داده‌اند که آن موسسات هنوز ثبت نهایی نشده و در زمره موسسات بدون مجوز هستند، البته در حال طی کردن فرایند ثبت و دریافت مجوز هستند.
برای دریافت پاسخ با مسئولان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس گرفته شد که قول مساعد برای پاسخگویی به این موارد در اولین فرصت داده شد.

انتهای پیام 

captcha