کاهش اعتبارات قرآنی و آسیب‌های پیش‌ رو/ قرآن فقط نجات‌بخش زندگی اخروی نیست
کد خبر: 3785155
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
مسیب‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

کاهش اعتبارات قرآنی و آسیب‌های پیش‌ رو/ قرآن فقط نجات‌بخش زندگی اخروی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه کاهش اعتبارات قرآنی آسیب‌زاست، افزود: نیازمند قرآن هستیم و نباید دیدمان این باشد که قرآن فقط نجات‌بخش زندگی اخروی است، بلکه دستورات این کتاب آسمانی، راه سعادت در دنیا و آخرت را به ما نشان می‌دهد.

کاهش اعتبارات قرآنی و آسیب‌های پیش‌رو/ قرآن تنها نجات‌بخش زندگی اخروی نیستمحمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص کاهش اعتبارات در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: محقق نشدن اعتبارات قرآنی بدون شک آسیب‌زا خواهد بود، چراکه در همه بخش‌‌های کشور نیازمند کمک‌های دولتی هستیم.
وی افزود: در زمینه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مردم دنبال‌کننده هستند وخیرین هم در این زمینه‌ها کمک می‌کنند وعلی‌رغم کمبودهای احتمالی، خود سردمدار این کار هستند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش اعتبارات خاصی را پیش‌بینی کرده‌ایم که قطعاً تحقق آن می‌تواند به روند اجرای کارها و فعالیت‌های قرآنی کمک کند.
مسیب‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در حوزه آموزش و پرورش اعتبارات خوبی دریافت شده و اتفاقات خوبی هم امروز رقم خورده و هر چه اعتبارات بیشتر باشد، در کنار کمک‌های مردمی و بودجه‌های قرآنی، به کیفیت کار کمک شایانی خواهد کرد.

گره خوردن فعالیت‌های فرهنگی به بودجه‌های دولتی
وی با بیان اینکه گره خوردن هر فعالیت فرهنگی به بودجه‌های دولتی آسیب است، افزود: به هیچ وجه نباید به بودجه‌های دولتی تکیه کنیم و تاکنون هم همین طور بوده، اما باید مسئولان در فراهم کردن بستری مناسب برای این فعالیت‌ها تلاش کنند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: یقیناً جلسات و فعالیت‌های قرآنی تاکنون با اعتبارات دولتی اداره نمی‌شد، اما نقش حکومت و دولت اسلامی در بسترسازی مناسب برای بسیاری از فعالیت‌های قرآنی تأثیرگذار خواهد بود.
مسیب‌زاده تصریح کرد: هر رشد و پیشرفتی که درزمینه قرآنی حاصل شده و می‌شود حاصل تلاش‌ها و جوشش‌های مردمی و کارهای آموزشی است که با وجود معلمان، استادان قرآنی و بزرگوارانی انجام می‌شود که با باورشان فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کنند.
وی در ادامه در خصوص استقبال اداره‌کل آموزش و پرورش سایر استان‌ها از طرح قرآنی «من حافظ قرآنی‌ام»، که برای اولین‌بار در خراسان رضوی برگزار شد، گفت: پس از خراسان رضوی استان‌های زیادی از این طرح استقبال کردند که در تعدادی از این استان‌ها طرح اجرا شد. ضمن اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، کرمانشاه، قم و مرکزی اعلام کردند که این طرح را برگزار کنند.

راه نجات جامعه
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح «من حافظ قرآنی‌م» به طور مشترک با همکاری صداوسیما و اوقاف برگزار می‌شود که از نظر تأمین جوایز و پوشش خبری به آموزش و پرورش در اجرای این طرح کمک می‌کنند.
مسیب‌زاده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بهره بردن از قرآن افزود: این تأکیدها نشان می‌دهد که تنها راه نجات جامعه روی آوردن به قرآن کریم و بهترین راه اصلاح جامعه تمسک به این کتاب مقدس است.
وی بیان کرد: نیازمند قرآن هستیم و نباید دیدمان این باشد که قرآن فقط نجات‌بخش زندگی اخروی است، بلکه عمل به دستورهای این کتاب آسمانی چراغ راه ابعاد مختلف زندگی دنیوی ماست و راه سعادت و نجات در زندگی دنیا و آخرت را به ما نشان خواهد داد.

انتهای پیام

captcha