احیای موقوفات از بزرگترین خدمات انقلاب است/ ثبت ۳۸۱ وقف بعد از انقلاب
کد خبر: 3785192
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

احیای موقوفات از بزرگترین خدمات انقلاب است/ ثبت ۳۸۱ وقف بعد از انقلاب

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۳۸۱ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است، گفت: یکی از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی، احیای موقوفات بود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و پشتوانه مردم به اوج اقتدار رسیده است.

وی با بیان اینکه شاید موانعی وجود داشته باشد اما انقلاب اسلامی همچنان در نقطه اقتدار قرار دارد، افزود: یکی از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی، احیای موقوفات بود.

علیزاده‌ با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی 381 مورد وقف جدید به ثبت‌ رسیده است، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب 528 مسجد با اعتبار 220 میلیارد تومان در استان ساخته شد. همچنین 314 ساختمان بقاع متبرکه احداث شد که بیش از 130 میلیارد تومان هزینه دربرداشت.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: 5 هزار و 388 مورد خدمت فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد تومان توسط اوقاف استان طی چهل ساله انقلاب برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله حدود 600 اعزام مبلغ جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به مناظق مختلف استان داشتیم، گفت: طی هشت سال اخیر 100 خیمه معرفت در بقاع شاخص اشتان برپا شده است.

علیزاده ادامه داد: برگزاری 100 کلاس‌ روانخوانی، روخوانی و تجوید در استان، برگزاری سالانه 40 کرسی‌ تلاوت قرآن کریم، برپایی سالانه 3 هزاز ساعت تفسیر قرآن، برگزاری 41 دوره مسابقات قرآنی در گیلان از جمله فعالیت‌های قرآنی طی 40 سال گذشته می‌باشد.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه بیش از 300 مرکز فرهنگی قرآنی در گیلان داریم، گفت: در سال‌های پس از انقلاب گیلانیان موفق به کسب 11 رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن و 12 رتبه در مسابقات کشوری قرآن شدند. در حوزه حفظ قرآن کریم42 هزار و 685 نفر تحت آموزش‌ اوقاف در 252 کلاس قرار گرفتند، یکهزار و 52 مربی قرآنی با اوقاف همکاری دارند.

وی با بیان اینکه یکهزار و 222 کلاس حفظ و آموزش قرآن در جوار بقاع متبرکه برگزار شده است، اضافه کرد: 4 مرکز تخصصی حفظ قرآن در شهرهای رودسر، املش، لنگرود و رشت داریم. مرکز تخصصی حفظ مجازی قرآنی کریم در گیلان راه اندازی شده است.

علیزده تصریح کرد: مجموعا 1972 سند مالکیت موقوفات در گیلان داریم 1546 سند از سال 57 به بعد به ثبت رسیده‌اند. کل رقبات استان هم 15 هزار و 471 مورد می‌باشد که از بعد از انقلاب 10 هزار و 516 رقبه به ثبت رسیده است. در طول سال‌های بعد از انقلاب 229 جشن باشکوه همراه با محافل انس با قرآن در گیلان به ثبت رسیده است.

وی در خصوص برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در سطح بقاع متبرکه گفت: همزمان با فاطمیه دوم که از 17 بهمن آغاز می‌شود و تا 21 بهمن ماه ادامه دارد، جهت گرامیداشت مقام والای حضرت زهرا(س) و ترویج سیره فاطمی برنامه‌های در نظر گرفته شده که در 460 بقعه شاخص استان با حضور 100 مبلغ اعزامی و بومی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha