انعکاس نشست خبری دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3785244
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

انعکاس نشست خبری دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها بیش از هر خبر دیگری به نشست خبری دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پرداخته‌اند.

انعکاس نشست خبری دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ امروز دوشنبه هشتم بهمن‌ماه صفحات معارفی رسانه‌ها در کنار مخابره نشست خبری دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، به خبرهای دیگری نیز پرداخته‌اند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها پرداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از برگزاری نشست خبری رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داده است. حجت‌الاسلام ارزانی در این نشست با اشاره به اینکه اجرای بزرگ‌ترین سرود انقلاب در 2 بهمن‌ماه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است، گفته است: «همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران (12 بهمن) سرود 40 هزار نفری بچه‌های مسجد برای اولین بار در 400 نقطه کشور اجرا می‌شود».
این خبرگزاری همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمود ریاضت» از خطبای تهران گفت‌وگویی انجام داده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به جامعیت الگویی حضرت زهرا(س) برای تمام آحاد بشریت گفته است؛ «آنچه در باب تعلیم و تربیت مخصوصاً در مورد مسائل خانوادگی می‌شود از حضرت زهرا(س) الگو گرفت، همان اصلی است که در کشورهای توسعه‌یافته از آن استفاده می‌کنند. ما فقط شعار حضرت زهرا(س) را می‌دهیم و سخنان ایشان را روی بیلبوردها می‌آوریم. در حالی که خود حضرت به فردی فرمود: برو به همسرت بگو اگر به حرف‌های ما عمل کنی، شیعه ما هستی».
تسنیم
خبرگزاری تسنیم امروز هشتم بهمن‌ماه در صفحه دین، قرآن و اندیشه تیتر «اجرای سرود 40 هزار نفری بچه‌های مسجد در 400 نقطه کشور» را برای نشست خبری رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انتخاب کرده است. حجت‌الاسلام «حبیب‌الله ارزانی» در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست خبری از افتتاح 640 کانون فرهنگی هنری جدید در بهمن‌ماه خبر داده و گفته است: «بخش زیادی از این کانون‌ها تأسیس شده و تا پایان سال تعداد کانون‌های جدید به یک هزار افزایش می‌یابد. طرح هر مسجد یک خبرنگار نیز در 40 نقطه کشور با آموزش 40 خبرنگار آغاز می‌شود و در مجموع تعداد خبرنگاران تحت آموزش به 16000 خبرنگار خواهد رسید. این خبرنگاران بین 15 تا 18 و نهایتاً 21 سال سن دارند».
این خبرگزاری همچنین از شکل‌گیری پویشی در فضای مجازی با نام «چادر مادر» خبر داده است. بر اساس این پویش هر بانویی که در ایام شهادت فاطمه زهرا(س) حجاب چادر را انتخاب کند، با همت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و به پاسداشت این انتخاب، میهمان امام رضا(ع) خواهند بود. بانوانی که تصمیم مجدانه برای این انتخاب برتر از روی اختیار را دارند، می‌توانند با ارسال فیلم و اعلام این تصمیم در صفحه اینستاگرام حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی، وارد پویش چادر مادر شوند.
انتشار اپلیکیشن فرهنگ موضوعی قرآن یکی دیگر از خبرهای خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه است. در این خبر می‌خوانیم؛ «فرهنگ قرآن که پیش از این رتبه برتر کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه را دریافت کرده بود، در بردارنده بیش از سه هزار موضوع اصلی و 60 هزار عنوان فرعی است. معجم معنایی معارف و مفاهیم قرآن به شیوه‌ای نوین و به شیوه الفبایی موضوعی، برخورداری از نظام ارجاعات در عناوین مترادف و پیوسته، اعلام قرآن، اعم از اعلام صریح و اشاره‌ای و نیز دقت، سرعت و آسانی از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است».
گزارش کوتاهی از سفر کاروان قرآنی انقلاب به استان‌های کشور از دیگر مطالب منتشر شده در تسنیم است. در این گزارش فایل صوتی تلاوت «حمید شاکرنژاد» قاری بین‌المللی کشورمان در مصلی شهر آبادان بارگذاری شده است.
تسنیم امروز همچنین گفت‌وگویی با «عبدالرسول عبایی» پیشکسوت قرآنی کشورمان را منتشر کرده است. عبایی در این گفت‌وگو که با موضوع مسابقات قرآن کریم در عرصه ملی و بین‌المللی و آیین‌نامه‌های مسابقات صورت گرفته، گفته است؛ «آیین‌نامه مسابقات قرآن کریم در کشور ما، کامل‌ترین و دقیق‌ترین آیین‌نامه‌هاست به طوری که در آن به ظریف‌ترین و حساس‌ترین نکات اشاره شده است تا داوری‌ها سنجیده و عادلانه باشد. این آیین‌نامه در امور مختلفی از صوت و لحن و تجوید و... اظهار نظر کرده است که بسیار قابل توجه است. به این ترتیب ما از نظر توجهی که از جامعه قرآنی و اساتید قرآن به مسابقات دارند، از کشورهای دیگر بسیار جلوتر هستیم».
«انتشار نماهنگ مرو یا فاطمه به مناسبت ایام فاطمیه»، «حوزه‌های علمیه با ترویج تفکر سکولاریستی مقابله کنند»، «تمجید اسلام‌شناس دانشگاه کالیفرنیا از فعالیت‌های علامه مجلسی»، «پاداش کمک به نیازمندان در شرایط سخت اقتصادی» و «هیئت فاطمیه(س) از انقلاب اسلامی تا جنگ نرم» از دیگر خبرها و مطالب خبری منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز امروز از نشست خبری دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گزارشی را با تیتری متفاوت‌تر از سایر خبرگزاری‌ها مخابره کرده است. این گزارش با تیتر «امام راحل همان فجری بود که سپیدی را در جهان پدید آورد / 640 کانون جدید در چهل سالگی انقلاب افتتاح می‌شود» بر روی خروجی قرار گرفته است.
ارسال گزارشی از سفر کاروان قرآنی انقلاب یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری است. در این گزارش علاوه بر توضیحاتی در مورد فعالیت‌های این کاروان، تلاوت «حمید شاکرنژاد»، «سیدجاسم موسوی» و ابتهال «سیدکریم موسوی» در مصلی نماز جمعه آبادان نیز بارگذاری شده است.
انعکاس صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مسجد رسول‌ اکرم(ص) مطلب خبری دیگر این خبرگزاری است. انصاریان در بخشی از سخنان خود به تأثیر دعای مؤمنان در حق یکدیگر اشاره کرد و گفته است؛ «روایتی داریم که خیلی روایت جالب، تشویق‌کننده‌ و مهمی است. امام معصوم(ع) می‌فرمایند: کسی را -مرد یا زن- در قیامت محکوم می‌کنند که شما عبادت کم دارید و اهل دوزخ هستید. تمام مردان مؤمن عالم و زنان مؤمنهٔ عالم در قیامت دست بلند می‌کنند و می‌گویند: خدایا! او را به جهنم نبر. چرا؟ برای اینکه این یک‌نفر به گردن همهٔ ما حق دارد. چه کار کرده است؟! حداقل میلیاردها مرد و زن مؤمن هستند و این صدتا را می‌شناخته، دیگر از زمان آدم(ع) تا قیامت، مردان و زنان مؤمن را نمی‌شناخته است. چه حقی به گردن همه دارد و چه کار کرده است؟ خیلی‌ها که قبل از او بوده‌اند و او هنوز به‌دنیا نیامده بود، خیلی‌ها هم که بعد از او می‌میرند و او در دنیا نیست. می‌گویند: خدایا! او عادت داشت که در مغازه‌اش یا داخل خانه‌اش یا در راه رفتنش یا در نمازش، می‌گفت «أللّهُمَّ اغْفِر لِلْمُؤمنین وَ المُؤمِنات». برای تمام ما مردان و زنان اهل ایمان طلب آمرزش کرد و تو هم به خودت واجب کرده بودی که هرکس در حق دیگران دعا کند، دعایش را مستجاب کنی. او به گردن همهٔ ما حق دارد و حیف است به جهنم برود. خطاب می‌رسد: فرشتگان، او را از مسیر جهنم برگردانید».
«بی‌حجابی آسایش را از جامعه می‌برد + فیلم»، «مداحی زهرا ببین بغش گرفته گلومو با نوای محمدحسین حدادیان»، «کدام نام خداوند کلید اجابت دعا است؟»، «نخستین اجلاس مهدویت و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود» و «حدیث امام سجاد(ع) درباره نیکی کردن» از دیگر عناوین خبری باشگاه خبرنگاران جوان است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در صفحه دین و اندیشه نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله ارزانی را با تیتر «اعلام برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» منتشر کرده است. دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست یکی از شعارهای این نهاد را «شفاف‌سازی» بیان کرده و گفته است؛ «بر همین اساس سامانهی جامع آمار و اطلاعات را به نام سجای بچه‌های مسجد از ابتدای سال ۹۷ راه‌اندازی کرده‌ایم و تاکنون ۲۲ هزار و ۹۶۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند و طبق گزارشات و بر اساس آماری که داریم تا پایان سال به حدود ۲۵ هزار کانون می‌رسد. همچنین یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۵۱ نفر از اعضای این کانون نیز در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و کلیه فعالیت‌ها در پورتال جامع مسجد ثبت خواهد شد».
این خبرگزاری همچنین از برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در بقاع متبرکه استان لرستان خبر داده است. اعزام ۱۵۰ مبلّغ دینی به امامزادگان، روستاها و مناطق محروم استان از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در ایام فاطمیه و دهه فجر اعلام شده است.
این خبرگزاری همچنین در گزارشی به قلم مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بحث همدلی و هویت جمعی ملت ایران پرداخته و در آن به اظهارات و مواضع نمایندگان جوامع اقلیت‌های دینی در موقعیت‌های زمانی خاص پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است؛ «یکی از بارزترین نمودهای همدلی و هویت جمعی ملت ایران، مواضع قاطعانه اقلیت‌های دینی در قبال جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران است. نمایندگان جوامع اقلیت‌های دینی در حرکتی خودجوش و هماهنگ، با صدور بیانیه‌هایی، ضمن محکومیت تحریم‌های اعمال‌شده ایالات‌ متحده، بار دیگر بر حمایت و همراهی خود با نظام و ملت ایران برای پایداری و خروج سرافرازانه از این بحران تحمیلی، تأکید کردند».
«برای کشف حجاب از مشت و لگد مضایقه نمی‌کنند» و «نباید مساجد را به نماز جماعت محدود کرد» از دیگر مطالب منتشر شده در صحفه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز همچون بسیاری از خبرگزاری‌ها در این روز و در صفحه معارف به انعکاس نشست خبری دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پرداخته و آن را با تیتر «سرود 40 هزارنفری بچه‌های مسجد اجرا می‌شود‌» بر روی خروجی قرار داده است.
این خبرگزاری همچنین از درگذشت رهبر ایزدی‌های جهان خبر داده است. «تحسین سعید» پس از طی یک دوره طولانی بیماری روز دوشنبه در شهر «هانوفر» آلمان دار فانی را وداع گفته است.
مهر
خبرگزاری مهر تا زمان تهیه این گزارش با انتشار یک خبر سعی در به روزرسانی صفحه قرآن و متون دینی داشته است. این خبر به برگزاری اولین محفل قرآنی «نائب‌الشهید» اختصاص یافته است. این محفل قرآنی روز چهارشنبه 10 بهمن‌ماه در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس با قرائت «کریم منصوری» قاری بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود. این مراسم با حضور خانواده معظم شهداء(فرزندان و همسران شهدا و...) نائبان شهداء (اعضا انجمن نائب الشهید) برگزار می‌شود.
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه تنها به انتشار حدیثی از امام علی(ع) پرداخته است. این مطلب خبری با تیتر «چرا نباید از لغزش دیگران خوشحال باشیم» منتشر شده است.
خبرگزاری کتاب ایران نیز تا زمان تهیه این گزارش هیچ خبری بر روی خروجی صفحه دین قرار نداده است.

انتهای پیام 

captcha