ولایت فقیه؛ عامل حفظ حضور و انسجام مردم/ وزارت اطلاعات ملی فكر می‌كند
کد خبر: 3785316
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
وزیر اطلاعات مطرح كرد:

ولایت فقیه؛ عامل حفظ حضور و انسجام مردم/ وزارت اطلاعات ملی فكر می‌كند

گروه سیاست و اقتصاد ـ علوی حضور مردم را موجب بازدارندگی دشمنان دانست و گفت: اگر تاكنون قوی مانده‌ایم به خاطر محوریت ولایت فقیه است و این محور عاملی شد برای اینكه حضور و انسجام مردم حفظ شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات شامگاه دوشنبه، 8 بهمن‌ماه در سفر خود به شیراز و در برنامه «دستاورد» صدا و سیمای مركز فارس ابتدا فرا‌رسیدن ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و ادامه داد: آنچه باعث سوز و گداز حضرت زهرا(س) در كنار داغ جانكاه پدری چون رسول اكرم(ص) آن هم با نگاه نافذ سیاسی و آینده‌نگری كه داشت، شد این بود كه آینده جامعه اسلامی را در معرض تفرقه و حاكمیت نفاق می‌دید لذا ناله و فریاد می‌كرد.

مبارزات حضرت زهرا(س) برای امروز درس است
وی با بیان اینكه این مبارزات امروز هم برای ما درس است، افزود: زمانی‌كه دارای حاكمیتی هستیم كه دغدغه‌های حضرت زهرا(س) را مرتفع كرده و در جهت احكام اسلامی حركت می‌كند، باید قدر آن را بدانیم و شاكر چنین نعمتی باشیم.
علوی به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: 3 عاملی كه موجب موفقیت انقلاب اسلامی در تمام برهه‌های زمانی و گذر از گردنه‌های پر پیچ و خم شد، شامل حضور مردم، انسجام مردم و ولایت فقیه است.

حضور مردم موجب بازدارندگی است
وزیر اطلاعات حضور مردم را موجب بازدارندگی دشمنان دانست كه آنان را به عقب رانده است و سپس ادامه داد: زمانی صدام شهرهای ما را بمباران می‌كرد و شهروندان ایران را به خاك و خون می‌كشید؛ در آن زمان از روزهای قبل از راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز جهانی قدس انواع تهدیدات را انجام می‌داد كه اگر مردم راهپیمایی كنند، آنان را به خاك و خون می‌كشند اما این مردم همواره در تمام عرصه‌ها حضور پیدا كردند و این حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های روز قدس و 22 بهمن نوعی پیوستگی میان مردم و نظام را نشان می‌دهد.
وی تأكید كرد: حضور مردم همواره یكی از عوامل بازدارندگی است و تاكنون همیشه مردم ایران در تمام برهه‌ها و عرصه‌ها حضور داشته‌اند، به خصوص آنجا كه دشمن شفاف‌تر وارد عمل می‌شد، حضور مردم هم بیشتر می‌شد.
علوی با بیان اینكه البته مردم همواره با انسجام حضور پیدا كرده‌اند و از دستاورد خودشان كه نظام جمهوری اسلامی است، دفاع كرده‌اند، گفت: هم حضور و هم انسجام مردم بركات فراوانی دارد و موجب دوام انقلاب اسلامی شده است و ملت با این استحكام و انسجام توانست بر توطئه‌های دشمنان فائق شود.

ولایت فقیه؛ عامل حفظ حضور و انسجام مردم
وزیر اطلاعات با ذكر این نكته كه این حضور و انسجام نیاز به محور دارد كه اگر این محور نباشد، از هم می‌پاشد، گفت: اگر تاكنون قوی مانده‌ایم به خاطر محوریت ولایت فقیه است و این محور ولایت فقیه عاملی شد برای اینكه حضور و انسجام مردم حفظ شود.
وی با بیان اینكه جایگاه رهبری در جامعه مانند نخ تسبیح است كه اگر نخ آن پاره شود، دانه‌های تسبیح پخش می‌شوند، گفت: از یك طرف حضور مردم ناشی از آگاهی و بصیرت و از سوی دیگر انسجام و زیر پرچم ولایت باعث شد كه این انقلاب و نظام از گردنه‌های پر پیچ و خم به سلامت عبور كند و پرچم جمهوری اسلامی ایران امروز در قله‌ها به اهتزاز درآید.

وزارت اطلاعات ملی فكر می‌كند
علوی با تأكید بر اینكه دشمن درصدد آسیب رساندن به این وحدت است لذا باید مراقب باشیم، گفت: به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری وزارت اطلاعات منش حفظ وحدت را در پیش گرفته است كه ملی فكر كند و بر خود واجب می‌داند كه امنیت فرزندان انقلاب اعم از جناح‌های مختلف چپ و راست تأمین كند و اگر كسی از هر حزب و جناحی مرتكب خلفی شود، كارت زرد دهد و بر عكس اگر عملكرد خوبی داشته باشد، كاركردش را محترم شمارد.
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان به جایگاه دستگاه اطلاعاتی كشورمان اشاره كرد و گفت: سرویس اطلاعاتی كشورمان دارای دو جنبه داخلی و خارجی است؛ در داخل كشورمان دستگاه‌های امنیتی متعددی فعالیت دارند كه علاوه بر تشكیل كارگروه‌های مختلف مشترك، هر ماه جلسات مشتركی هم برگزار می‌كنیم كه این دستگاه‌ها شامل سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه، مدیریت سیاسی و شورای تأمین و حتی شوراهای بالادستی نظیر شورای عالی امنیت ملی، ستاد كل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و غیره است.
وی گفت: ما جلسات خوب و منسجمی داریم كه عرصه‌‌ای برای هم‌اندیشی و همكاری میان این دستگاه‌هایی كه در تولید امنیت مؤثر هستند، فراهم می‌شود و خروجی‌های خوبی هم دارد.

دستگاه‌های امنیتی با مردم با مهربانی برخورد می‌كنند
علوی با تأكید بر این نكته كه دستگاه‌های امنیتی با مردم با مهربانی برخورد می‌كنند، گفت: این دستگاه‌ها امنیت را برای همه اقشار مختلف مردم فراهم می‌كنند تا با احساس امنیت كار خود را دنبال كنند، البته همه این‌ها در مواقع خطر كنار هم جمع می‌شوند.
وزیر اطلاعات گفت: در ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی میان كشورهای دنیا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یكی از سرویس‌های اطلاعاتی دنیا مطرح است به طوری كه سنگین‌ترین هجمه‌ها را با كمترین هزینه و عارضه برطرف می‌كند.
وی یادآور شد: دشمن همیشه تلاش می‌كند تا اغتشاش ایجاد كند و به قول خودشان نافرمانی مدنی در كشور ایجاد و كشته‌سازی كرده و مردم را مقابل مسئولان قرار دهد، اما دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران این صحنه‌ها را پشت سر گذاشته است بدون اینكه عوارض آنچنانی داشته باشد.
علوی اظهار كرد: امروز مشاهده می‌كنیم كه مردم ما مسائل خود را به شكل مختلف مطرح می‌كنند و مسئولان هم تمام تلاش خود را برای مشكلات می‌كنند.

علاقه سرویس‌های اطلاعاتی كشورهای مختلف به همكاری با وزارت اطلاعات
وزیر اطلاعات به جنبه خارجی سرویس‌های اطلاعاتی كشورمان اشاره كرد و افزود:‌ وزارت اطلاعات و مجموعه‌ ارگان‌های امنیتی با بلوغ اطلاعاتی و امنیتی كه دارند، فعالیت می‌كنند و سنگین‌ترین چالش‌های امنیتی را مدیریت می‌كنند و همچنین مسئله موجب شده است تا سرویس‌های اطلاعاتی كشورهای مختلف علاقه به همكاری دو جانبه با ما داشته باشند.
وی ادامه داد: جلسات متعددی با سرویس‌های اطلاعاتی كشورهای آلمان، روسیه، چین، مصر، عراق، قرقیزستان، تاجیكستان و غیره داشتیم و در رابطه با مسائل مختلف مباحثی مطرح كردیم و به طور كلی همه سرویس‌ها علاقه‌مند به همكاری با ما هستند و می‌خواهند ترفندهای وزارت اطلاعات را در مبارزه با تروریسم، مسائل اقتصادی، ناامنی‌های اجتماعی و غیره را كسب كنند.
علوی همچنین گفت: طبق نظرسنجی‌های خبرگزاری ایرنا، وزارت اطلاعات در سال 97 رتبه هفتم مقبولیت مردمی را در میان دستگاه‌های اجرایی كشور كسب كرده است كه نشان می‌دهد مردم قدر خدمتگزاران امنیتی خود را می‌دانند.

مردم تولیدكننده اصلی امنیت در جامعه هستند
وزیر اطلاعات در ادامه مردم را تولیدكننده اصلی امنیت در جامعه دانست و گفت: ابزار فرهنگ، هنر و رسانه می‌تواند در راستای ارتقای امنیت نقش بسیار خوبی را ایفا كند. هر چه اطلاعات امنیتی جامعه بالاتر باشد، امنیت هم بیشتر خواهد شد لذا علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای حراست‌ها، مدیران و مسئولان و قشر نخبه، ما از طریق رسانه نیز برای ترویج فرهنگ امنیت اقدام كردیم.
وی ادامه داد: در این راستا تاكنون سریال‌ها و فیلم‌های متعددی با همكاری صدا و سیما تولید كردیم كه فیلم‌ها و سریال‌های تعبیر وارونه یك رویا، پازل، روباه، سیانور، ماجرای نیم‌روز و غیره از جمله این‌ها هستند.

ساخت فیلم‌هایی در عرصه امنیت
علوی تأكید كرد كه تلاش می‌كنیم تا ساختن فیلم‌هایی كه در عرصه امنیت تولید می‌شود، هم حافظه تاریخی مردم را به روز كنیم و هم اطلاعات امنیتی جامعه را بالا ببریم تا دشمن نتواند از غفلت جامعه سوءاستفاده كند.

اشاره به انواع امنیت
وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با بیان اینكه امنیت دارای ابعاد مختلفی است، گفت:‌ یك بخش از امنیت فیزیكی است كه همان مقابله با تروریسم است و ما آنان را شناسایی كرده و اجازه نمی‌دهیم تا مرتكب جنایت شوند.
وی، یكی از مهم‌ترین امنیت‌ها را امنیت اقتصادی برشمرد و گفت: سرمایه جایی كه احساس امنیت نباشد، نمی‌ماند لذا اگر بخواهیم اقتصاد داشته باشیم باید امنیت داشته باشیم. با هدف مبارزه با فساد اقتصادی نمی‌توانیم با خود اقتصاد مبارزه كنیم. مسلماً یك فعال اقتصادی كه 5 هزار نیرو دارد، با كسی كه در بازار ارز و سكه اخلال ایجاد می‌كند، تفاوت دارد.

باید امنیت اقتصادی را برقرار كنیم
علوی افزود: باید با اخلالگران سكه و ارز برخورد شود اما كسی كه فعال اقتصادی است و تولید می‌كند، اگر مشكل اقتصادی داشته باشد، نمی‌توان آن را دستگیر كرد و برد و این كار امنیت اقتصادی را به خطر می‌اندازد لذا باید امنیت اقتصادی را برقرار كنیم.
وزیر اطلاعات گفت:‌ در مقطعی برخی از فعالان اقتصادی مورد تعرض قرار گرفتند و نتیجه این شد كه سایر فعالان اقتصادی سرمایه خود را به خارج از كشور بردند. وقتی یك فعال اقتصادی را دستگیر می‌كنیم، مابقی احساس خطر می‌كنند.
وی، وجه دیگر امنیت را امنیت روانی دانست و گفت: امنیت روانی یعنی جامعه امنیت را احساس كند؛ وجود امنیت به تنهایی برای آرامش كافی نیست بلكه باید مردم آن را احساس كنند.

انتقاد از عدم رعایت امنیت اخلاقی در جامعه
علوی با بیان اینكه امنیت اخلاقی، نوع دیگری از امنیت است، گفت:‌ ما باید در جامعه خود امنیت اخلاقی را به سبب آموزه‌های دین اسلام حفظ كنیم اما متأسفانه چیزی كه مشاهده می‌شود این است كه كرامت انسانی و مسائل اخلاقی را در جامعه رعایت نمی‌كنیم حتی در میان بچه‌های حزب‌اللهی در صورتی كه مكارم اخلاق سفارش پیامبر(ص) و اسلام است.
وزیر اطلاعات، امنیت آموزشی در حوزه و دانشگاه‌ها را از دیگر موارد امنیت برشمرد و افزود: دانشجو، طلبه و اساتید ما باید احساس امنیت كنند و حرف‌های خود را بزنند و ما هم جواب منطقی به آنان دهیم.
وی با بیان اینكه امنیت حیثیتی از دیگر موارد امنیت است، گفت: مردم باید از نظر آبرویی احساس امنیت كنند نه اینكه به راحتی به كسی انگی زده شود و با آبروی او بازی شود.

وزارت اطلاعات بر سه پایه اخلاق، شرع و قانون فعالیت می‌كند
علوی با تأكید بر اینكه وزارت اطلاعات سعی می‌كند كه در تمام این زمینه‌ها امنیت را برقرار كند، گفت: این وزارتخانه كار خود را بر سه پایه اخلاق، شرع و قانون انجام می‌دهد.

بازگشت یك میلیون هكتار اراضی ملی به بیت‌المال
وزیر اطلاعات با بیان اینكه این وزارتخانه كارنامه بسیار بلند بالا و درخشانی دارد، گفت: بیش از یك میلیون هكتار از اراضی ملی كه مورد تعارض قرار گرفته بود، توسط وزارت اطلاعات شناسایی و به بیت‌المال بازگشت داده شد؛ همچنین ما سالانه 20 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را شناسایی و در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهیم.
وی، شناسایی قاچاق كالا، سوخت و كالا را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد و گفت:‌ روزی حدود یك تن و سالانه 365 تن مواد مخدر را در استان‌ها كشف و ضبط می‌كنیم كه البته این‌ها مأموریت‌های اصلی وزارت اطلاعات نیست.
انتهای پیام

captcha