عضویت رایگان کتابخانه‌های زنجان برای ۴۰ ساله‌ها
کد خبر: 3785395
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
 همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد؛

عضویت رایگان کتابخانه‌های زنجان برای ۴۰ ساله‌ها

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت:همزمان با دهه فجر ۴۰۰ عنوان برنامه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود و ۴۰ ساله‌ها می‌توانند رایگان، عضو کتابخانه‌ها شوند.

عضویت رایگان کتابخانه‌های زنجان برای 40‌ ساله‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان شامگاه دیروز، هشتم بهمن‌ماه در جمع اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با بیان اینکه پیروزی انقلاب نتیجه رهبری امام خمینی(ره)، حضور مردم و جانفشانی شهدا بود، اظهار کرد: امروز اگر شاهد استمرار نظام اسلامی در کشور با این همه اقتدار در تمام عرصه‌ها هستیم به برکت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و جانفشانی شهدا و هوشیاری ملت ایران است.
وی با تأکید بر اینکه دشمنان انقلاب همواره در تلاش بودند کشور چهل سالگی انقلاب را ببینند، اظهار کرد: برای متوقف کردن سرعت رشد و توسعه کشور دشمنان از همان روزهای اول پیروزی انقلاب با انواع سنگ اندازی‌ها و ایجاد انواع مشکلات معیشتی، اقتصادی و سیاسی برای کشور تلاش‌های فراوانی انجام دادند که این موضوع امری طبیعی است زیرا کشوری که خواهان استقلال است باید بهای آن را بدهد.
این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور از جنگ تحمیلی با سربلندی عبور کرده و در جنگ نرم به سر می‌برد، اظهار کرد: هرچه در این جنگ آگاهی و اطلاعات بیشتری داشته باشیم قطعا موفقیت از آن ما خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه تبعیت از ولایت رمز بقا و دوام انقلاب است، اظهار کرد:  مردم ایران نیز همواره در صحنه بوده و اجازه نخواهند داد خون هزاران هزار شهید پایمال شود.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه به برکت انقلاب دستاوردهای فراوانی نصیب کشور شده است، اظهار کرد: تمامی این دستاورد ها باید برای نسل جدید تبیین شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه فجر در استان زنجان اجرا خواهد شد، ادامه داد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به عضویت رایگان ۴۰ ساله‌ها در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی ریشه‌های انقلاب، برگزاری ایستگاه نقاشی، خاطره‌نویسی و نشست‌های کتابخوان برگزاری پویش خاطرات انقلاب، نمایش ۴۰ عملکرد برجسته در حوزه کتابخانه‌ها و تجهیز چهل کتابخانه استان اشاره کرد.
این مسئول با بیان این مطلب که قبل از انقلاب سه باب کتابخانه استیجاری در استان زنجان وجود داشت، ادامه داد: به برکت انقلاب امروز با افزایش ۳۰۰ هزار درصدی شاهد استقرار ۹۶ کتابخانه در استان هستیم.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اعضای کتابخانه‌های عمومی استان ۴ هزار و ۵۰۰  نفر بود، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.
وی از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در کل کتابخانه‌های عمومی استان در طول ایام دهه فجر خبر داد و بیان کرد: باید تلاش کرد برنامه‌ها به سمت و سوی علمی پیش رود زیرا هر چیزی که با علم سر و کار داشته باشد نتیجه ماندگاری در پی داشته است.
نیک‌بخش با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: مردم از مسئولین انتظار دارند که همواره پاسخگوی آنها در امور باشند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن در حال سیاه‌نمایی بر علیه نظام و دستاوردهای آن با استفاده از ابزارهای مختلف است، ادامه داد: جامعه بیش از هر زمان دیگر به امید نیاز دارد.
انتهای پیام
captcha