گازرسانی به ۱۸ روستا در خراسان‌شمالی در دهه فجر
کد خبر: 3785430
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

گازرسانی به ۱۸ روستا در خراسان‌شمالی در دهه فجر

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر در سطح چهار روستای استان گازرسانی به ۱۸ روستا انجام می‌شود.

گازرسانی به ۱۸ روستا در خراسان‌شمالی در دهه فجربه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسن میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز استان امروز، ۹ بهمن ماه در نشست خبری اظهار کرد:  همزمان با ایام الله دهه فجر روستاهای تکله قوز، قره قانلو، بچه دره، مزرعه بچه دره در شهرستان رازوجرگلان، دواب، کلاته بالی، کورکانلو سفلی در شهرستان شیروان، فرهادان، بیرم آباد، قلعه نورمحمد، اینچی، محمدآباد، ینگه قلعه، احسان آباد، امیرآباد و فوشخانه در شهرستان فاروج و پاکتل و کلاته سهراب در شهرستان بجنورد از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به این تعداد روستا ۸۰ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال هزینه شده که در نهایت یک هزار و ۸۵۲ خانوار از مزایای آن بهرمند می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام الله فجر انقلاب نیز گازرسانی به ۱۱ صنعت همانند شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبا، کارخانه گچ ماشینی ماهان، نیروگاه خورشیدی و باد نیلگون، کارخانه آسفالت طوس مسیر، اردوگاه شهید چمران و شرکت بلند آشتیان شرق انجام خواهدشد.

وی یادآورشد: این تعداد صنعت در استان ۱۶ هزار و ۹۴۰ متر مکعب گاز دریافت خواهند کرد که به این منظور ۲۶ میلیارد و ۲۹۸ ریال هزینه شده است.

میربلوکی خاطرنشان کرد: هم اکنون گازرسانی به روستاهای سه شهرستان رازو جرگلان، شیروان و بجنورد همانند کلاته آتعلی، کلاته قره باتر، اشتوت بالا، اشتوت پایین، آیرقایه، رشوانلو، اخلی، دنگل و نجف آباد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در خراسان شمالی طی دولت یازدهم ۸۱ درصد بوده، ادامه داد: این درحالیست که شاخص گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان هم اکنون ۹۸.۵ درصد است.

میربلوکی با اشاره به اینکه درحال حاضر شهرهای استان همه گاز دار شده اند، گفت: هم اکنون گازرسانی به ۷۳۷ روستا انجام شده و براساس قوانین موجود گاز رسانی به ۱۱ روستای منطقه انجام نمی‌شود زیرا در حریم خط لوله بوده یا در خطر رانش زمین بوده و یا گازرسانی به آن مناطق بسیار زیاد هزینه بر است.

انتهای پیام

captcha