متوجه باشیم در چه مجلسی و پای منبر چه کسی نشستیم
کد خبر: 3785435
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان:

متوجه باشیم در چه مجلسی و پای منبر چه کسی نشستیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام مهدی فقیهی گفت: هیئت‌های عزاداری هم آفت دارند باید آن‌ها را شناسایی کنیم و متوجه باشیم که در چه مجلسی و پای منبر چه کسی نشستیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان، شب گذشته، هشتم بهمن‌ماه در مراسم عزاداری دهه فاطمیه که در مجتمع آدینه کوهبنان برگزار شد، با استناد به کلام امام موسی کاظم(ع)، گفت: چهار چیز را باید بشناسیم چون تمام علوم در این چهار چیز نهفته است؛ باید پروردگار و مربی خود را بشناسیم و حق مربی خود را رعایت کنیم.
وی ادامه داد: انسان باید خودشناسی داشته باشد و موجودیت خود را بداند و این مهم را قدردان باشد تا در نهایت به خداشناسی راحت‌تر برسد. توجه داشته باشیم خدایی که این همه نعمت و بزرگواری به ما ارزانی داشته از ما چه می‌خواهد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان بیان کرد: آنچه خداوند به ما عنایت فرموده، متوجه باشیم که چگونه به آن عمل می‌کنیم؛ در حقیقت آفت‌ها را بشناسیم و آن را به بهترین شکل ممکن مرتفع کنیم.
حجت‌الاسلام فقیهی اظهار کرد: انسان همانند کشاورز است که اگر آفت‌ها را نشناسد و آنها را ریشه‌کن نکند زندگی او منتهی به شقاوت می‌شود و بر عکس اگر آفت‌ها را بشناسد، سعادتمند دو سرا خواهد شد.
وی افزود: به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) پنج آفت دور ما را محاصره کرده است که حسادت از جمله آن‌هاست؛ همین حسادت باعث کینه و دشمنی برادران یوسف شد تا او را در چاه انداختند.
حجت‌الاسلام فقیهی بیان کرد: حسادت منتهی به چشم زخم می‌شود لذا باید صفت رذیله حسادت را از خود دور کنیم تا محبوب خدا و خلق خدا شویم.
وی ادامه داد: مادر تمام بت‌ها، نفس انسان است که عبادات را ضایع می‌کند البته در کنار نفس، شیطان هم کار خودش را انجام می‌دهد تا زمینه گمراهی ما را رقم بزند. هیئت‌های عزاداری هم آفت دارند باید آنها را شناسایی کنیم و متوجه باشیم که در چه مجلسی و پای منبر چه کسی نشستیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان تأکید کرد: در آستانه جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم؛ البته انقلابی بودن ما هم آفت دارد که آفت انقلابی بودن این است که دشمن انقلاب را فراموش کنیم. نباید شیطان بزرگ و اسرائیل را به دست فراموشی بسپاریم در حالی که در قلب جهان اسلام لانه کردند.
وی گفت: دینداران زمان پیامبر اکرم(ص) باعث شهادت حضرت زهرا(س) شدند و حادثه عاشورا را رقم زدند چون شیطان در قلب و دل آنان جای گرفته بود.
همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رضا شبانی، استاد حوزه و دانشگاه درباره آداب میهمان‌نوازی مطالبی را بیان کرد.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha