کنگره‌‌ آثار علامه شیخ شوشتری در تقویم فرهنگی خوزستان ثبت شود
کد خبر: 3785540
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
فقهی‌زاده:

کنگره‌‌ آثار علامه شیخ شوشتری در تقویم فرهنگی خوزستان ثبت شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، امروز، نهم بهمن‌ ضمن بازدید از کتابخانه شخصی علامه شیخ شوشتری ابراز امیدواری کرد که کنگره‌‌ای با محوریت آثار علامه شیخ شوشتری در تقویم فرهنگی استان خوزستان ایجاد شود.

معاون قرآن و عترت از بنیاد علامه شیخ شوشتری بازدید کرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز، 9 بهمن‌ماه برای سفری دو روزه به خوزستان وارد شد.

وی به همراه محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیش از ظهر امروز در کتابخانه شخصی علامه شیخ شوشتری شهرستان شوشتر حضور یافت.

فقهی‌زاده با اشاره به مقام علمی شیخ شوشتری گفت: در دوره معاصر دو اثر بسیار ممتاز رجالی وجود دارد که یکی از این آثار کتاب «قاموس الرجال» از تألیفات علامه شیخ شوشتری است.

در ادامه این بازدید محمدعلی فرهنگ، مسئول کتابخانه علامه شیخ شوشتری ضمن اشاره کوتاهی به زندگی‌نامه علامه شیخ شوشتری اظهار کرد: علامه شیخ شوشتری بیش از 50 جلد کتاب به زبان عربی تألیف کردند و در حال حاضر در کتابخانه شخصی وی بیش از 1300 جلد کتاب نفیس و چاپ سنگی وجود دارد.

در این دیدار فقهی‌زاده ضمن بازدید از این کتابخانه از در دفتر کار علامه شیخ شوشتری حضور یافت و از کتابخانه شخصی ایشان دیدن کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد همچنین از بنیاد علامه شیخ شوشتری بازدید کرد و گفت: با توجه به تألیفات برجسته این عالم گرانقدر امیدوارم در آینده بتوانیم کنگره‌ای با محوریت آثار علامه شیخ شوشتری در تقویم فرهنگی استان داشته باشیم.

در ادامه این بازدید جلودار، مسئول بنیاد علامه شیخ شوشتری ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های این بنیاد به معرفی کتاب‌های چاپ شده و آثار علامه شیخ شوشتری پرداخت.

گفتنی است، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در ادامه‌های برنامه امروز خود به دزفول سفر می‌کند. وی چهارشنبه، 10 بهمن‌ ماه با حضور در اهواز در گلزار شهدای اهواز حضور می‌یابد و پس از آن نشستی با مدیران مؤسسات قرآنی خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha