همایش طلایه‌داران فاطمی در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 3785566
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

همایش طلایه‌داران فاطمی در بیرجند برگزار می‌شود

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: همایش بزرگ طلایه‌داران فاطمی در آستانه ایام دهه فجر با حضور هزار نفر از مسئولان هیئت‌ها، مداحان و روحانیان در بیرجند برگزار می‌شود.

همایش طلایه داران فاطمی در بیرجند برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی امروز، 9 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی و رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه انقلاب تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه به تمام جهان صادر شده است، گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود و رویش‌های بسیاری داشته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از اجرای 56 عنوان برنامه مختلف همزمان با ایام دهه فجر در استان خبر داد و افزود: برگزاری 40 گفتمان بصیرتی در 40 مسجد استان، برپایی مراسم‌ جشن پیروزی انقلاب در 104 روستای استان، برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس، برگزاری 10 کارگاه سبک زندگی قرآنی در استان، برگزاری 5 کارگاه آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان از جمله این برنامه‌ها است.
رضایی تصریح کرد: همزمان با ایام دهه فاطمیه دوم، هزار مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند و به برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه تعداد 30 اجتماع فاطمیون در استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: اجتماع فاطمیون همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیرجند در دو نقطه مزار شهدای باقریه و میدان ابوذر برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به همایش تجلیل از فعالان قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: این همایش روز 15 بهمن‌ماه در بیرجند برگزار می‌شود و از تعداد 60 فعال قرآنی تجلیل خواهد شد.
رضایی بیان کرد: همایش بزرگ طلایه داران فاطمی در آستانه ایام دهه فجر با حضور هزار نفر از مسئولان هیأت‌ها، مداحان و روحانیان روز پنج‌شنبه، 11 بهمن‌ماه جاری در محل مصلی(هیئت ابوالفضلی) بیرجند با سخنرانی رییس سابق اوقاف و امور خیریه کشور و مداحی مرتضی طاهری برگزار می‌شود.
وی از وجود حدود 500 نفر روحانی ثابت و مستمر در روستاهای استان خبر داد و افزود: همچنین بیش از 110 نفر از مشاوران مذهبی آموزش‌های لازم را دیدند و در مدارس فعالیت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های عالم جنوب خراسان در ابتدای انقلاب اسلامی صفر بوده اما امروز تعداد 220 خانه عالم در روستاهای بالای 100 خانوار استان احداث شده است.
رضایی اظهار کرد: تعداد 1300 هیأت مذهبی و بیش از 1200 نفر مداح در استان شناسایی و در سامانه طوبی ثبت نام کردند.
وی افزود: شورای هیئات مذهبی شهرستانی و استانی تشکیل شده و در حال حاضر نیز 14 شوای هیئات مذهبی و 13 کانون مداحان در استان وجود دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر 79 مؤسسه قرآنی، یک اتحادیه مراکز قرآنی، 45 خانه قرآن شهری و 175 خانه قرآن روستایی در استان وجود دارد و تعداد 1500 گواهینامه قرآنی صادر شده است.
انتهای پیام

captcha