تکمیل پروژه کارگروه وقف علمی، آموزشی سبزوار در قدم‌های آخر
کد خبر: 3785666
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

تکمیل پروژه کارگروه وقف علمی، آموزشی سبزوار در قدم‌های آخر

گروه شهرستان‌ها ــ بعد از موفقیت در ساخت پروژه آموزشکده فنی دخترانه سبزوار و احداث دانشکده علوم قرآنی که یکی از بزرگترین موقوفات کشوری است ساخت و تکمیل سومین پروژه کارگروه وقف علمی، آموزشی و فرهنگی در حال نزدیک شدن به پایان راه است، پروژه‌ای که با سرمایه‌های اندک مردم ساخته شدند و بنایی به یاد ماندنی از خیران به جای ماند.

تکمیل سومین پروژه کارگروه وقف علمی، فرهنگی سبزوار در قدم‌های آخردر یک روز زمستانی به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و رئیس اداره اوقاف سبزوار برای بازدید از موقوفه علمی آموزشی مربوط به ساخت آزمایشگاه و کارگاه دبیرستان نمونه سربداران سبزوار، قدم به این مرکز آموزشی در بین دانش‌آموزان نخبه می‌گذاریم.

باران که شدی مپرس این خانه کیست
این پروژه علمی که از محل موقوفات و با مشارکت خیرین در سبزوار در حال ساخت است، یکی از پروژه‌های موفق بعد از ساخت دانشکده علوم قرآنی دیار سربداران است که از مرداد 97 ساخت آن آغاز شده و به صورت مشارکتی توسط اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار، محصلین و دانش‌آموزان، فرهنگیان، اولیا دانش‌آموزان و دیگر خیرین با مبالغ گاها 5 هزار تومانی در حال ساخت است. درآمدهای اندکی که وقتی همانند قطره‌های باران در کنار هم جمع کنید دریا خواهد شد.
در ابتدای راه بعد از بازدید از مراحل پیشرفت صحبتم را با مسئول اصلی کارگروه یاوران وقف علمی و آموزش سبزوار آغاز می‌کنم و در آغاز برایم شعری می‌خواند که قابل تأمل است.
باران که شدی مپرس این خانه کیست/ سقف حرم و مسجد و میخانه یکی ست
باران که شدی پیاله‌ها را نشمار/ جام و قدح و کاسه و پیمانه یکی ست

تکیمل سومین پروژه کارگروه وقف علمی، آموزشی و فرهنگی سبزوار در قدم‌های آخر

غلامرضا جعفری، مدیر کارگروه وقف علمی آموزشی و فرهنگی(حیات طیبه) در گفت‌وگو با ایکنا با اظهار اینکه در حال ساخت آزمایشگاه در دبیرستان نمونه سربداران سبزوار هستیم، با اشاره به سخن پیامبر اعظم(ص) که فرموده‌اند، محبوبترین اعمال در نزد خداوند عملی است که دوام آن بیشتر هر چند اندک باشد، گفت: ترویج خودباوری و امید به آینده یکی از نیازهای دانش‌آموزان امروزی ما در مدارس و نسل جوان کشور است.
این معلم بازنشسته آموزش و پرورش با اظهار اینکه به دلیل عشق و علاقه‌ای که برای خدمت به مردم داشتم به سمت تشکیل کارگروه‌های وقف رفتم، افزود: برای رفع کمبودهای آموزشی بعد از ساخت آموزشکده فنی دخترانه سبزوار و احداث دانشکده علوم قرآنی برای استفاده دانشجویان برای رفع مشکل کمبود امکانات تحصیلی دانش‌آموزان و استفاده از فضای آموزشی مناسب اقدام به ساخت آزمایشگاه و کارگاه در دبیرستان نمونه سبزوار کردیم.

حیات طیبه مستقل از سازمان‌ها و نهادهای دولتی
وی با اشاره به اینکه پروژه حیات طیبه مستقل از نهادها و سازمان‌های دولتی با بودجه 3 میلیارد ریالی در حال ساخت است و پشتوانه آن همت و اراده خیرین است، بیان کرد: این آزمایشگاه در متراژی به مساحت 300 مربع در داخل دبیرستان نمونه سربداران از مرداد 97 عملیات اجرایی آن آغاز شد و امیدواریم با کمک خیرین گام نهایی آن تا پایان سال 97 برداشته و از سال آینده با تجهیز کارگاه‌ و آزمایشگاه مورد استفاده دانش‌آموزان قرار بگیرد.
وی با انتقاد از برخی مسئولان با بیان اینکه کشتی کیفیت آموزش در کنار کمیت در آموزش و پرورش و آموزش عالی در حال غرق شدن است، عنوان کرد: محصلین، دانش‌آموزان و اولیاء باید از مسئولان تقاضای کیفیت در آموزش را داشته باشند و از مسئولان مطالبه‌گری کنند.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اضافه کرد: عدم توجه به کیفیت آموزشی و عدم توجه به کیفیت محیط‌های آموزشی در رفتار دانش‌آموزان و مهارت‌های زندگی آنان در اجتماع اثر گذار بوده و گاها شاهد حوادث ناگواری در مدارس هستیم که باعث تاسف است.
این فرهنگی بازنشسته با درخواست از خیرین برای ورود به مسئله افزایش کیفیت خدمات آموزشی تصریح کرد: از اهداف کارگروه یاوران وقف علمی آموزشی و فرهنگی، همکاری با انجمن اولیا و مربیان و معلمان برای افزایش کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه حضور خیرین در این عرصه نمادی از همدلی دولت و ملت است، خاطرنشان کرد: باید با کمک خیرین و واقفین کاری کرد که محصلین از مراکز آموزشی با دست پر و با کسب مهارت‌های لازم خارج شوند.

در این سفر حجت‌الاسلام احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تقدیر از زحمات اعضای کارگروه حیات طیبه در سبزوار گفت: وقف دارای شاخه‌های زیادی است و هرکس با توجه به آن نیتی که دارد در وقف قدم گذاشته است، گفت: وقف علمی و آموزشی یکی از نیازهای روز جامعه است.

انتهای پیام

captcha