بازتاب سفر کاروان قرآنی انقلاب به روستای چارک در رسانه‌ها
کد خبر: 3786009
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

بازتاب سفر کاروان قرآنی انقلاب به روستای چارک در رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ کاروان قرآنی انقلاب که متشکل از اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان است، به روستای چارک رسید و با استقبال گرم اهالی این روستا مواجه شد.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز، 10 بهمن، اخبار متنوعی را منتشر کردند که در این بین، حضور کاروان قرآنی انقلاب و اجرای برنامه‌های قرآنی در این روستا بازتاب گسترده‌تری یافته بود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 12 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «استقبال باشکوه چارکی‌ها از کاروان قرآنی انقلاب»، «نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است»، «امشب، هیأت کجا برویم؟»، «حضور فاطمه(س) در عرصه سیاسی و اجتماعی با حفظ آداب اسلامی همراه بود / برخورد سلبی با مسئله حجاب راهگشا نیست»، «نگاهی به سفر کاروان قرآنی انقلاب به خوزستان؛ روشنگری با آیه‌های نور هدف اصلی کاروان قرآنی انقلاب اسلامی است»، «استقبال هزاران نفری از طرح تلفنی حافظ قرآن شوید»، «همایش سالانه اوقاف از هتل هما به سالن اجتماعات سازمان رسید»، «پردیس تئاتر تهران میزبان نوانمایش «صورت‌های تاریک» می‌شود»، «پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن‌ رونمایی شد»، «تلاوت حمید شاکرنژاد در پایگاه دریایی ماهشهر»، «حضور ۵ هزار حافظ و قاری در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)» و «حدیث| تأثیر پذیرش ولایت حضرت زهرا(س) در پاکی روح» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «استقبال باشکوه چارکی‌ها از کاروان قرآنی انقلاب» می‌خوانیم: روستای قرآنی چارک در 75 کیلومتری مسیر بوشهر به عسلویه و در شهرستان دشتی در شامگاه، سه‌شنبه، نهم بهمن‌ماه، میزبان کاروان قرآنی انقلاب بود. این روستا قاریانی همچون سیدطه حسینی را در دل خود پرورانده است. شاگردان و فرزندان این استادان، که غالبشان سادات جلیل‌القدر هستند، همین شیوه آموزش را در این روستا و روستاهای اطراف تا بخش ساحلی ادامه داده‌اند.

با رسیدن اتوبوس کاروان قرآنی انقلاب به روستای چارک، تمامی مردم این روستا، که همگی از علاقه‌مندان به قرآن هستند، با شاخه‌های گل و دود کردن اسپند و هم‌خوانی قطعه معروف «طلع‌البدر علینا» از این کاروان استقبال کردند. همچنین حجت‌الاسلام حسینی، امام جماعت این روستا، ضمن خیر مقدم به کاروان قرآنی انقلاب، حرکت این کاروان را ستود. سپس با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، محفل انس با قرآن باشکوهی در حسینیه سیدالشهدای روستای چارک برگزار شد.
همچنین در بخش‌هایی از خبر «حضور ۵ هزار حافظ و قاری در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)» آمده است: دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش برادران از تاریخ دوشنبه 15 لغایت 21 بهمن در مجتمع یاوران مهدی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
در این دوره مسابقات، 5هزارو 169 نفر از حافظان و قاریان قرآن‌کریم ثبت‌نام کردند که استان قم با 10هزارو 51 نفر، استان تهران با 884 نفر، استان اصفهان با 628 نفر، استان خراسان رضوی با 365 نفر، استان مرکزی با 241 نفر، استان خوزستان با 222 نفر و استان زنجان با 201 نفر به ترتیب بیشترین شرکت‌کنندگان را دارا هستند.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز 13 خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «مرجعیت و رهبری نهضت انقلاب به روایت یک استاد اخلاق»، «کارگاه «آشنایی با سیر تفکر در ایران از آغاز تاکنون» برگزار می‌شود»، «حضور ۶۰۰ پزشک فعال در عرصه قرآن و عترت در همایش قرآن، عترت و سلامت»، «دمشق، پایتخت عزت، مقاومت و درگیری با صهیونیست‌ها است»، «سوریه به شن‌زاری تبدیل شده که دشمنان را می‌بلعد/ نقش مردم و علمای سوریه در پیروزی‌ها» هستند.
همچنین «حفظ سوره مبارکه فجر توسط ۳۰۰ هزار نفر در دهه فجر/ معرفی ۴۰ مسجد برتر»، «بسیج و کانون‌های مساجد دو نهاد مهم برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی و امنیتی هستند»، «تأسف آیت‌الله نوری همدانی از حواشی افتتاحیه جشنواره فیلم فجر»، «۵۰۰ محفل قرآنی در دهه فجر برگزار می‌شود/ اصالت مسجد به تربیت افراد است»، «رابطه بین ادیان در ایران صلح‌آمیز است/ ستایش «نلسون ماندلا» از ایرانیان»، «مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در قم برگزار می‌شود/ استقبال ۵۴۸ متسابق خارجی از رقابت‌ها»، «ماجرای روضه‌خوانی پنهانی در دوره رضاخان در یک حمام/ منبرهای داغ سال ۴۲ مشهد» نیز از دیگر خبرهای منتشر شده در این صحفه از خبرگزاری فارس است.
در بخش‌هایی از خبر «حضور ۶۰۰ پزشک فعال در عرصه قرآن و عترت در همایش قرآن، عترت و سلامت» می‌خوانیم: ششمین همایش قرآن، عترت و سلامت ۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود. این همایش به همت گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور و با همکاری ویژه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و باحضور ۶۰۰ نفر از متخصصان جامعه پزشکی و فعال در زمینه قرآن ‌عترت برگزار می‌شود.
در این همایش که با موضوع «اخلاق پزشکی در آئینه قرآن و عترت» برگزار خواهد شد، موضوعات متعددی در پانل‌های علمی با محوریت تأثیر انس با قرآن در ارتقاء اخلاق حرفه‌ای جامعه پزشکی، اخلاق حرفه‌ای در نظام سلامت از منظر قرآن و عترت، حقوق متقابل مردم و جامعه پزشکی از منظر قرآن و عترت، دستاوردهای قرآنی چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت برگزار می‌شود.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «آیت‌الله حسینی بوشهری: مشکلات معیشتی مردم غم جان‌کاهی برای روحانیت محسوب می‌شود»، «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: بیشتر بودجه‌های فرهنگی به سمت فرهنگسراها ... رفته است»، «نیت‌های وقف باید متنوع و ناظر به نیازهای روز باشد»، «بارگاه حضرت رضا (ع) مهم‌ترین پایگاه فرهنگی، مذهبی و علمی در داخل و خارج از کشور»، «آیت‌الله مکارم شیرازی: مسائل فرهنگی در کشور مظلوم است»، «ائتلاف ادیان الهی آرمان دینی را تحقق می‌بخشد»، « آیت‌الله سبحانی: همه شخصیت انسان در گرو میزان تفکر او است»، «دستاوردهای ۴۰ ساله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «پیرو راستین اشوزرتشت؛ از تنگه چزابه تا «سرو زیر آب»» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «مسائل فرهنگی در کشور مظلوم است» که مربوط به سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی، در درس خارج فقه است می‌خوانیم وقتی فرهنگ دینی زنده باشد، مسائل اقتصادی هم بهتر خواهد شد؛ بارها افراد به ما نامه می‌نویسند که ما از پشت کنتور آب و برق گرفته‌ایم و می‌خواهیم جبران کنیم؛ بنابراین اگر حلال و حرام رعایت شود و بی‌بند و باری نباشد و فرهنگ دینی حاکم شود، فرد حاضر است قصور خود را جبران کند و بسیاری از مشکلات دادسراها و دادگستری‌ها هم حل خواهد شد.
این مرجع تقلید بیان کرد: بیشتر مشکلات قضائی از روی بی‌تقوایی و کم‌رنگ شدن فرهنگ مذهبی و دینی است؛ کار مظلومیت فرهنگ به جایی رسیده که مردم کتاب مذهبی نمی‌توانند بخرند؛ کاغذ چهار و نیم برابر شده است و حتی مفاتیح و قرآن به ترتیب ۱۰۰ هزار و ۵۰ هزار تومان شده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «علمای ادیان، امام رضا(ع) را سرچشمه علوم می‌دانند»، «همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان آغاز شد» و «بی‌تقوایی، دلیل نیمی از پرونده‌های قضایی است» هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 10 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «در مسیر هدایت مردم نباید پرخاش کنیم/ مواظب افراط و تفریط باشیم»، «تشریح برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما ایام دهه فجر و فاطمیه»، «استقبال باشکوه اهالی روستای چارک بوشهر از کاروان قرآنی+تصاویر»، «رسالت سازمان تبلیغات تبیین اسلام ناب محمدی است»، «مداحی اسم تو می‌بارد از نفس باران با نوای سید مجید بنی فاطمه»، «تدارک گسترده رادیو معارف برای ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه»، «امضای تفاهم نامه بسیج و کانون مساجد در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی»، «پیام تسلیت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت درگذشت دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی»، «چگونه خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم؟»، «نشانه انسان خردمند چیست؟» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «ارائه پیشنهاداتی در جهت ارتقای مطلوب مسابقات بین‌المللی قرآن»، «آغاز مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه» و «برنامه‌های جشنواره قرآنی فجر از سوی دارالقرآن خانه کارگر تشریح شد» هستند.
خبر مربوط به «ارائه پیشنهاداتی در جهت ارتقای مطلوب مسابقات بین‌المللی قرآن» مربوط به جلسه ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور است که روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امورخیریه، حجت‌الاسلام سیدمطصفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید‌علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، محمد‌تقی میرزاجانی، مدیر کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن، عباس سلیمی، مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی قره‌شیخلو رییس سازمان دارالقرآن الکریم، احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن و کلیه داوران و اساتید بنام قرآنی و نفرات برگزیده دوسال قبل در سالن سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم بیان کرد: چشم‌انداز سند راهبردی مسابقات بین‌المللی قرآن هنوز محقق نشده است، اما اگر مروری بر روند چند ساله این مسابقات داشته باشیم، متوجه می‌شویم که روند رو به رشدی را طی کرده‌ایم. جریان مسابقات قرآنی متوقف نیست و روند رو به رشدی دارد و از آنجایی که مسابقات دارای سند راهبردی است، روز به روز بهتر خواهد شد. همچنین ما باید بر روی پیوند مسابقات بین‌المللی قرآن و مردم کار کنیم، یعنی باید مردم پای کار مسابقات قرآن باشند، مثل فضایی که در اربعین دیده شود.
همچنین در بخش دیگری از این نشست محمد تقی میرزاجانی، دبیر کمیته فنی سی و ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به آماری از برنامه‌های انجام گرفته گفت: در این دوره پنج مسابقه بین‌المللی قرآن کریم، ششمین مسابقات دانشجویان، چهارمین مسابقات نابینایان، مسابقات طلاب علوم دینی در بخش مسابقات قرآنی خود در سه مرحله مقدماتی، نهایی و نیمه نهایی برگزار خواهیم کرد که مرحله مقدماتی به صورت غیرحضوری است و رشته حفظ به صورت ارتباط تصویری انجام می‌شود».
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را روی خروجی نبرده است.
میزان
«چه کنیم دوستی هایمان مستحکم شوند؟» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha