سمن‌ها جلودار سیاست‌های سازمان‌های مردم‌نهاد باشند
کد خبر: 3786042
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
رحمانی فضلی خواستار شد:

سمن‌ها جلودار سیاست‌های سازمان‌های مردم‌نهاد باشند

گروه جامعه ــ وزیر کشور در گردهمایی فعالان مشارکت‌های اجتماعی خواستار تأثیرگذاری بیشتر سمن‌ها شد و گفت: سمن‌ها باید جلودار سیاستگذاری در این حوزه باشند.

ثمن‌ها جلودار سیاست‌های سازمان‌های مردم‌نهاد باشند

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز 10 بهمن‌ماه در گردهمایی فعالان مشارکت اجتماعی کشور به سخنرانی پرداخت. وی در پاسخ به انتقاد نماینده یکی از سمن‌ها مبنی بر عدم حضور رئیس جمهور در این مراسم گفت: رئیس جمهور طی چند سال اخیر هر زمان ما درخواست کردیم، با اشتیاق پذیرفتند که در چنین همایش‌هایی حضور داشته باشند، اما به دلیل تلاقی برنامه‌ها از دو هفته پیش اعلام شد که ایشان نمی‌تواند در این مراسم حاضر شوند. به هر حال من از همه سمن‌ها عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم جلسه‌ای با حضور ایشان برگزار شود.

رحمانی فضلی با اشاره به فراز و فرودهای چهل ساله پس از انقلاب گفت: آنچه در جمع‌بندی این چهل سال می‌توان گفت، این است که تمام برنامه‌های دشمن در حوزه‌های مختلف و تمام دشمنی‌هایی که برای تضعیف انقلاب و اسلامی داشتند، مجدداً در دستور کار استکبار قرار گرفته است. ما شاهد تهدید نظامی، تحریم اقتصادی، تلاش برای انزوای سیاسی ایران و هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان هستیم، اما دشمنان بدانند ملتی که چهل سال روی پای خود ایستاده است، باز هم خواهد ایستاد و اکنون وضعیت با چهل سال قبل متفاوت شده است.

وی با اشاره به تجربه خود در زمان جنگ و کمبود امکانات شدید از جمله کمبود اسلحه، تجهیزات، پشتیبانی و ... گفت: من در منطقه‌ای عشایری مسئول بودم که از مردم خواستیم تا اسلحه‌ها خود را برای جنگ بیاورند و همه مردم استقبال کردند. ما حتی تجهیزات و امکاناتی نداشتیم که به آنها بدهیم، اما آنها خود تمام وسایل را تأمین کردند و عازم جبهه‌ها شدند.

وزیر کشور در ادامه به مطالبی که دشمن در مقابل ایران مطرح می‌کند، اشاره و اظهار کرد: دشمن می‌گوید نباید سلاح استراتژیک داشته باشید. دشمن می‌گوید چرا در حوزه علمی وارد تکنولوژی‌های نوین شده‌اید. از نظر سیاسی، چرا در منطقه تاثیرگذار هستید و ... . دشمن نه در لبنان و نه در عراق، سوریه و یمن نتوانست پیروز شود، آنها اعتراضاتشان به ما این است که چرا در رخدادهای بین‌المللی حضور دارید، البته ما معتقد به تهاجم نیستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه دشمنان کاری کرده‌اند که تمام افکار عمومی دنیا با واژه ایران آشنا باشند، گفت: 40 سال است که واژه ایران و جمهوری اسلامی ایران پرتکرارترین واژه رسانه‌های آنها است و این رسانه‌ها مدت‌ها بود که فرصت‌های چندماهه برای سقوط ایران اعلام می‌کردند، اما می‌بینیم که 40 سال است ایران سرپا مانده است. ما ملت ایران سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌توانیم چون شرایط سخت است، اقدامی کنیم که نتیجه آن بدتر از شرایط موجود باشد. سوال اصلی این است که کدام یک از کشورهایی که ارتباط تنگاتنگ با غرب داشته، اما قدرت لازم برای مواجه با آنها را نداشته‌اند، موفق شدند؟ ما می‌توانیم با همه مشکلات روبرو شویم، چون مردم از آرمان‌های انقلاب و امام دفاع می‌کنند.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه بدون مشارکت واقعی مردم هیچ کاری پیش نخواهد رفت، گفت: مشارکت امری ذاتی برای مردم است و ما فقط باید بتوانیم مناسبات اجتماعی را سازماندهی کنیم و از توان مردم در تحقق اهداف ملی و دینی استفاده کنیم. ما باید از مردم تقاضا کنیم و بخواهیم که وارد سازمان‌های مردم نهاد شوند، چه به شکل احزاب، چه به شکل سمن‌ها. هیچ دولتی قادر نیست بدون توجه به تشکل‌ها حکومت‌داری کند و ما قادریم در اعمال سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها از طریق سمن موفق شویم.

وی با اشاره به اینکه اکنون می‌توانیم بگویم سازماندهی سمن‌ها دو برابر شده است، گفت: خود شما باید در جهت توانمندسازی و تاثیرگذاری خود فعال باشید و نخواهید که دولت جلودار سیاست‌های شما باشد. شما باید جلودار باشید.

وی در ادامه با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به سازمان‌های اجتماعی و مردم‌نهاد گفت: سازمان اجتماعی، سازمانی است که ایشان پیشنهاد تشکیل آن را داده‌اند و بر سیاست‌های آنها نظارت دارند.

وزیر کشور خواستار افزایش تاثیرگذار سمن‌ها شد و گفت: وظیفه ما معرفی اسلام ناب و حفاظت و صیانت از انقلاب و تحقق اهداف انقلاب و مطالبات مردم است. ما قطعا می‌توانیم با همکاری مردم تمام ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم و موفق شویم.

وی خطاب به نمایندگان سمن‌ها گفت: شما جایگاهتان را به عنوان یک تشکل کوچک در یک شهرستان در نظر نگیرید، بلکه به عنوان عنصر تاثیرگذار ملی به خود نگاه کنید.

انتهای پیام

captcha