گیلان 9 هزار فعال قرآنی دارد
کد خبر: 3786090
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

گیلان 9 هزار فعال قرآنی دارد

گروه فعالیت های قرآنی - فاضلی با بیان اینکه در استان گیلان 9 هزار فعال قرآنی داریم که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر به صورت مستمر فعالیت می کنند، گفت: در سال بیش از 30 جلسه قرآنی توسط اساتید و چهره ای قرآنی برگزار می شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 10 بهمن ماه در اجتماع قرآنیان گیلان که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان «قرآن کتاب انقلاب» در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، قرآن را ودیعه الهی نزد انسان دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق بودند و لذا تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) چراغ هدایت انسان در زندگی است.

وی با بیان اینکه کار برای قرآن و عترت خاکساری می خواهد، تصریح کرد: در قدیم هر مکتب خانه 10 طلبه داشت و طلاب بعد از یادگیری حروف ابجد، خواندن و نوشتن سوره حمد را فرا می گرفتند. در واقع در مکتب خانه آموزش با قرآن شروع می شد و طلبه ها حکیم تربیت می شدند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز از 15 پیشکسوت قرآنی استان تجلیل می کنیم، گفت: این بزرگواران جامعه قرآنی ما را تعلیم دادند و مرهون آنان هستیم.

فاضلی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه، یادآور شد: هر چقدر قرآن در جامعه نفوذ کند و درونی شود تبدیل به منش شده و جامعه را بیمه می کند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان 9 هزار فعال قرآنی داریم که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر به صورت مستمر فعالیت می کنند، گفت: در سال بیش از 30 جلسه قرآنی توسط اساتید و چهره های قرآنی برگزار می شود که تربیت قاریان و حافظان صاحب نام در مسابقات ملی و بین المللی از ثمرات آن است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: بیش از 50 موسسه فرهنگی قرآن و عترت در کنار شعبات جامعه القرآن، مهر قرآن و خانه های قرآنی در استان داریم و 207 نفر از فعالان این موسسات بیمه قرآنی هستند.

این مسئول فرهنگی از برگزاری بیش از 200 محفل انس با قرآن توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مراکز و موسسات قرآنی در سال 97 خبر داد و یادآور شد: یکی از برنامه هایی که موجب شناسایی و محک آموخته های فعالان قرآنی می شود، آزمون قرآنی است لذا امسال هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد برگزار می شود که تاکنون بالغ بر چهار هزار و 400 نفر ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام

captcha