برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه اتباع خارجی در کرمان
کد خبر: 3786116
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه اتباع خارجی در کرمان

گروه فعالیت‌های قرآنی - سومین دوره مسابقات قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن کریم مخصوص مهاجرین ساکن در جمهوری اسلامی به میزبانی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان دیروز چهارشنبه، 10 بهمن در دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدعلی صالحی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مهاجرین و پناهندگان اتباع خارجی گفت: جمهوری اسلامی در طی چهل سال گذشته تلاش کرده است خدمات خوبی به مهاجرین و پناهندگان ارائه کند.
وی افزود: این خدمات در بخش‌های مختلف معیشت، بهداشت و درمان، آموزش، امور فرهنگی و اجتماعی بوده است و همچنان این خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر ادامه دارد.
صالحی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی و مهاجرین کشور افغانستان بیان کرد: هم‌اکنون حدود 500 هزار دانش‌آموز مهاجرین اتباع در مدارس ایران مشغول به تحصیل هستند و حتی تعداد 128 هزار دانش‌آموز از اتباع غیر مجاز به دستور رهبر معظم انقلاب در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند.
وی تصریح کرد: سومین دوره مسابقات قرآنی ویژه مهاجرین و اتباع در شرایط به میزبانی استانداری کرمان در حال برگزاری است که میزبانی دو دوره گذشته به عهده استان‌های یزد و بوشهر بوده است.
در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، کلید افتتاحیه رقابت‌ها طی مراسمی نمادین از طرف مدیرکل اتباع و امور مهاجرین بوشهر به مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استانداری کرمان واگذار و مسابقات به صورت رسمی آغاز شد.
یادآور می‌شود، در این مسابقات مهاجرینی که در مسابقات استانی، حائز رتبه اول در قرائت تحقیق، ترتیل و یا حفظ کل قرآن شده‌اند، شرکت می‌کنند.
انتهای پیام

captcha