مرجعیت، تدبیر الهی برای شب طولانی غیبت است/ اتحاد تمدنی مهدوی‌باوران
کد خبر: 3786150
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری:

مرجعیت، تدبیر الهی برای شب طولانی غیبت است/ اتحاد تمدنی مهدوی‌باوران

گروه فرهنگی ــ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مرجیعت و ولایت فقیه، تدبیر الهی برای مهندسی شب طولانی غیبت است به ویژگی مهدی‌باوران و مهدی‌یاوران پرداخت و گفت: قوم مهدوی، اتحاد تمدنی دارند؛ اهل عشق هستند و عاشق‌پیشه و اهل مجاهدت در راه خدا هستند و در برابر تبلیغات دشمن و جنگ روانی هیچ ترس و هراسی به خود راه نمی‌دهند.

مرجعیت، تدبیر الهی برای شب طولانی غیبت است/ اتحاد تمدنی مهدوی‌باورانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز 11 بهمن ماه در همایش مهدویت و انقلاب در مجتمع یاوران مهدی(عج) با اشاره به آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد هر كس از شما از دين خود برگردد به زودى خدا گروهى [ديگر] را مى ‏آورد كه آنان را دوست مى دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند [اينان] با مؤمنان فروتن [و] بر كافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى كنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى‏ ترسند اين فضل خداست آن را به هر كه بخواهد مى‏ دهد و خدا گشايشگر داناست»گفت: چاره‌اندیشی خدا برای مسئله شب طولانی غیبت  این است که شما وقتی به خورشید دسترسی ندارید از ستاره‌ها بهره ببرید.

وی افزود: جریان وکالت و کفالت، نیابت، مرجعیت و ... حکایت از تدبیر الهی برای این عصر پرتلاطم و پر از حیرت و پر از دشواری و آشفتگی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: هزاره‌ای پشت سرگذاشته شد تا ستاره‌ها نورافشانی کردند و عناصری رشید، مومن، عارف و مجاهد مجاهدت کردند تا راه گم نشود و همه انتظار دارند که این تدبیر عالی به چه نقطه‌ای خواهد رسید و آنچه خداوند در این کریمه وعده داده این است که اتفاق بزرگی در پیش است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه ما باید شکرگزار باشیم که به بخش عالی تدبیر الهی در مورد غیبت رسیده‌ایم تصریح کرد: براساس برخی تعابیر روایات، کسی که از طرف مولا، صاحب امر هدایت و کافل راهبری مردم در عصر غیبت است قابل مقایسه با عابد نیست و آنقدر جایگاه والا برای او تعریف کرد‌ه‌اند.

وی افزود: بشر سیر تکاملی خود را در حال طی کردن است و همه مقدمات فراهم می شود تا یک طلوع بزرگ رخ دهد و همه این مجاهدات، شهادت‌ها، رشادت‌ها منتهی به نقطه‌ای کاملا متفاوت خواهد شد، در آن هندسه عالی هدایتی اتفاقی که می‌افتد که عبارت از طلوع ماه تمام مرجعیت، ماه کامل نیابت و کفالت و ماه تمام ولایت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام خمینی همچون ماهی بعد از آمد و رفت ستارگان دوره غیبت از قم به پا خواست و نورافشانی کرد افزود: انقلاب براساس هندسه مهدویت و به صورت دقیق به نقطه اوج خود رسیده است؛ مرجعیت تا قبل  از این و مرجعیت بعد از این چه معنایی خواهد داشت؛ همه شئون جماعت تحت این قیادت و برنامه‌ریزی و هدایت است.

وی با اشاره به ارتباط میرزا هاشم آملی با امام به ذکر خاطره ای از وی پرداخت و اظهار کرد: ایشان فرمود بعد از رحلت امام، دل من برای امام تنگ شده بود و در یک رویایی، وارد عالم شگفتی شدم که برایم ناشناحته بود که بنده را راهنمایی کردند و در همان حالت حیرت وارد جلسه‌ای شدم که همه علما و فقها از اول تا آخر در آنجا بودند و در ذهنم بود که میزبان این ضیافت کیست و جلوتر که رفتم دیدم  میزبان، امام خمینی(ره) است؛ در آنجا شیخ مفید و طوسی و ... از اول تا آخر بودند والی میزبان، امام بود. امام به آملی فرمودند چرا درست را تعطیل کردی، برو ادامه بده.

حاج علی اکبری بیان کرد: قوم مهدوی، اتحاد تمدنی دارند و ریشه‌دار هستند و محبت خدا در ژن و خون آنان است؛ اهل عشق هستند و عاشق‌پیشه، در برابر مومنان، خاضع و خاشع و  در برابر دشمنان محکم، نفوذناپذیر و استوار هستند و اهل مجاهدت در راه خدا هستند و در برابر تبلیغات دشمن و جنگ روانی هیچ ترس و هراسی به خود راه نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: در پرتو انقلاب توجه به آرمان بزرگ و سعادت بخش مهدویت خودش را در سراسر جهان نشان می‌دهد.

حاج علی اکبری بیان کرد: ما در شبکه امامت جمعه که از برکات مهندسی عالی شیعه است امیدواریم در شبکه امامت بیشتر به ترویج یاد و نام امام زمان بپردازیم.

captcha