مروری بر دستاوردهای انقلاب در بخش كتابخانه‌های فارس
کد خبر: 3786244
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

مروری بر دستاوردهای انقلاب در بخش كتابخانه‌های فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مروری بر دستاوردهای انقلاب در بخش كتابخانه‌ها در این استان كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 11 بهمن‌ماه ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از پیروزی انقلاب، 34 کتابخانه عمومی در استان فارس وجود داشت، این در حالی است که با افزایش 200 کتابخانه عمومی در این دوران، اکنون 234 کتابخانه عمومی با مجموع 73516 متر مربع زیربنا در استان فارس خدمات‌دهی می‌کنند.
وی با تصریح اینکه خدمات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در این دوران قابل شمارش نیست، گفت: کتابخانه‌های عمومی در دوران پس از انقلاب با گسترش خدمات خود در جای جای استان در زمینه توزیع امکانات فرهنگی و دسترسی آسان عموم مردم به کتاب کوشیده است که نمونه آن وجود 50 کتابخانه روستایی در استان فارس و کتابخانه‌های عمومی در شهرهای کوچک و مناطق محروم شهرستان‌هاست.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس یادآور شد: برنامه‌ریزی ویژه برای کودکان و نوجوان، توجه به ایجاد کتابخانه و طرح‌هایی برای در دسترسی کردن کتاب در مناطق محروم، توجه به نیازهای کتابخوانی گروه‌های خاص، اجرای برنامه‌های ترویجی کتابخوانی، توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها از جمله دیگر دستاوردهای این مجموعه در دوران انقلاب اسلامی بوده است.
منوچهری در ادامه سخنان خود از برنامه‌ریزی‌های کتابخانه‌های عمومی فارس برای چهلمین بهار انقلاب خبر داد و گفت: به‌منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا و گرامیداشت حماسه انقلاب اسلامی، ویژه برنامه‌های کتابخوانی با محوریت دهه مبارک فجر و جشن انقلاب به‌صورت گسترده در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان اجرا خواهد شد.
وی به میزبانی شیراز از «قصه‌گوی ظهر جمعه» در دهه فجر اشاره کرد و گفت: طرح چهل قلم به منظور قدردانی از اهالی قلم برجسته به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال اجراست که بر اساس این طرح، آیینی تجلیل از محمدرضا سرشار نویسنده و پژوهشگر و گوینده برنامه رادیویی قصه ظهر جمعه در شیراز روز پنج‌شنبه، 18 بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.
منوچهری همچنین از برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: در این جشنواره که روزهای 23 و24 بهمن ماه در شیراز برگزار می‌شود کتابداران کتابخانه‌های عمومی چهار استان کرمان، بوشهر، هرمزگان و فارس مهارت‌های قصه گویی خود را به رقابت می‌گذارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین گفت: تمامی کتابخانه‌های عمومی استان در این ایام ویژه برنامه‌های کتابخوانی با موضوع انقلاب را برگزار خواهند کرد.
به گفته وی برگزاری نشست‌های کتابخوان، نقد و معرفی و جمع‌خوانی کتاب‌های انقلاب، برپایی نمایشگاه کتاب، پوستر، عکس و مطبوعات روزشمار انقلاب، شب شعر انقلابی، نشست‌های روایتگری انقلاب، برگزاری مسابقات گسترده کتابخوانی با موضوع کتاب‌های انقلابی، آذین‌بندی کتابخانه‌ها و تجدید بیعت کتابداران با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا، غبارروبی آرامگاه شهدا و دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر از جمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی استان صورت می‌گیرد.
منوچهری همچنین برنامه‌های انقلابی ویژه کودکان را بخشی دیگر از تدارک کتابخانه‌های عمومی در ایام دهه فجر دانست و یادآور شد: نشست‌های قصه‌گویی و شعرخوانی، معرفی کتاب کودک با موضوع انقلاب اسلامی و شهدا، برگزاری مسابقات نقاشی، طرح نواختن زنگ انقلاب در مدارس و برپایی نمایش خلاق با موضوع انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه در دهه مبارک فجر خواهد بود.
انتهای پیام

captcha