پیشرفت امروز کشور قابل مقایسه با ۴۰ سال پیش نیست
کد خبر: 3786286
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
بطحایی:

پیشرفت امروز کشور قابل مقایسه با ۴۰ سال پیش نیست

گروه اجتماعی ــ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکانات و پیشرفت کنونی قابل قیاس با ۴۰ سال گذشته نیست، خاطرنشان کرد: می‌توانیم مقابل قلدری و زورگویی بایستیم و با تدبیر، مدیریت، بصیرت، مقاومت و پایداری از این جنگ ناجوانمردانه خارج شویم.

پیشرفت امروز کشور قابل مقایسه با ۴۰ سال قبل نیست

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته، 11 بهمن‌ماه در «همایش کشوری نیمکت‌های سوخته و یادواره شهدای زینبیه و ثارالله در میانه» بیان کرد: بمباران هشت سال دفاع مقدس یکی از شقاوتمندانه‌ترین رفتارهایی بود که دشمن با سنگ‌دلی تمام به کشورمان روا داشت و با خیال خود، از این روش می‌خواست مقاومت مردم را از بین برده و امید، استقلال و باور را در بین مردم بخشکاند.

وی ادامه داد: وقتی دشمن توان مقابله با رزمندگان کشور در خط مقدم را پیدا نکرد، به شهرها حمله‌ور شد که در این حملات کودکان و نوجوانان در معرض خطر قرار گرفتند.

بطحایی با اشاره به صادر نشدن هیچ‌گونه اعلامیه جهانی برای حوادثی همچون بمباران مدارس در میانه، گفت: عدم صدور اعلامیه جهانی برای محکومیت بمباران مدارس، چهره‌ی منافقانه‌ی مجامع بین‌المللی را رسوا کرد.

وی اضافه کرد: امروز حوادثی نظیر بمباران میانه در یمن، فلسطین، افغانستان و صدها نقطعه‌ی دیگر در دنیا رخ می‌دهد و نشانگر ننگ پایدار برای استکبار و استعمار جهانی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: صدها کودک و نوجوان در یمن زیر بمباران سردمداران رژیم سعودی قرار دارند و ده‌ها هزار کودک فلسطینی نیز زیر بمباران صهیونیست‌های حیوان صفت جان می‌دهند. در تمام این جنایت‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم، نقش آمریکا و رژیم صهیونیست آشکار بوده، اما باز مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند.

وی مطرح کرد: کمیته‌‌ حقوق کودک سازمان ملل متحد مسئولیت راهبری و نظارت کنوانسیون ۵۴ ماده‌ای حقوق کودک را برعهده دارد و اگر کشوری سرویس ویژه برای شکایت کودکان قرار ندهد، مدام در مجامع بین‌المللی مورد اتهام قرار می‌گیرد و امکان دارد علیه آن کشور قطعنامه نیز صادر کنند؛ اما این کنوانسیون در مقابل این همه جنایت سکوت کرده و اشک تمساح می‌ریزد.

بطححایی در خصوص برگزاری همایش کشوری نیمکت‌های سوخته، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش فرصتی بود تا به جامعه بین‌المللی تلنگری وارد شود. کودکان معصوم در جنگ‌ها و تجاوزات به جوامع محروم، همواره مثل اهرم فشار به جامعه هدف، مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص جنگ روانی آمریکا در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آمریکا با همان هدف قبلی خود و به منظور مجاب کردن ایران برای پیروی از سیاست‌های زورگویانه‌اش، به دنبال ناامید کردن مردم ایران است.

وی با بیان اینکه امکانات کنونی قابل قیاس با ۴۰ سال گذشته نیست، خاطرنشان کرد: می‌توانیم مقابل قلدری و زورگویی بایستیم و با تدبیر، مدیریت، بصیرت، مقاومت و پایداری از این جنگ ناجوانمردانه خارج شویم.

انتهای پیام

captcha