راهکارهای بیان تأثیرگذار آرمان های انقلاب اسلامی برای دانش آموزان
کد خبر: 3786306
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
دبیرکل انجمن های اسلامی دانش آموزان تبیین کرد؛

راهکارهای بیان تأثیرگذار آرمان های انقلاب اسلامی برای دانش آموزان

گروه جامعه ــ دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان حفظ حرمت و شخصیت دانش آموزان و مشارکت جویی از آنان در اجرای برنامه های فرهنگی را از راهکارهای بیان تأثیرگذار آرمان های انقلاب برای این قشر دانست و گفت: دانش آموزان را مصرف کننده و مخاطب صرف برنامه های فرهنگی قلمداد نکنیم.

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان‌، در گفت وگو با ایکنا؛ از راهکار‌های بیان تأثیرگذار چرایی وقوع انقلاب اسلامی و آرمان‌های این حرکت فرهنگی برای دانش آموزانی که امروز به شدت تحت تهاجم فرهنگی و تبلیغات و سیاه نمایی‌های دشمن قرار گرفته اند سخن گفت و اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در مواجهه با دانش آموز، حفظ حرمت آنان است. شخصیت دانش آموزان باید در قالب برخورد‌های مختلف به رسمیت شناخته شود تا در مرحله اول بتوانیم آنان را جذب و سپس وارد فضای تربیتی کنیم.

وی ادامه داد: سلب حق رأی در انتخابات از دانش آموزان سبب ساز تلقی و بیان واژه بچه نسبت به دانش آموزان شد، در صورتی که نوجوانان در همین سن و سال برای انقلاب و جبهه‌های دفاع مقدس از خودگذشتگی کردند و زمینه‌های پیروزی را فراهم آوردند.

وی دانش آموزان را توانمند‌ترین افراد در حل مشکلاتشان دانست و گفت: لازمه این امر آن است که هویت آنان به رسمیت شناخته شود و آنان را به عنوان مصرف کننده و مخاطب برنامه فرهنگی مدرسه لحاظ نکنیم چرا که این امر از نظر آنان بی حرمتی محسوب می‌شود و واکنش منطقی در برابر چنین رفتاری نشان نمی‌دهد بلکه تلاش می‌کند خود را از این پوسته رها کند، گاهی این تلاش ها در قالب اعتراض‌های مدنی واجتماعی نمود پیدا می‌کند.

تاریخی با تأکید بر اینکه معرفی آرمان‌های انقلاب اسلامی لزوما نباید با اجرای برنامه‌های فرهنگی از بالا به پایین در مدرسه دنبال شود، گفت: اگر هویت نوجوان را به رسمیت شناخته شود و به عنوان یک عضو جامعه به حساب آوریم، می توانیم از توانمندی های خود آنان استفاده کنیم. در برخی مدارس مدیران هوشمند جوان به این مهم پی برده اند و برطرف کردن مشکلات فرهنگی مدارس را به دانش آموزان واگذار کرده اند و دانش آموان با طراحی مکانیزم‌های ویژه در کم ترین زمان توانستند مشکل را برطرف کنند.

وی بر ضرورت ایجاد محتوای مناسب برای دانش آموزان و استفاده از ابزار روز برای فعالیت در شرایطی که دشمن هویت و اصالت آنان را هدف قرار داده است، تأکید و تصریح کرد: امروز با منطق سنتی و کتاب و جزوه نمی‌توان محتوا در اختیار دانش آموزان قرار داد. بلکه باید با شناخت فضای مجازی از آن به عنوان یک بستر مناسب استفاده کرد.

تاریخی ادامه داد: مدرسه از دانش آموزان مطالبه نکرد که برای همه مدرسه برنامه ریزی کنند و قشر خاکستری نوجوانان مدرسه را همواره مخاطب برنامه‌ها قرار دادیم، در صورتی که اگر از خود آنان در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشارکت می‌گرفتیم، می توانستیم میزان بیشتری از جذب را تجربه کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزایش دایره تأثیرگذاری را از اهداف این اتحادیه برشمرد و گفت: بر‌ای دست یابی به این هدف از اعضا خواسته ایم تا برنامه‌ها را به نحوی تنظیم کنند که همه دانش آموزان مدرسه بتوانند و علاقه‌مند باشند که در این برنامه‌ها مشارکت کنند نه اینکه برنامه‌ها صرفا به محلی برای دور هم بودن دانش آموزان مذهبی مدرسه تبدیل شود.

انتهای پیام

captcha