چهل سال با رسانه‌ها در۴۰ سالگی انقلاب
کد خبر: 3786492
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

چهل سال با رسانه‌ها در۴۰ سالگی انقلاب

گروه فناوری اطلاعات ــ رئیس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی؛ علی‌محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه‌ و شبکه‌های اجتماعی، در مورد  ویژه‌برنامه‌های این فرهنگ‌سرا که به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: فرهنگ‌سرای رسانه به‌مناسبت این ایام مبارک، برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. یکی از مهمترین رویکردهای ما در این زمینه، بحث تولید محتوا برای آشنایی نسل جوان است تا بدانند به چه علت ۴۰ سال پیش مردم دست به انقلاب زدند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی امروز، در فضای مجازی به شدت در حال تبلیغات علیه انقلاب و ارزش‌های آن هستند و سعی می‌کنند با ترسیم فضایی نوستالوژیک به جوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند این تصور را القا کنند که دوران طاغوت، روزگاری گل و بلبل برای ایران و ایرانیان بود.

اسماعیلی افزود: برای مثال این روزها، فضای مجازی پرشده از عکس‌های تطبیقی که در صدد مقایسه امروز با دوران قبل از انقلاب با رویکرد تخریب نظام است. گمان نکنید که این محتوا، به صورت تصادفی منتشر می‌شود بلکه کاملا حرفه‌ای و حساب شده است و مجموعه‌ای از اتاق‌های فکر ، پشت آن فعالیت می‌کند.

بررسی تحولات رسانه در چهل سالگی انقلاب

وی با اشاره به ساخت و تولید مجموعه برنامه‌های «چهل سال با رسانه» اظهار کرد: با‌توجه به نقش رسانه‌ها در زندگی امروز، فرهنگ‌سرای رسانه در صدد برآمد تا روند اقدامات، تغییر و تحولات رسانه‌ها در چهل سال اخیر را بررسی کند. این بررسی‌ها در حوزه‌های مختلف، نسبت رسانه با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار داده است. این مجموعه ارزشمند ضمن بررسی این موضوعات، به ارائه راهکارهای اصلاح برای جبران خلاءهای موجود پرداخته است.

رئیس فرهنگ‌سرای رسانه بیان کرد: ما ‌در این مجموعه تلاش کردیم در حد بضاعت خودمان محتوای مرتبط با این ایام را تولید کنیم. «به وقت عشق» یکی از این برنامه‌هاست که از سوی کانون آفتاب زندگی به مناسبت گرامی‌داشت دهه فاطمیه‌(س) در این ایام اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: نمایش فیلم مستند «آخرین پرواز» برنامه دیگری است که از سوی موسسه آیفیک برگزار خواهد شد. این فیلم با موضوع خلبان آزاده محمدرضا صلواتی و با حضور عوامل و دست اندرکاران این مستند به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام

captcha