همبستگی معارضان بحرینی با بیانیه شیخ عیسی قاسم
کد خبر: 3786512
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

همبستگی معارضان بحرینی با بیانیه شیخ عیسی قاسم

گروه بین‌الملل ـ جنبش آزادی‎ها و دموکراسی بحرین(حق) که از جریان‌های معارض این کشور است، حمایت کامل خود را از نخستین بیانیه آیت‌الله عیسی قاسم در خارج اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی اللؤلؤة؛ جنبش آزادی‎ها و دموکراسی بحرین (حق) در این باره اعلام کرد: این بیانیه و مضامین ارزشمند آن به مثابه نشانه‌ای است که اراده فرزندان شجاع بحرین را به سوی ادامه راه مقابله با ظغیانگری حکومت هدایت می‌کند.

جنبش حق با اشاره به اهمیت بالای این بیانیه به دلیل نزدیک بودن هشتمین سالروز انقلاب بحرین تأکید کرد: صدور این بیانیه در زمانی که حکومت بحرین به تجاوزات خود ادامه می‌دهد، نشانه روحیه بالا و اعتماد آیت‌الله عیسی قاسم به شیعیان بحرین پس از خداوند متعال است.

این جنبش معارض بحرینی همچنین اعلام کرد: آنچه در این بیانیه آمده به منزله مشخص کردن اصول و معیارهای حمایت از مظلومین بوده و مشوقی برای قیام به  حق‌، عدالت، ثبات و پایداری است.

جنبش حق تأکید کرد: ملت بحرین مضامین مهم این بیانیه را برای بزرگداشت سالروز آغاز انقلاب دریافت کرده و هرگونه تسلیم را که حکومت، رؤیای آن را با سرکوب و محاکمه‌های ظالمانه در سر می پروراند، رد می‌کند.

گفتنی است؛ آیت الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین عصر دیروز(12 بهمن‌ماه) با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با وضعیت کنونی این کشور اظهار کرد: این همان کشور بحرین است، کشور اسلام و ایمان، کشور علم و معرفت و هدایت، کشور عزت و کرامت و ایستادگی، ملت بحرین ملتی با عزت نفس و مقاوم در برابر ظلم است که ذلت و خواری و سرسپردگی را نمی پذیرد و هیچ چیز را بر دین، عزت، کرامت و آزادی اش مقدم نمی‌دارد.

وی افزود: ملت بحرین ملتی است که به کسی تعرض نمی‌کند و در برابر تجاوز تسلیم نمی‌شود، بالاتر از حق قرار نمی‌گیرد و به کمتر از آن رضایت نمی‌دهد و از آن عقب نشینی نمی‌کند. حقیقت، عدالت و آزادی جزو اصول ثابت و خواسته همیشگی این ملت است، آن را فراموش نمی‌کند و برای به دست آوردن آن خستگی ناپذیر است.

گفتنی است؛ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پس از دو سال حصر خانگی، 18 تیرماه امسال برای درمان وارد لندن شد که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و دوم مردادماه تحت عمل جراحی قرار گرفت. این روحانی شیعی بحرینی اوایل دی‌ماه از انگلستان به عراق برگشت و اکنون در نجف اشرف اقامت دارد.

انتهای پیام

captcha