برگزاری همایش نظام خانواده از دیدگاه ادیان در هندوستان
کد خبر: 3786537
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

برگزاری همایش نظام خانواده از دیدگاه ادیان در هندوستان

گروه بین‌الملل ــ همایش بین‌المللی «انسان معاصر و نظام خانواده از دیدگاه ادیان» در هندوستان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش نظام خانواده از دیدگاه ادیان در هندوستانبه گزارش خبرنگار ایکنا از هند؛ این همایش 24 و 25 بهمن برابر با 13 و 14 فوریه 2019 از سوی نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در هند، با شعار «تحکیم بنیان خانواده، افزایش کیفیت زندگی» در سالن اجتماعات دانشکده پلی‌تکنیک دانشگاه اسلامی علیگر برگزار می‌شود و این دانشگاه در برگزاری آن همکاری دارد.

شناخت نظام‌ها و ارزش‌های خانواده با رویکرد مطالعات تطبیقی ادیان، معرفی اندیشه‌ها و آموزه‌های اسلام درباره خانواده الگو،‌ افزایش آگاهی و مهارت‌های زندگی از طریق تبیین عوامل استحکام و تقویت نهاد خانواده، شناخت عوامل مساعد و نامساعد رفتاری در حوزه خانواده و ارائه راهکار، شناخت نقاط مشترک ادیان در زمینه خانواده مطلوب و تدوین منشور بین‌الادیانی خانواده و ارتباط و همکاری علمی میان پژوهشگران ایران با مراکز مطالعاتی و دین‌شناسی هند از اهداف این برنامه هستند.

همچنین در این همایش عوامل آرامش و بهداشت روانی خانواده در ادیان، ویژگی‌های خانواده الگو در احادیث و سیره نبوی و اهل بیت(ع)، نگرش ادیان نسبت به فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده، و نظام حقوقی خانواده در اسلام و سایر ادیان بررسی خواهد شد.

شخصیت‌های علمی،‌ پژوهشگران،‌ طلاب و دانشجویان در سطح ملی و بین‌المللی در همایش دانشگاه علیگر شرکت کرده و به تبادل آرا با یکدیگر می‌پردازند.

برگزاری همایش نظام خانواده از دیدگاه ادیان در هندوستان

انتهای پیام

captcha