پایان ثبت نام آزمون سراسری حفظ قرآن/ اعلام آمادگی 207 هزار نفر
کد خبر: 3786551
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

پایان ثبت نام آزمون سراسری حفظ قرآن/ اعلام آمادگی 207 هزار نفر

گروه مسابقات ــ پس از 32 روز مهلت، ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با اعلام آمادگی 207 هزار نفر در رشته‌های اصلی و حدود سه میلیون نفر در رشته حفظ جزء 30 که با عنوان بشارت 1452 شناخته می‌شود، پایان یافت.

پایان ثبت نام آزمون سراسری حفظ قرآن / 207 هزار نفر متقاضی حضور

به گزارش ایکنا؛ ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم روز 12 بهمن‌ماه و با ثبت 207 هزار و 608 نفر پایان یافت.
ثبت نام برای حضور در این آزمون از تاریخ 10 دی ماه آغاز شده بود و پس از سه بار تمدید بامداد روز گذشته پایان یافت. این در حالی است که ثبت نام در رشته‌های گروه الکترونیک شامل رشته‌های سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن کریم تا 30 بهمن‌ماه برای متقاضیان ادامه خواهد داشت.
در حالی میزان ثبت نام‌کنندگان برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پایان یافته است که استان خراسان رضوی و شهرستان تهران به عنوان استان و شهرستانی که بیشترین میزان ثبت نام را داشته‌اند، معرفی شده‌اند. همچنین قرآن‌آموزان موسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) شیراز نیز در بین موسسات قرآنی بیشترین میزان استقبال را داشته است.
بر اساس گزارش ایکنا، در بخش مربوط به طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم که با عنوان بشارت 1452 شناخته می‌شود نیز شاهد استقبال حدود سه میلیون نفری بوده‌ایم. در این بخش و در گروه کارکنان بیش از 600 هزار نفر، در بخش دانش‌آموزی بیش از دو میلیون و 240 هزار نفر و در بخش مردمی نیز نزدیک به 100 هزار نفر ثبت‌ نام کرده‌اند.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی برگزار می‌شود. علاوه بر این، امسال رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم در قالب طرح بشارت 1452 نیز در نظر گرفته شده است.
آزمون رشته‌های الکترونیک روزهای اول و دوم اسفندماه، آزمون رشته‌‌های کتبی روز نهم اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی نیز روزهای 11 تا 23 اسفندماه در رشته‌ها و گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha