آغاز جشن‌های چهلمین فجر پیروزی با «عصر خاطره انقلاب اسلامی» در فارس
کد خبر: 3786603
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

آغاز جشن‌های چهلمین فجر پیروزی با «عصر خاطره انقلاب اسلامی» در فارس

گروه فرهنگی ـ همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم «عصر خاطره انقلاب اسلامی» در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، پیشکسوتان و خانواده شهدای انقلاب اسلامی فارس، با همراهی دستگاه‌های فرهنگی استان، جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با برگزاری آیین بزرگ عصر خاطره انقلاب اسلامی آغاز کردند.
در این آیین که با مشارکت دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد جمعی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی شیراز خاطرات خویش را از این ایام بیان کردند.
محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در این مراسم گفت: این روزگار، عهد انقلاب اسلامی است و آنچه در این عهد بر ما گذشته جز زیبایی نبوده است.
وی افزود: در چهل سال گذشته گاهی فروافتادیم و در خون خود غلتیدیم اما باز بلند شدیم و آنچه را دیدیم جز زیبایی نبوده است چراکه در عاشورا یاد گرفتیم «ما رایت الا جمیلا».
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: این برنامه در طلیعه چهلمین بهار انقلاب اسلامی محصول تلاش دستگاه‌های فرهنگی و ماحصل یک کار جمعی است دستگاه‌هایی که چهل سال تلاش کرده‌اند و امروز گردهم آمده‌اند تا چهلمین فجر پیروزی را گرامی بدارند.
در ادامه این نشست حسین فرهنگ اصلاحی، از مبارزان انقلاب اسلامی و از شاهدین شهادت شهید اکبر رستمی نخستین شهید شیراز در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرات خویش را از دستگیری خویش و شهادت این شهید بزرگوار بیان کرد.
سردار قاسم سلطان‌آبادی، دیگر خاطره‌گوی این مراسم بود که خاطرات خویش را از واقعه پنج رمضان شیراز گفت و سپس رسول عزیز قائد شریفی، مدیر مرکز مستندات انقلاب اسلامی شیراز خاطرات خویش را از انقلاب اسلامی و دوران مبارزه، راهپیمایی ماه محرم جمعیت اتحاد حسینی و راه‌اندازی این مرکز را بیان کرد.
قائدشرفی در سخنان خویش گفت: من هیچگاه جناح‌گرایی و عملکرد گروهی و خطی در کارم نداشته‌ام؛ قریب ۱۲۸ ملیون تومان برای این مرکز بدهکار شدم و نهادها و ادارات ذیربط فقط از مرکز دیدار كردند اما هیچ کمکی به ما نکردند.
وی افزود: مدیران استان بدانند از آمریکا مراجعه کردند که ما حاضریم این مدارک و اسناد را بخریم و تو را از خاک بلند کنیم. بی بی سی هم پیشنهاد داشت مگر بقیه آرشیو و اسنادها را نبردند؟! اما حاشا و کلا که به خون شهدا خیانت کنیم.
پس از اجرای یک قطعه ملی میهنی با صدای مهدیا علیزاده، با حضور شهردار شیراز و رئیس حوزه هنری و جمعی از مدیران ضمن رونمایی از پوستر نمایش روزهای بی‌قوام زنگ تئاتر انقلاب نواخته شد. این نمایش از فرداشب به مدت یک هفته شامل 10 اجرا به کارگردانی اصغر گروسی در مجموعه هنر شهر آفتاب روی صحنه می‌رود.
در ادامه این مراسم با حضور همین جمع از تازه‌ترین اثر واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با عنوان شیراز در آیینه انقلاب اسلامی شامل عکس‌های انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شهر شیراز به کوشش رسول قائدشرفی و مجید ایزدی رونمایی شد و سپس از خانواده اولین شهید انقلاب اسلامی شیراز شهید اکبر رستمی و خانواده جمعی از شهدای انقلاب اسلامی تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha