بازنشر اعطای نشان ناو جنگی به یک قاری قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3786772
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲

بازنشر اعطای نشان ناو جنگی به یک قاری قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعطای نشان ناو به مدیر رادیو قرآن، انتشار بیانیه سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب و پایان ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از جمله مهم‌ترین رویدادهای خبری بوده است که بیشتر از هر خبر دیگری در صفحات معارفی رسانه‌ها بازنشر یافته است.

بازنشر اعطای نشان ناو سهند به مدیر رادیو قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 13 بهمن‌ماه بیش از هر خبر دیگری به بازنشر خبر اعطای نشان ناو به مدیر رادیو قرآن و برگزاری محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب بر عرشه این ناو، پرداخته‌اند. در ادامه خبرهای منتشر شده در این صفحات را می‌خوانیم:
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از برنامه‌‌های کاروان قرآنی انقلاب و حضور این کاروان در استان هرمزگان و اجرا در عرشه ناو خبر داده است. همچنین در این خبر از اهدای نشان ناو از سوی مسئولان نیروی دریایی ارتش به «احمد ابوالقاسمی»، مدیر رادیو قرآن به پاس سال‌ها تلاوت در راه قرآن کریم خبر داده شده است.
این خبرگزاری اطلاعیه سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت فرارسیدن چهلمین فجر انقلاب اسلامی را منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم؛ «چهلمین فجر انقلاب اسلامی یادآور میلاد نوین ملت غیوری است که یکی از شورانگیزترین و زیباترین تحولات حماسه‌آفرین تاریخ را بر مبنای ایمان و بر محور ولایت آفرید. پیروزی انقلاب اسلامی ایران انفجار نور و فوران خشم و خروش مقدسی بود علیه همه‌ حق‌کشان و زورگویان و طاغوتیان زمان».
حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع قرآن‌آموزان مرکز شبانه روزی حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم امام سجاد(ع) وابسته به مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از دیگر خبرهای امروز فارس است. رضایی در این دیدار که در امامزاده شاه‌جمال(ع) قم صورت گرفته گفته است؛ «هر کجا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر آنها را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌ کردیم، اما هر جا چشم امید به آمریکا داشتیم، عقب ماندیم».
این خبرگزاری در ادامه مطالب خبری امروز خود خاطرات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی طباطبایی» استاد اخلاق در مورد اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را بازنشر داده است. در بخشی از این مطلب که با تیتر «حال و هوای مسجد موسی بن جعفر (ع) قبل از انقلاب/ اقامه نماز شکسته به دلیل اخطارهای ساواک» بر روی خروجی قرار گرفته؛ آمده است؛ «وقتی من از مشهد به تهران منتقل شدم، قرار بود در مسجد موسی بن جعفر(ع) اقامه نماز کنم. اما اخطارهایی به من داده شد. لذا اول نماز را به صورت شکسته خواندم. همان شب اول، آقای عبدالرضا حجازی از سخنوران متبحر و حاج آقا طیب از هیئت کاظمیه دولاب به منزل من آمدند و چگونگی ساختن مسجد و شرح وقایع از ورود آیت‌الله سعیدی را گفتند و این مطالب در جهت اثبات حقشان بیان می‌کردند».
خبرنگار خبرگزاری فارس در بین مطالب خبری امروز خود در گزارشی به دنبال پاسخی برای این پرسش رفته است که «چرا نماز می‌خوانیم؟» و پاسخ خود را از حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» دریافت کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است؛ «نماز از ارکان عبادات حق است، بنابراین اول باید بدانیم چرا خداوند را عبادت می‌کنیم تا آنگاه فلسفه نماز نیز روشن شود. یکی از پایدارترین و قدیمی‌ترین تجلیات روح آدمی و یکی از اصیل‌ترین ابعاد وجود آدمی، حس نیایش و پرستش است، هر زمان و مکانی که بشر وجود داشته است، نیایش و پرستش نیز وجود داشته است».
بارگذاری تلاوت ترتیل آیات ۱۱ تا ۳۹ سوره مبارکه «معارج» واقع در صفحه ۵۶۹ قرآن کریم با صدای «شهریار پرهیزکار» از دیگر مطالب خبری این خبرگزاری در روز 13 بهمن‌ماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم گزارشی از آیین اختتامیه ششمین همایش قرآن، عترت و سلامت مخابره کرده است. در بخشی از این گزارش که تیتر آن به جمله‌ای از صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» اختصاص یافته، آمده است؛ «اسلام، هم برای سلامت جسم و هم برای سلامت روح انسان‌ها برنامه‌ دارد. پزشکان باید علاوه بر درمان جسم بیمار، بر روح بیماران هم طبابت کنند. به هرحال سخن شما تاثیرگذار است؛ بنابراین برای هر بیمار یک دقیقه هم وقت بگذارید و نصیحت کنید».
تسنیم نیز امروز 13 بهمن‌ماه از حضور کاروان قرآنی انقلاب در استان هرمزگان و برگزاری محفل انس با قرآن توسط اعضای این کاروان در عرشه ناو خبر داده است. در این محفل نورانی «احمد ابوالقاسمی» و «سیدمحمدجواد حسینی» دو نفر از قاریان بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخته‌اند. همچنین اعطای نشان ناو به مدیر رادیو قرآن خبر دیگری است که این خبرگزاری به صورت مجزا به آن پرداخته است.
یادداشتی دریافتی از «داود عامری» از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است که در آن دستارودهای فرهنگی انقلاب اسلامی تبیین شده است. در این یادداشت به نیروی انسانی تحصیل کرده و دانشگاهی به مثابه یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره شده است.
«روضه جانسوز حضرت صدیقه(س) از کاظم غفارنژاد»، «جشنواره بزرگ فرهنگی هنری چهل برگزار می‌شود»، «آلبوم نخل شکسته با صدای استاد سازگار منتشر شد»، «نگاهی به سفر کاروان قرآنی انقلاب به هرمزگان»، «ایران مقتدر جدیدترین اثر گروه محمدرسول‌الله(ص)» و دو گفت‌وگو به منسابت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری در روز 13 بهمن‌ماه است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از اجرای طرح افق در 110 بقعه شاخص کشور خبر داده است. بر اساس این خبر طرح جامع افق همان پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و قرآنی است که با جانمایی و واسپاری به تشکل‌های شاخص اجرا می‌شود. این طرح در فاز اول که مقارن با فجر ۴۰ انجام می‌شود، در ۱۱۰ بقعه متبرکه، عملیاتی و در یک برنامه میان مدت در ۵۰۰ بقعه شاخص اجرایی خواهد شد.
ایسنا امروز دو خبر از آیین‌ خطبه‌خوانی خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) منتشر کرده است که یکی از آنها به صحبت‌های آیت‌الله «سیدمحمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم اختصاص یافته است. نماینده ولی فقیه در استان قم گفته است؛ «مردم ایران باید بدانند که خدا آن‌ها را از دست طاغوت نجات داد و با کسی قوم‌ و خویشی ندارد، اگر بخواهیم همان راه طاغوت را برویم، سخن حق را نشنویم، به دستورات رهبری گوش نکنیم و به دیگران ظلم کنیم، مانند فرعونیان نابود می‌شویم».
گفت‌وگو با «سیامک مره‌صدق» یکی از هموطنان یهودی از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. این شهروند یهودی در گفت‌وگوی مبسوط خود با خبرنگار ایسنا، از خاطرات روزهای انقلاب، نقش‌آفرینی یهودیان در این نهضت مردمی و دفاع‌مقدس سخن گفته است. تمایز میان نگرش صهیونیسم و یهودیت، ریشه‌ها و فرهنگ یهودیان ایران و دغدغه‌ها و مواضع آن‌ها نسبت به کارشکنی‌های دشمنان از دیگر مباحث مطرح شده در این گفت‌وگو است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در یکی از خبرهای خود از برگزاری اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران خبر داد و در خبر دیگری به اجرای طرح افق در 110 بقعه شاخص کشور پرداخته است.
برگزاری محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب در ناو و اهدای نشان به مدیر رادیو قرآن در انتهای این محفل انس یکی دیگر از خبرهای این خبرگزاری در روز 13 بهمن‌ماه است و پس از آن نیز بیانیه سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت چهلمین سال فجر انقلاب اسلامی را منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان همچنین بیانیه جامعه قرآنی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) را امروز منتشر کرده است. این مراسم روز چهارشنبه 10 بهمن‌ماه برگزار شد.
«چه عملی بندگان خدا را بیشتر به خدا نزدیک می‌کند؟»، «عصر شعر چله نور با حضور سعید حدادیان برگزار می‌شود»، «محور سخنرانی‌های ایام فاطمیه، ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) است»، «نباید مشکلات عده‌ای را به تمام انقلاب و کشور بسط داد»، «مداحی‌‌ ای به فدای نغمه قرآنت با نوای محمود کریمی»، «عاقبت سبک شمردن گناه» و «حدیثی از امام هادی(ع) در مورد کوتاهی کردن» از جمله مطالب خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.
مهر
خبرنگار صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر طی گفت‌وگویی با «مهدی بابائی»، مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران به معرفی برنامه‌های این مرکز پرداخته است. کتابت سوره مبارکه انسان و برپایی نمایشگاه بانوان کاتب با عنوان «شمیم ریحان» در موزه ملک از جمله برنامه‌های این مرکز معرفی شده است.
مهر همچنین از پایان ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داده است. در این خبر آمار نهایی تعداد ثبت نام‌کنندگان در بخش‌های کتبی و شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم غیر از رشته‌های الکترونیکی اعلام شده است. این خبرگزاری در کنار این خبر همچنین از حضور پنج هزار گیلانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داده است.
اعطای نشان ناو به مدیر رادیو قرآن پس از برپایی محفل انس با قرآن بر روی عرشه این ناو از دیگر خبرهای امروز خبرگزاری مهر است.
مهر نیز همچون باشگاه خبرنگاران جوان بیانیه جامعه قرآنی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل که روز 10 بهمن‌ماه انجام شده است را امروز منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز و تا زمان انتشار این گزارش دو خبر بر روی خروجی خود قرار داده است. اجرای تئاتر «صورت‌های تاریک» در پردیس تئاتر تهران و در ایام فاطمیه یکی از این خبرهاست.
ایرنا همچنین در خبر دیگری از آغاز به کار همایش سراسری جامعه قرآنی در مشهد خبر داده است. در این همایش 300 نفر از حافظان و قاریان بین‌المللی و کشوری در چهار کارگروه به صورت تخصصی بحث و تبادل نظر می‌کنند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران تنها خبر منتشر شده تا زمان انتشار این گزارش را به دیدار مسئولان کتابخانه آیت‌الله بروجردی با آیت‌الله علوی گرگانی اختصاص داده است. در بخشی از این خبر می‌خوانیم؛ «آیت‌الله علوی گرگانی با نقل خاطره‌ای از کلاس درس امام خمینی، گفت: در یکی از کلاس‌ها، وقتی اسم آیت‌الله بروجردی برده شد، امام فرمودند سلام‌الله علیه. عده‌ای از شاگردان فکر کردند ایشان اشتباه کرده‌اند و برای یادآوری، بلند گفتند رحمت‌الله علیه؛ که امام (ره) لبخند زدند، به این معنا که اشتباه نکرده‌اند و سه، چهار بار دیگر هم گفتند سلام‌الله علیه».
میزان
خبرگزاری میزان با انتشار دو مطلب معارفی صفحه دین و اندیشه را به روزرسانی کرده است. یکی از این دو مطلب به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد نماز و دیگری حکایتی از یکی از زائران نجف اشرف است.

انتهای پیام 

captcha