تجمع در مقابل کنسولگری چین در حمایت از مسلمانان اویغور
کد خبر: 3786821
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
در استرالیا انجام شد؛

تجمع در مقابل کنسولگری چین در حمایت از مسلمانان اویغور

گروه بین‌الملل ــ کنسولگری چین در شهر ملبورن استرالیا امروز (شنبه) شاهد تجمع اعتراض‌آمیز در حمایت از مسلمانان اویغور بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ جمعیت «جامعه اسلامی» در استرالیا امروز تجمعی اعتراض‌آمیز در حمایت از مردم مسلمان اویغور در چین برگزار کرد.

تجمع‌کنندگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: حکومت چین ظلمی برنامه‌ریزی شده را در حق مردم اویغور در اردوگاه‌های این کشور انجام می‌دهد و هر کسی که فرائض دینی‌اش را ادا می‌کند تحت فشار قرار گرفته و زندانی می‌شود.

تجمع‌کنندگان در این بیانیه همچنین اعمال حکومت چین در برابر مسلمانان اویغور را نقض حقوق بشر دانستند و اظهار کردند: ما برای حمایت از برادرانمان در اویغور و نیز برای توقف ظلم و ستم علیه آنها و رساندن صدای آنان به همه دنیا در اینجا جمع شده‌ایم.

این تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل کنسولگری چین در شهر ملبورن استرالیا یک ساعت طول کشید.

اویغورها مردم ساکن شمال غرب چین هستند که در ایالت خودگردان سین‌کیانگ یا ترکستان شرقی (اویغورستان) به مرکزیت اورومچی زندگی می‌کنند. مردم اویغور از اقوام ترک و مسلمان سنی هستند. کشور چین حدود ۴۰ میلیون مسلمان دارد و در سال‌های اخیر دولت چین سخت‌گیری‌های زیادی در مقابل مسلمانان کشور در پیش گرفته است.

انتهای پیام

captcha