دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در سبزوار تشریح شد
کد خبر: 3786845
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
در نشست خبری با اصحاب رسانه کاروان بسیج خراسان؛

دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در سبزوار تشریح شد

گروه شهرستان‌ها ــ همزمان با دهه فجر همراه کاروان رسانه‌ای بسیج خراسان به سراغ مسئولان سبزوار می‌رویم که در فرمانداری این شهرستان گرد هم جمع شده‌اند و قرار است فعالیت‌های ۴۰ ساله انقلاب را بیان کنند، برخی از مسئولانی که طی سال هیچ نشست خبری با رسانه‌ها نداشتند و حتی خبرنگاران حوزه شهرستان خودشان را نیز نمی‌شناختند.

بررسی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در سبزواربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن محرابی، رئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار در نشست خبری با اصحاب رسانه کاروان بسیج که از 16 رسانه کشوری حضور داشتند، با بیان اینکه درصد با سوادی از 15 درصد در ابتدای انقلاب به 97.5 درصد رسیده، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درباره مدارس کانکسی در سبزوار گفت: قرار دادن کانکس در برخی از روستاها به منزله محرومیت نیست و در حال حاضر 9 مدرسه کانکسی در روستاهای کم جمعیت داریم که قیمت هر کانکس با امکانات آن 80 میلیون تومان است.
وی با اشاره به کمک 9 میلیارد تومانی خیران برای ساخت 45 فضای آموزشی اضافه کرد: 95 درصد سیستم گرمایشی شهری و روستایی در مدارس استاندارد شده است.
در ادامه سیدعلی کوشکی، شهردار سبزوار با بیان اینکه خدماتی که انقلاب اسلامی در این 40 ساله در سبزوار در بحث شهرسازی و و فضاسازی انجام داده است، بی‌نظیر است، عنوان کرد: در قبل از انقلاب تنها یک باغ ملی در سبزوار وجود داشت در حالی که در حال حاضر در سبزوار 82 پارک در 300 هکتار فضا برای تفریح و استفاده مردم ساخته شده است.
وی با اشاره به اجرای 80 برنامه فرهنگی در سال جاری در سبزوار توسط شهرداری در این فضاها افزود: 220 هزار نفر ساعت از این برنامه‌ها استفاده کردند.
وی درباره مشکلات تجهیرات آتش‌نشانی سبزوار برای اطفا حریق در ساختمان‌های بلندمربته گفت: اطفا حریق توسط سیستم‌های آتش نشانی تا هفت طبقه ممکن و قرار بود با خرید نردبان هیدرولیک این مشکلات حل شود که شهرداری سهم 50درصدی منابع مالی مربوطه را تامین کرد اما بقیه منابع مالی آن تامین نشد و به دلیل مشکلات بودجه‌ای خرید نردبان هیدرولیک فعلا میسر نشده است.
علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دیگر سخنران این نشست خبری با بیان اینکه علوم پزشکی سبزوار 32 سال تأسیس شده و قبل از آن وجود نداشته که بخواهیم آمار مقایسه‌ای با قبل از انقلاب داشته باشیم، تصریح کرد: سهم سلامت در بودجه سال 56 نیم درصد بود و در حال حاضر این بودجه به 9درصد رسیده است. نگاه دولت در سال 97 به حوزه سلامت 18 برابر شده است.
وی اضافه کرد: خانه بهداشت در قبل از انقلاب وجود نداشت و در حال حاضر 194 خانه بهداشت در دیار سربداران در 9 مرکز داریم و تعداد پزشکان از 10 نفر به 60 نفر در این مراکز رسیده است.
وی با اشاره به کاهش مرگ و میر مادران در بعد از انقلاب از 25 به 7درصد اضافه کرد: در حال حاضر 105 درصد واکسیناسیون داریم که 5 درصد اضافه مربوطه به مهاجران است.

ساخت بیمارستان خوشاب و توسعه بیمارستان جوین
وی با تأکید بر افزایش امید به زندگی از 55 به 75 در کشور عنوان کرد: هم اکنون 600 پزشک در دیار سربداران در حال خدمت رسانی هستند.
مسلم درباره علت به سرانجام نرسیدن ساخت بیمارستان‌ شهرستان‌های خوشاب و داورزن و تبدیل آن‌ها به درمان بستر و تغییر مجدد از درمان بستر به بیمارستان با کلنگ زنی جدید، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بر مبنای نقشه راهی که وزارت بهداشت در کشور ارائه می‌دهد فعالیت می‌کند و در نقشه راه جدید بر اساس آخرین تغییرات انجام شده بیمارستان شهرستان جوین از 32 به 91 تختخوابی تبدیل، بیمارستان شهرستان خوشاب تا سال 1400 به صورت 61 تختخوابی ساخته خواهد شد و برای داورزن فعلا بیمارستانی برای ساخت در نظر گرفته نشده است.
وی اضافه کرد: بیمارستان شهرستان خوشاب در 850 متر مربع همزمان با دهه فجر عملیات ساخت آن اجرایی خواهد شد و در ابتدا 32 تختخوابی ساخته می‌شود.
در ادامه سیدحمید شهرآیینی، مدیر اداره توزیع برق سبزوار با ابراز اینکه شهرستان سبزوار دارای 150 هزار مشترک برق است درباره خدمات انقلاب گفت: در ابتدای انقلاب 6 هزار مشترک برق داشتیم و در حال حاضر 100 درصد روستاها از نعمت برق برخوردارند.

خودکفایی در تولید گندم
وی با بیان اینکه 100 درصد چاه‌های کشاورزی برقدارشده‌اند مگر اینکه مشکل قانونی داشته باشند، عنوان کرد: پیک بار مصرف برق در سبزوار در ابتدای انقلاب یک و نیم مگاوات بود که الان با رشد مصرف برق 130 مگاوات رسیده است.
منصور برغمدی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در ادامه با تاکید بر اینکه امروز از واردکننده 100درصد گندم قبل از انقلاب به خودکفایی در تولید گندم رسیدیم، بیان کرد: در تولید ماهی شهرستان سبزوار 35درصد مصرف ماهی استان خراسان را تامین می‌کند و در مرغداری از دو واحد مرغداری در ابتدای انقلاب با 20 هزار جوجه به 300 واحدمرغداری با ظرفیت 20 میلیون قطعه جوجه رسیدیم و مصرف مرغ در کشور از 2 کیلوگرم در سال 27 کیلوگرم رسیده است.
در ادامه مرضیه کسرایی‌فر، رئیس بهزیستی سبزوار با بیان اینکه مستمری افراد تحت پوشش در چند سال اخیر به طور متوسط 3.5 برابر افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر 12 هزار خانوار در سامانه بهزیستی ثبت شده اند و 4710 خانواده تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
وی در رابطه با افراد باقی مانده در نوبیت تحت پوشش قرار گرفتن اضافه کرد: در حال حاضر 200 خانواده در نوبت هستند و به مرور در ماه‌های آینده این افراد به استفاده از خدمات اجتماعی این سازمان اضافه خواهند شد.

انتهای پیام

captcha