فعالیت ۲۸۰ قاری در سمنان
کد خبر: 3786986
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

فعالیت ۲۸۰ قاری در سمنان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از فعالیت 280 قاری در استان خبر داد و گفت: ۵۰ نفر از آن‌ها قاری ممتاز کشوری هستند.

فعالیت 280 قاری قرآن در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز 14 بهمن در نشستی با مسئولان موسسات قرآنی استان سمنان در شاهرود اظهار کرد: مهمترین دستـاوردهای قرآنی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، می‌توان به تربیت دو هزار نفر معلم قرآن کریم در رشته‌های مختلفی چون روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ و پیش‌دبستانی اشاره کرد که موفق به اخذ گواهینامه تربیت‌معلم شده‌اند.

وی ادامه داد: در این استان ۱۶۰ نفر حافظ کل قرآن کریم وجود دارد که ۲۲ نفر از آن‌ها دارای مدرک تخصصی حفظ هستند همچنین این استان۲۸۰ نفر قاری قرآن کریم دارد که ۵۰ نفر از آن‌ها قاری ممتاز کشوری محسوب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ دوره تربیت معلم قرآن کریم در استان برگزار شده یاداور شد: ۶۲ نفر در سطح استان دارای گواهینامه تربیت ممتحن مجاز دوره‌های تربیت معلم و ۱۹ نفر دارای گواهینامه تربیت مدرس هستند که می‌توانند در دوره‌های تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم تدریس کنند.

وی متذکر شد: ۵۴ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت (ع)، ۲۷ خانه قرآن و عترت (ع) شهری و ۳۴ خانه قرآن و عترت (ع) روستایی در سطح استان سمنان پروانه فعالیت دارند، که این مؤسسات و تشکل‌ها در کنار جلسات سنتی و هفتگی، اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان به آموزش قرآن کریم و فعالیت‌های این حوزه در طول سال می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  با تاکید بر اینکه ۱۲۰ تشکل قرآنی اعم از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع)، خانه‌های قرآن و عترت (ع) شهری و روستایی مجوز فعالیت گرفته‌اند که در کنار سایر فعالان قرآنی سطح استان به ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش کلام الله مجید می‌پردازند اذعان کرد: مجمع اساتید قرآنی استان سمنان با حضور ۲۰ نفر از اساتید و پیشکسوتان آموزش قرآن، از سال۹۵ تشکیل شده که اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت (ع) استان نیز از سال ۸۶ تشکیل و فعالیت دارد.

انتهای پیام

captcha