شهید مطهری؛ موضوع مقاله روزنامه سریلانکایی
کد خبر: 3787036
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

شهید مطهری؛ موضوع مقاله روزنامه سریلانکایی

گروه بین‌الملل ـ روزنامه «تینا کاران» سریلانكا در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد شهید آیت‌الله مطهری، مقاله «متفکر بزرگ مسلمان» را منتشر كرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در این مقاله به ذکر خلاصه‌ای از زندگینامه شهید مطهری پرداخته شده و آمده است که وی از شاگردان برجسته علامه طباطبایی و امام خمینی(ره)، پدر انقلاب ایران، بود که به واسطه هوش سرشار و تلاش‌های بی‌وقفه، شخصیتی بی‌نظیر در عرصه علوم اسلامی و انسانی داشت. به همین علت شهید مطهری موفق می‌شود همچون اندیشمند بزرگی در علوم اسلامی و حتی فلسفه منشأ خدمات مهمی شود و تلاش‌های وی برای برقراری عدالت در جامعه و جلوگیری از انحراف فکری مسلمانان بود.

در این مقاله همچنین به فعالیت‌های دانشگاهی و حضور شهید مطهری در مجامع علمی غیرحوزوی نیز پرداخته شده که مجموعه این تلاش‌ها، سخنرانی‌ها و فعالیت‌ها منجر به تولید تعداد زیادی کتاب در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی شده است.

تلاش‌ها و خدمات علمی و دینی شهید مطهری، فعالیت‌های سیاسی و همراهی با امام خمینی(ره) و نهضت انقلاب از دیگر بخش‌های مقاله است و در ادامه تأکید شده وی از نزدیکان و مشاوران مورد اعتماد رهبری انقلاب اسلامی بود که این امر زندان و سایر محدودیت‌ها را به دنبال داشت.

این مقاله پس از اشاره به فعالیت‌های سیاسی شهید مطهری در طول نهضت اسلامی، به سخنرانی مهم ایشان درباره فلسطین می‌پردازد و آن را برجسته می‌کند و بخشی از آن را به این شرح بیان داشته است: «اگر ما می‌خواهیم در برابر خدا و پیامبر اکرم(ص) سربلند باشیم، باید از برادران فلسطینی حمایت و مردم مسلمان را برای حمایت از آنها بسیج کنیم. اگر پیامبر(ص) اکنون زنده بودند، چه می‌کردند و چه تصمیمی می‌گرفتند. هر فردی که در خصوص حمایت از فلسطین و مردم آن صحبت نکند و تلاش نکند خیانتکار است».

سپس، مقاله روزنامه تینا کاران به پیروزی انقلاب اسلامی و حضور فعال شهید مطهری در ایران پس از انقلاب و در نهایت به موضوع شهادت ایشان پرداخته است.

انتهای پیام

captcha