برگزاری همایش «فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی» در کردستان
کد خبر: 3787337
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

برگزاری همایش «فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی» در کردستان

گروه فرهنگی- همایش «فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان شامگاه گذشته،۱۴ بهمن در همایش فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی در سنندج اظهار داشت: وجود هنرمندان شاخص و فاخر در کردستان مهمترین دلیل نامگذاری این استان با عنوان فرهنگی است.
وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت هنر در استان افزود: موج تأثیرگذاری هنر هنرمندان این استان علاوه بر مناطق مختلف ایران اسلامی در خارج از کشور نیز نمایان است.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص هنر و توجه و اهمیت ایشان به این مقوله بیان کرد: معظم له فرمودند هنر آنقدر باید خوب و اثرگذار باشد که جوانان در هر زمان و ‌مکانی موسیقی که شما روی آن کار می‌کنید، را زمزمه کنند.
وی با بیان اینکه شش اجلاسیه در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان برگزار می شود، عنوان کرد: بهترین و تاثیرگذارترین اجلاسیه این کنگره بایستی اجلاسیه شهدای هنرمند باشد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر توجه بیش از پیش به گروه‌های سرود دانش‌آموزی اعلام کرد: در این گونه برنامه ها فضایی هنرمندانه، معنوی و احساسی حاکم می شود که لازم است به آن توجه بیشتری شود.
سردار رجبی، حوزه فرهنگ و هنر را در توسعه استان و سلامت روح و روان مردم تاثیرگذار دانست و افزود: همچنان که پیشمرگان مسلمان کُرد برند کردستان هستند کارهای هنری بویژه در حوزه موسیقی همچون دف‌نوازی نیز برند این استان است.
سردار مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان در این همایش گفت: هنرمندان باید با زبان هنر صدای شهدا که نوای شجاعت و شهامت است را به گوش جهانیان برسانند.
در این همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی جمعی از خانواده شهدا از جمله امیر سرتیپ محمود امان اللهی مورد تجلیل قرار گرفتند و سپس از تقویم دیواری شهدای هنرمند استان رونمایی شد.
یادآور می‌شود؛ همایش فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی از سری برنامه‌های موضوعی اجلاسیه شهدای هنرمند کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان که در ۳۰ فروردین سال آینده در سنندج برگزار خواهد شد، بود.
انتهای پیام

captcha