برگزاری کارگاه شناخت انقلاب اسلامی در اوگاندا
کد خبر: 3787375
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

برگزاری کارگاه شناخت انقلاب اسلامی در اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا کارگاه «شناخت انقلاب اسلامی، اهداف، دستاورها و نقش آن در ایجاد وحدت و بصیرت» را برای امامان جمعه و جماعات شهر «ایگانگا»ی این کشور برگزار كرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ با همکاری شورای علمای منطقه ایگانگا و رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور تعریف و ارائه تصویر حقیقی از ماهیت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، کارگاه آموزشی یک روزه «شناخت انقلاب اسلامی، اهداف، دستاورها و نقش آن در  ایجاد وحدت و بصیرت» برای 86 امام جمعه و جماعت شهر ایگانگا و نیز شخصیت‌های تأثیرگذار این شهر برگزار شد.

شیخ اسماعیل واگوبی، قاضی و نماینده شورای عالی مسلمانان اوگاندا، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در این كشور، آدم سبیالا، استاد دانشگاه و تحلیلگر اسلامی، شیخ عبدالسلام، رئیس مجتمع آموزشی مدینة العلم و شیخ حسین ماروی، مدیر دبیرستان اسلامی ایگانگا، از جمله سخنرانان و مدرسان این کارگاه بودند كه در مسجد بوتابالا شهر ایگانگا برگزار شد.

تأکید بر تقریب مذاهب و وحدت بین مسلمانان، همکاری و تشریک مساعی امامان جمعه و جماعات و مساجد، برگزاری همایش‌ها و کارگاهایی که به مودت و برادری منجر شود، بصیرت، بدعت و تعریف آن، افزایش سطح علم و دانش امامان جمعه و جماعات، دشمن‌شناسی، تبعیت از سیاست‌های وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران، داشتن برنامه‌های مشترک با رایزنی فرهنگی ایران، احترام پیروان مذاهب به یکدیگر  و پرهیز از هرگونه اختلاف که از سوی دشمن دنبال می‌شود، معرفی گوشه‌هایی از شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبری صادقانه امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) و ... از جمله موضوعات و نکاتی بودند که سخنرانان و مدرسان در این کارگاه با استدلال نقلی و عقلی به تشرح جزئیات آنها پرداختند.

امام(ره)؛ بزرگ‌ترین رهبر مسلمان

شیخ اسماعیل واگوبی، قاضی و نماینده شورای عالی مسلمانان اوگاندا، در سخنرانی خود در این كارگاه از امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین رهبر مسلمان در جهان معاصر یاد کرد و از امامان جمعه و جماعت خواست با تبعیت از سیاست‌های وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران متحد شوند و به تبلیغات مسموم و بیمار عده‌ای اندک توجه نکنند.

برگزاری کارگاه شناخت انقلاب اسلامی در اوگاندا

موضوع سخنان آدم سبیالا، تحلیلگر مسائل اسلامی، هم با توجه به فعالیت‌های گسترده افراط‌گرایان در منطقه، بدعت بود. وی با ارائه تعریفی از بدعت، به تشریح اهداف گروه‌های تندرویی که تصویری نادرست و خشن از اسلام ترسیم می‌كنند و موجب وهن اسلام و مسلمین و در نهایت متهم كردن شیعیان و ایجاد اختلاف بین امت اسلام می‌شوند پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدف تکفیری‌ها و سلفی‌ها بر هم زدن وحدت امت اسلامی است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام و مسلمانان جان تازه‌ای در جهان گرفتند.

این استاد دانشگاه سپس با بیان اینکه آنچه افراطی‌ها انجام می‌دهند، به ترسیم چهره‌ای مخدوش از اسلام منجر می‌شود و این مصداق بدعت است، گفت: هدف دشمنان اسلام از پروژه بدعت، ممانعت از بیداری و بصیرت و همچنین جلوگیری از گسترش معارف و فرهنگ اسلام ناب محمدی در کشورهای اسلامی است.

آدم سبیالا در ادامه سخنانش گفت: دشمنان اسلام با القای شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی، متهم كردن فعالیت‌های اسلامی بیدارکننده و بصیرت‌زا  به بدعت، شرک و ... تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی ایران را بی‌ثمر و بی‌نتیجه معرفی كنند.

ایران؛ منادی وحدت

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، هم در سخنرانی خود با بیان اینکه از چهل سال پیش جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) به منزله منادیان وحدت با صراحت و همواره به اهمیت و ضرورت حیاتی وحدت تأکید كرده است، گفت: برای تحقق اهداف قرآن مجید و اسلام در کشورهای اسلامی، چاره‌ای جز وحدت بین سنی و شیعه نیست.

وی تأكید كرد: تحقق وحدت اسلامی، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و دیر یا زود مسلمانان برای نجات خود از شر اجانب و عوامل مردم‌فریب آنها باید با هم متحد شوند.

رایزن فرهنگی كشورمان همچنین با بیان اینکه حمایت از محرومان، مظلومان و مستضعفان جهان به ویژه در آفریقا از جمله اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: عزت‌‌طلبی، استقلال همه‌جانبه سیاسی و فرهنگی، خوداتکایی اقتصادی، تحکیم وحدت مسلمین و توسعه علمی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

برگزاری کارگاه شناخت انقلاب اسلامی در اوگاندا

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی چهل سال گذشته انقلاب اسلامی ایران افق دید و شناخت مسلمانان را گسترده‌تر و طولانی‌تر كرده است، گفت: اسلام ایران را از عقب‌ماندگی و ظلمات همه‌جانبه‌ای که قبل از پیروزی انقلاب بر آن حاکم بود نجات داد.

قزلسفلی در ادامه افزود: شیعیان و پیروان حقیقی پیامبر اکرم(ص) تمام احکام عبادی و زندگی دنیوی خود را براساس سنت‌های و تعالیم عالیه آن حضرت تنظیم می‌كنند.

رایزن فرهنگی ایران بخش قابل توجهی از مطالب و سخنان خود را به تشریح اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی اختصاص داد و با تأکید بر اینکه تفرقه موجب تخریب، توقف، رکود، جمود و عقب‌ماندگی همه‌جانبه می‌شود، گفت: هرگونه تلاش برای صدمه زدن به وحدت مسلمانان، گناهی بزرگ و خارج از سنت حضرت محمد(ص) و بر خلاف جریان آب است.

دستاوردهای ایران در شرایط تحریم

شیخ عبدالسلام، رئیس مجتمع آموزشی مدینة العلم اوگاندا، نیز در سخنانش در این كارگاه گفت: با رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) ملت مسلمان ایران طی چهار دهه گذشته در شرایط تحریم اقتصادی به خودباوری، استقلال و دستاوردهای بزرگ علمی دست یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر بصیرت‌افزایی گفت: دشمنان با استفاده از عوامل افراطی و جاهل خود تلاش می‌کنند دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران را خنثی کنند و سیاست تفرقه را جامه عمل بپوشانند.

شیخ عبدالسلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته همواره مسلمانان را به وحدت اسلامی دعوت كرده و با رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) نقش بسیار مهمی در تحکیم وحدت و توسعه مسلمانان داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha